نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نگاهی انداختیم به آخرین تحرکات باشگاه‌هایی که تا یک ماه دیگر وینفرد شفر و شاگردانش باید در تهران و خارج از تهران در کشور‌های حاشیه خلیج فارس مقابل آن‌ها صف‌آرایی کنند.

به گزارش خبرورزشی ، نزدیک شدن به روز‌های نهایی جام هفدهم ملت‌های آسیا باعث شد تمام توجهات معطوف به اخبار و حواشی این تورنمنت بزرگ باشد، اما در کنار این موضوع تحرکات باشگاه‌های سرشناس و متمول حاشیه خلیج فارس برای خرید‌های جدید در پنجره زمستانی هم از چشم‌ها پنهان نماند به خصوص تیم‌های حاضر در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا که تا یک ماه دیگر قرار است مقابل استقلال ایران صف‌آرایی کنند. در روز‌هایی که طرفداران تیم تهرانی به شدت نگران شرایط تیم محبوب‌شان برای نیم‌فصل دوم لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هستند سه رقیب سرشناس عرب آبی‌ها بدون ترس از ریخت و پاش‌های نجومی در حال تقویت خود برای رسیدن به مراحل نهایی ACL در سال ۲۰۱۹ هستند.
برحسب کل‌کل‌های مرسوم و کری‌هایی که طرفداران باشگاه‌ها با هم دارند رویارویی دو تیم آبی‌پوش تهران و ریاض همواره از حساسیت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده است. از همین رو استقلالی‌ها با جدیت پیگیر تحرکات الهلالی‌ها در بازار هستند، باشگاهی متمول که این روز‌ها در پی شکار چند ستاره بزرگ و گران‌قیمت از اروپا و آمریکاست. بعد از منتفی شدن حضور آلخاندرو گومز آرژانتینی به خاطر بالا بودن رقم درخواستی باشگاه آتالانتا ایتالیا، الهلالی‌ها این بار به سراغ ستاره‌ای ایتالیایی، اما شاغل در MLS رفتند. سباستین جووینکو ملقب به «مورچه اتمی» با سال‌ها حضور درخشان در پارما و یوونتوس دو فصل گذشته را در تورنتو کانادا گذراند و بازی‌های درخشانی در لیگ حرفه‌ای آمریکا ارائه داد تا جایی که ژرژ ژسوس پرتغالی به شدت علاقه‌مند به جذب او به عنوان جانشین عمر عبدالرحمان مصدوم در میانه میدان است. علاوه بر این ستاره ایتالیایی رسانه‌های اماراتی از توافق الهلال با الوصل برای انتقال فابیو لیما برزیلی به ریاض خبر دادند تا به این ترتیب قهرمان عربستان با خط حمله‌ای ویرانگر گام به ACL بگذارد.
پروژه شکست‌ناپذیری مالک باشگاه الدحیل در این فصل نابود شد. نبیل معلول به عنوان وارث گنجی که جمال بلماضی آن را کشف و تحویل شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر و مالک همزمان پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و الدحیل دوحه داد، نتوانست انتظارات را برآورده کند تا شکست برابر السد در آخرین روز لیگ ستارگان زمینه برکناری مربی تونسی را فراهم کند. بعد از این تصمیم امیر قطر و مشاورانش در مشورت با ژوزه مورینیو ترجیح دادند از مغز متفکر سال‌های گذشته آقای خاص به عنوان جانشین نبیل معلول بهره ببرند. روی فاریا بعد از یک دهه ایستادن کنار مورینیو در بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی در اولین تجربه سرمربیگری سر از دوحه درآورد. این حضور، اما بدون سورپرایز نبود، چون سران الدحیل به فاریا وعده عقد قرارداد با مهدی بن‌عطیه مراکشی را دادند، ستاره‌ای که یوونتوس تمایلی به ادامه همکاری با او را ندارد. رسانه‌های دوحه از توافق ۶ میلیون یورویی با خود بازیکن و ۱۰ میلیون یورویی با باشگاه ایتالیایی خبر می‌دهند، اما این توافق هنوز به صورت رسمی نهایی نشده است. علاوه بر این الدحیل برای پرکردن جای خالی نام تائه هی ستاره کره‌ای، چشم به هموطن او از باشگاه ورونا ایتالیا دارد تا قدرتمند‌تر از همیشه به مصاف رقبای سرشناس برود. این بازیکن هم قرار است تا اوایل هفته جاری مراحل انتقال قرضی خود به دوحه را نهایی کند.
مأموریت بزرگ برای العینی‌ها در زمستان حفظ سرمربی کروات در هزاع بن زاید بود. زوران مامیچ با دریافت پیشنهادات وسوسه‌کننده از باشگاه‌هایی مثل الهلال و النصر عربستان و همین‌طور یکی دو باشگاه چینی تا آستانه ترک بنفش‌ها پیش رفت، اما در نهایت با ورود بن زاید آل‌نهیان مالک العین به ماجرا و تمدید قرارداد در نهایت مامیچ در تیم ماندنی شد تا رسانه‌های اماراتی از این موفقیت به عنوان بزرگ‌ترین خرید زمستانی نایب‌قهرمان جام باشگاه‌های جهان یاد کنند. با ماندن مامیچ شرط بزرگ مربی کروات هم برآورده شد تا زوج مارکوس برگ سوئدی و همین‌طور کایو برزیلی هم در العین ماندنی شود. بعد از این اتفاقات حالا بزرگ‌ترین رؤیای مالکان متمول این باشگاه جذب بازیکنی کلیدی به عنوان جانشین عمر عبدالرحمان است که بعد از کوچ به الهلال هنوز جای خالی او در العین به صورت محسوس مشاهده می‌شود. چند هفته قبل از امانوئل بواتنگ ستاره ۲۲ ساله لوانته اسپانیا به عنوان جدی‌ترین گزینه العین نام برده شد، اما با بن‌بست در خرید این بازیکن یک نام تونسی به العین لینک شد. انیس بدری هافبک مهاجم الترجی تونس با سابقه حضور درخشان در لیل فرانسه از جمله بازیکنانی است که رسانه‌های اماراتی از او به عنوان شکار زمستانی بنفش‌ها نام می‌برند.
مکث
با تحرکات رقم خورده در میان سه رقیب متمول عربی حاشیه خلیج فارس، آژیر قرمز برای استقلال و وینفرد شفر به صدا درآمد، چون رویارویی با این تیم‌های پرستاره از این پس دشوارتر از قبل خواهد بود. این رقبا با رؤیای قهرمانی در آسیا وارد معرکه می‌شوند و برای رسیدن به هدف خود از هیچ هزینه‌ای ترس نخواهند داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی