نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال پدیده معتقد است اگر شاگردان کی‌روش بتوانند آرامش خود را مقابل ژاپن حفظ کنند، توانایی فینالیست شدن را در جام ملت‌های آسیا دارند.

به گزارش خبرورزشی ، یحیی گل‌محمدی درباره صعود تیم ملی به جمع چهار تیم برتر آسیا اذعان کرد: خوشحالم که این اتفاق پس از ۱۵ سال برای تیم ملی ما افتاد. تیم ملی بازی‌های خوبی را در این مسابقات به همراه گذاشته بود و دیدار با چین به خوبی شایستگی ایران برای حضور در نیمه‌نهایی و حتی فینال را نشان داد.
وی ادامه داد: بازی درخشانی را از شاگردان کارلوس کی‌روش در این دیدار دیدیم. در نیمه اول، تیم ملی برتری محسوسی نسبت به چین داشت و با استفاده از حربه‌ای که به نظر می‌رسید آنالیز شده، توانست دو گل را وارد دروازه این تیم کند. دفاع آسیب‌پذیر چین مقابل فشار‌های آزمون و طارمی مستأصل شد و دو گل ایران هم در چنین حرکت‌هایی به ثمر رسید. بازیکنان در نیمه نخست به خوبی از توان و قدرت بدنی خود استفاده کردند تا کار را در همان نیمه اول یکسره کنند.
گل‌محمدی اضافه کرد: در نیمه دوم، تیم ملی قصد کنترل بازی را داشت و برنامه تیم برای زدن گل‌های بعدی استفاده از ضدحملات بود؛ اتفاقی که در دقیقه ۹۰ نتیجه داد و طارمی با استفاده از اشتباه مدافع حریف، ضدحمله‌ای ترتیب داد و کریم انصاری‌فرد موفق شد گل سوم ایران را به ثمر برساند. تیم ملی در این دیدار با برنامه بازی کرد و مزد زحمتش را گرفت و توانست انتقام نیمه‌نهایی ۲۰۰۴ را بگیرد. چین با سرمایه‌گذاری بزرگی که کرده و استفاده از سرمربی نامداری، چون لیپی به زودی به یکی از قدرت‌های آسیا تبدیل خواهد شد.
مدافع سابق تیم ملی درباره دیدار با ژاپن تصریح کرد: ایران به قهرمانی نزدیک شده و برابر ژاپن هم نیاز به آرامش دارد. شرایط تیم ملی خوب است و فکر می‌کنم بتوانیم پس از سال‌ها جام را بالای سر ببریم. فکر می‌کنم اگر مقابل ژاپن، اشتباه نداشته باشیم و تمرکز بازیکنان روی کار تیمی و موفقیت تیم ملی باشد، فینالیست خواهیم شد.
سرمربی پدیده در پایان عنوان کرد: در شرایط کنونی تمام اهالی فوتبال باید از تیم ملی حمایت کنند. ما فاصله‌ای با گرفتن جام نداریم و نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم. حمایت از تیم ملی و به دنبال آن، قهرمانی تیم می‌تواند باعث خوشحالی مردم شود؛ چیزی که مردم ما لیاقت آن را دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی