نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال به خبرورزشی گفت: مصدومیت طارق خبر بدی برای استقلال است. نبودش ضربه محکمی بر پیکره استقلال می‌زند.

به گزارش   خبرورزشی ، با علی موسوی، بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان و استقلال که سابقه گلزنی به چین را دارد، درخصوص دیدار امروز تیم ایران برابر شاگردان لیپی و شرایط نه‌چندان جالب استقلال صحبت کردیم.
*امروز به مصاف چین می‌رویم. این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از این مرحله تیم‌های حاضر با تمام قوا به میدان می‌آیند. چین تیمی است که چند سالی می‌شود در مسیر حرفه‌ای گام برداشته است. گل سرسبد این پیشرفت هم حضور مارچلو لیپی در تیم‌شان است و از لحاظ روحی- روانی تأثیر زیادی در این تیم دارد.
*فکر می‌کنید می‌توانیم آن‌ها را از پیش‌رو برداریم؟
تا اینجای کار تیم ما بازی‌ها را بدون گل خورده سپری کرده است، اما همیشه روبه‌روی تیم‌های شرق آسیا دچار مشکل می‌شویم. چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه در اکثر موارد برابر چین پیروز شده‌ایم، اما همیشه برای‌مان دردسر درست کرده‌اند و باید حواس‌مان را جمع کنیم.
*شما سابقه گلزنی به چین را دارید. ارزیابی شما از عملکرد آن‌ها طی این چند سال چگونه است؟
ما در سال ۱۹۹۸ در بازی‌های آسیایی بانکوک توانستیم با تک‌گل من و در نیمه‌نهایی رقابت‌ها چین را شکست بدهیم. همیشه اختلاف گل‌های تیم ایران برابر چین یک یا دو گل بود. البته دو بار هم آن‌ها را چهارتایی کرده‌ایم. نسبت به سال‌های قبل عملکرد تیم‌شان فرق کرده، در بازی مرحله قبل مقابل تایلند، چین توانست بازی باخته را با پیروزی تمام کند. باید تمام حواس‌مان به آن‌ها باشد. امیدوارم مثل گذشته شکست‌شان بدهیم.
*سیستم بازی ما برابر آن‌ها چگونه باید باشد؟
نباید به آن‌ها اجازه دهیم در محوطه جریمه ما به راحتی کار کنند. چین باید در زمین خودش حبس شود. ما در خط دفاعی هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌ایم و باید به فکر این موضوع باشیم. در کل بعید می‌دانم کی‌روش به دفاع کردن فکر کند و بیشتر در خط حمله تیم برنامه‌ریزی دارد.
*پیش‌بینی شما از نتیجه چیست؟
قطعاً روی کاغذ ما پیروز هستیم. البته آن‌ها کمی مرموز بازی می‌کنند. امیدوارم به راحتی بتوانیم بر چین غلبه کنیم.
*با مصدومیت همام طارق، هافبک استقلال در جام ملت‌ها فکر نمی‌کنید شرایط آبی‌ها سخت شود؟
مصدومیت طارق خبر بدی برای استقلال است. در واقع با عملکرد ضعیف‌شان در نقل و انتقالات، نبودش ضربه محکمی بر پیکره استقلال می‌زند. امیدوارم آسیب‌دیدگی‌اش جدی نباشد و به بازی‌های استقلال در نیم‌فصل دوم برسد.
*حرف آخر؟
این دوره از جام ملت‌ها فرصت بسیار خوبی برای قهرمانی ما پیش آمده است. به این دلیل که در دوره‌های بعدی تیم‌ها پیشرفت قابل توجهی خواهند داشت و کار سخت‌تر می‌شود. ما پتانسل قهرمانی داریم، ان‌شاءالله با عملکرد خوب‌مان قهرمان شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی