۰
یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاپیتان تیم بارسلونا در صورت پیروزی تیمش در مصاف با رقیب همشهری، به یک رکورد فردی ارزشمند دست خواهد یافت.

مسی در آستانه شکستن رکورد اسطوره رئال به گزارش  خبرورزشی ، لیونل مسی تنها یک پیروزی دیگر تا شکست رکورد رائول گونسالس، کاپیتان سابق رئال مادرید، برای کسب بیشترین تعداد برد در لالیگا فاصله دارد.

رائول در دوران بازیگری‌اش در رئال مادرید (۱۹۹۴ تا ۲۰۱۰)، ۳۲۷ بار طعم پیروزی را چشید و این همان آماری است که در کارنامه لیونل مسی در بارسلونا (از ۲۰۰۴ تا الان) به ثبت رسیده است. ستاره آرژانتینی بارسلونا، اما امشب (یکشنبه) در دربی کاتالونیا مقابل جیرونا می‌تواند رکورد رائول را بشکند.

مسی ۳۲۷ پیروزی‌اش در بارسلونا را در ۴۳۶ کسب کرده است که برای او میانگین ۷۵ درصد پیروزی را به ثبت می‌رساند. رائول، اما ۳۲۷ برد خود را در ۵۵۰ بازی‌اش در لالیگا کسب کرده که میانگین ۵۹.۴ درصد را برای او به ثبت رسانده است.

در حال حاضر تنها دو بازیکن بیشتر از مسی و رائول پیروزی‌های بیشتری در لالیگا کسب کرده‌اند: یکی ایکر کاسیاس سنگربان سابق رئال مادرید است و دیگر آندونی سوبی‌سارتا دروازه‌بان پیشین بارسلونا. کاسیای در ۵۱۰ بازی‌اش در رئال مادرید ۳۳۴ بار پیروز شد (۶۵.۴ درصد) و سوبی‌سارتا با تیم‌های اتلتیک بیلبائو، بارسلونا و والنسیا ۳۳۳ پیروزی در ۶۲۲ بازی (۵۳.۵ درصد) کسب کرد.

مسی در ۴۳۶ بازی‌اش در لالیگا ۴۰۱ گل زده است و ۳۴ هزار و ۸۸۶ دقیقه هم در لالیگا برای بارسلونا بازی کرده است. او در این بازی‌ها ۳۸۸ بار بازیکن ترکیب اصلی بوده ۴۸ بار هم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است. بیشترین تعداد برد‌های متوالی مسی در لالیگا ۱۷ تا (از ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۸ تا ۸ فوریه ۲۰۰۹) بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی