۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جو امارات برای ایران خیلی خانوادگی شده است. بیشتر طرفداران خانوادگی به استادیوم می‌آیند و هر کدام آرزو می‌کنند کاش روزی شود در ایران هم خانوادگی به استادیوم بروند.

به گزارش خبرورزشی، تمرین تیم ملی در یک هوای گرم. همه کلافه شده‌اند، حتی خود بازیکنان، اما دختری که گوشه‌ای ایستاده با هر نگاهی به بازیکنان لبخند می‌زند. ذوق و شوق را می‌توان از چهره اش دید. او از راه دوری آمده تا تنها یک بازی و همین‌طور بازیکنان را از نزدیک ببیند و بعد به خانه برگردد. وقتی با او دقایقی همکلام می‌شویم، می‌گوید: «من از استان گیلان آمده‌ام، تنها هم آمده‌ام، چون عاشق تیم ملی هستم.» نزدیک ۲۲ سال سن دارد. تنها، این مسیر و به عشق تیم ملی؟ لبخندی می‌زند و می‌گوید: «من عاشق بازیکنان و تیم ملی و آقای کی‌روش هستم.» فقط یک آرزو دارد: «یک تی‌شرت تیم ملی دارم. آرزو دارم همه روی آن را برایم امضا کنند.» ابتدا به او پیشنهاد می‌دهیم لباس را به یکی از نزدیکان تیم ملی دهیم. تمرین که تمام می‌شود، لباس او با چند امضا برمی‌گردد ولی کافی نیست. در ادامه او را راهنمایی می‌کنیم تا سری به هتل تیم ملی بزند و آنجا امضاهایش را کامل بگیرد. عشق به تیم ملی باعث می‌شود این مسیر نسبتاً طولانی را برود و در نهایت به چیزی که می‌خواهد، برسد. شاید عشق به تیم ملی را می‌شد در همین داستان کوتاه دید. در اینکه دختری تک و تنها چنین مسیری را بیاید و در این آفتاب سوزان به دنبال گرفتن امضا برای پیراهن یادگاری اش باشد. به جرأت می‌توان گفت در امارات حضور خانم‌ها برای حمایت از تیم ملی گه‌گاه پررنگتر از آقایان است. گاهی صدای آن‌ها بلندتر و رساتر شنیده می‌شود. آن‌ها می‌آیند تا در اینجا فوتبال را از نزدیک ببینند. می‌آیند تا حامی تیم‌شان باشند و نام ایران را فریاد بزنند. بعد از بازی با عمان یکی از این خانم‌ها می‌گفت: «اولین بار بود به ورزشگاه می‌آمدم.» دوستش هم با سر تأیید کرد و گفت: «من هم اولین بارم بود.» او ادامه داد: «اصلاً دیدن فوتبال یک حس و حال دیگری دارد. قرار بود فقط مدت کوتاهی باشیم ولی فکر کنم حالا تا آخر جام بمانیم. ان‌شا‌ءا... که تیم فینالیست تیم ما باشد.» جالب است بدانید همه اکثر خانم‌ها هم شدیداً طرفدار کارلوس کی‌روش هستند. یکی از آن‌ها در هتل تیم ملی وقتی کی‌روش را دید، نتوانست خودش را کنترل کند. سرمربی تیم ملی هم ایستاد و برای دقایقی با او عکس گرفت. این خانم می‌گفت: «بهتر از آقای کی‌روش برای تیم ملی داریم؟ من عاشق او هستم و خدا کند مسئولان اجازه ندهند برود.»
این نظری است که اکثر طرفداران خانم دارند. آن‌ها واقعاً طرفدار کی‌روش هستند، حتی اگر سرمربی ایران با مربی تیم محبوب باشگاهی‌شان به مشکل خورده باشد. همان خانم در هتل می‌گفت: «من طرفدار پرسپولیس هستم ولی کی‌روش واقعاً مربی بزرگی است و این اختلاف‌هایی که وجود دارد، اصلاً به اصل موضوع ضربه نمی‌زند.»
جو امارات برای ایران خیلی خانوادگی شده است. بیشتر طرفداران خانوادگی به استادیوم می‌آیند و هر کدام آرزو می‌کنند کاش روزی شود در ایران هم خانوادگی به استادیوم بروند. خانواده بعضی از ملی‌پوشان هم به امارات رفته‌اند تا کنارشان باشند. مثلاً خانواده جهانبخش یا سردار آزمون. پدر مهدی طارمی هم رفته است. وقتی در این باره از سردار می‌پرسیم، می‌گوید: «بله خانواده‌ام اینجا هستند و کلی انرژی می‌دهند.» به سردار می‌گوییم وقتی مادرت را بعد از بازی ویتنام بوسیدی و او را در آغوش گرفتی، کلی بازخورد داشت. خندید و جواب داد: «مادر است دیگر. هر کار کنم کم گذاشته‌ام. او و پدرم برای پیشرفت من خیلی سختی کشیدند. خوشحالم اینجا کنارم هستند.» جهانبخش هم مثل سردار. او هم از حضور پدر و مادرش در امارات خوشحال است و می‌گوید: «واقعاً حس خوبی است که هستند. باورتان نمی‌شود قبل از بازی‌ها و بعد از بازی‌ها چقدر به من روحیه می‌دهند. وقتی در ورزشگاه هستند، من انرژی زیادی دارم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی