۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شایعه پیوستن مهاجم چلسی به اتلتیکو جدی‌تر شده و شاید به زودی او پیراهن تیم دیگر شهر مادرید را هم بر تن کند.

آلوارو موراتا؛ از روخی‌بلانکو تا روخی‌بلانکو به گزارش خبرورزشی، آلوارو موراتا روزی در اتلتیکومادرید بازی خواهد کرد، اگرچه او از بچگی هوادار رئال‌مادرید است، اما برخی چیز‌ها مثل پدربزرگش نمی‌توانند تغییر کنند! پدربزرگ او هوادار قدیمی روخی‌بلانکو است و بسیاری اوقات تلاش کرده نوه‌اش را به تیم مورد علاقه‌اش بفرستد.
ایگناسیو، پدربزرگِ آلوارو درباره بچگی آلوارو خاطره جالبی تعریف می‌کند: «مقابل خانه‌شان یک زمین بود و وقتی ۴ سال سن داشت با او بازی می‌کردم. قصد داشتم روی او تأثیر بگذارم. پدرش هم به او توصیه می‌کرد اتلتیکو را امتحان کند و چند سال بعد او به باشگاه اتلتیکو پیوست.»
آلوارو موراتا؛ از روخی‌بلانکو تا روخی‌بلانکوآلوارو موراتا فوتبالش را سال ۲۰۰۵ وقتی ۱۳ ساله بود در باشگاه اتلتیکومادرید شروع کرد. در «کوتوروئلو» (آکادمی اتلتیکومادرید) بازی می‌کرد، جایی که سرزمین رؤیا‌های بچه‌های جنوب شهر مادرید بود و آلوارو هم پیراهن قرمز و سفید را می‌پوشید تا الفبای فوتبال را یاد بگیرد. در یکی از تست‌ها قبول شد و باشگاه هم با او قرارداد امضا کرد. بچه‌ها آن زمان صبح‌ها در کوتوروئلو بودند و روز‌هایی که اتلتیکو بازی داشت در ویسنته کالدرون کار توپ‌جمع‌کنی را انجام می‌دادند. ایگناسیو هم لذت می‌برد از اینکه نوه‌اش پیراهن تیم محبوبش را بر تن کرده است.
آلوارو موراتا؛ از روخی‌بلانکو تا روخی‌بلانکو
اما دو سال بعد پدرش آلفونسو همه چیز را خراب کرد. «اتلتیکو با من تماس گرفت تا بگویم او قبول شده است، اما به مدرسه فوتبال جواب رد دادم. دلیل اصلی هم این بود که باید درس می‌خواند. او هر آخر هفته به من می‌گفت به فروشگاه دکاتلون (برند ورزشی) ببرمش و ساعت‌ها به کفش‌ها نگاه می‌کرد.» رؤیای آلوارو وقتی باشگاه اتلتیکومادرید به جای او با بورخا باستون قرارداد امضا کرد، به پایان رسید. پس از آن آلوارو به ختافه رفت و در نهایت سال ۲۰۰۸ راهی آکادمی رئال‌مادرید شد. موراتا با تیم رئال‌مادرید کاستیا به تیم دوم اتلتیکو گل هم زد. فصل قبل هم در لیگ قهرمانان با پیراهن چلسی به اتلتیکو گل زد و باعث بحث او با هواداران شد.
حالا این روز‌ها در استمفوردبریج شرایط خوبی ندارد و دوباره بعد از ۱۲ سال می‌تواند پیراهن روخی‌بلانکو را بر تن کند. ایگناسیو وقتی آلوارو با پیراهن یوونتوس به رئال‌مادرید گل زد و باعث شد کهکشانی‌ها به فینال لیگ قهرمانان اروپا نرسند به او گفته بود: «تو یکی از بهترین روز‌های زندگی‌ام را به من هدیه دادی.» حالا این پدربزرگ اگر نوه‌اش بازیکن اتلتیکومادرید شود به یکی دیگر از آرزوهایش خواهد رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی