نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی سابق تیم پرسپولیس به خبرورزشی گفت: علیرضا بیرانوند به یک مهره قابل اطمینان برای تیم ملی تبدیل شده است.

به گزارش خبرورزشی، محسن عاشوری، مربی سابق تیم پرسپولیس در تحلیل بازی ایران- چین می‌گوید: این بازی یک بازی دلچسب برای همه اهالی فوتبال در دنیا بود. چه کسانی که فوتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند و چه کسانی که طرفدار تیم ملی هستند. تیم کارلوس کی‌روش در همه سطوح قدرت خود را به تیم چین تحمیل کرد. خط دفاعی بدون نقص بازی کرد جز موقعیتی که در دقایق ابتدایی بازی به حریف داد. خب این هم طبیعی است. خط دفاعی بزرگ‌ترین تیم‌های جهان هم مرتکب اشتباهات مشابه می‌شوند. خط دفاعی ما روی توپ‌های هوایی مسلط بود و در پوشش خط هافبک هم یک بازی کامل را به نمایش گذاشت. همچنین مدافعان ما در بازیسازی خوب بودند. چین تیم بهتری به نسبت بقیه تیم‌هایی بود که با آن‌ها بازی کردیم و البته مهم‌ترین آزمون تیم ملی در بازی با ژاپن رقم می‌خورد و این یک چالش جدی برای مردان خط دفاعی ما است. هر چند ژاپن، ژاپن همیشگی که ما می‌شناختیم نیست. به هر صورت در تورنمنت‌های این‌چنینی برای قهرمانی باید یک خط دفاعی خوب داشت که تیم ملی از آن بهره‌مند است.
محسن عاشوری در خصوص ارزیابی خطوط سه‌گانه تیم ملی در بازی با چین گفت: علیرضا بیرانوند به یک مهره قابل اطمینان برای تیم ملی تبدیل شده است. او بعد از جام جهانی نشان داد از نظر فنی هم رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و کلاس دروازه‌بانی اش کاملاً حرفه‌ای شده است. می‌بینید با اطمینان دروازه‌بانی می‌کند، بدون کار اضافه. به اعتقاد من او تیم را از نظر روحی و روانی به آرامش خوبی رسانده است. بیرانوند از عقب بازی را به خوبی می‌بیند و در مدیریت بازی نیز خوب عمل می‌کند و این بهترین اتفاق ممکن برای خط دفاعی یک تیم است. در خط دفاعی امید ابراهیمی و احسان حاج‌صفی فوق العاده بودند. توپ گیری بدون کار‌های اضافه تا جایی که به اشکان دژاگه اجازه دادند به عنوان پلی‌میکر به کار بازیسازی بپردازد. این دو بازیکن هم در بخش دفاعی موفق بودند و هم در فاز تهاجمی. این موجب شد خط میانی کنترل خوبی بر بازی داشته باشد و بتواند به موقع به بازی سرعت بدهد. به واقع نبض بازی در خط میانی در اختیار تیم ما بود. در فاز حمله می‌توان به یک برداشت تازه رسید. همیشه در مصاف با تیم‌های شرق آسیا نگران سرعت تیمی و بازیکنان آن‌ها بودیم، اما در این بازی دیدید که بازیکنان ما با استفاده از سرعت در انتقال توپ و توپربایی به گل رسیدند. اتفاقات این بازی نشان داد سرعت خالی به کار تیم نمی‌آید و بازیکنی که سرعتی است باید در تصمیم‌گیری و همچنین انتقال توپ هم سریع عمل کند. این‌ها از لازمه‌های فوتبال مدرن است و سردار آزمون نشان داد در چه کلاس بالایی فوتبال می‌کند. در این بازی البته مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش هم خوب بودند.
محسن عاشوری در پایان گفت: در مجموع فوتبال ایران نشان داد با همه مشکلات سخت‌افزاری و اقتصادی یکی از تیم‌های شایسته فوتبال آسیا به شمار می‌رود. من چند وقت پیش به همراه تیم پیشکسوتان به چین رفته بودم و دیدم چینی‌ها برای پیشرفت در فوتبال چه امکاناتی برای تیم خود مهیا کردند. بهره گیری از یک مربی نام‌آشنا و موفق جهان به نام لیپی که من هم به او علاقه دارم؛ این نشان می‌دهد برای موفقیت در فوتبال باید همه عوامل را در اختیار داشت. به نظر من ایران شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی است. هر چند فوتبال قانون‌های نانوشته زیادی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی