نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژانویه اگرچه پنجره‌ای برای رفع نیاز بود، اما در سالیان اخیر باشگاه‌ها پول‌های کلانی را در همین بازه زمانی برای خرید بازیکنان مورد نظر خود صرف کردند.

به گزارش خبرورزشی، دیگر چیزی به پایان فصل نقل و انتقالات زمستانی نمانده و ژانویه رو به اتمام است. ماهی که در آن تیم‌ها برای پر کردن نقاط ضعف و قوت خود در بازار دست به خرید و فروش زدند. از انتقال قرضی گونسالو ایگواین به چلسی گرفته تا حضور کریشتف پیاتک در میلان و کوچ مهدی بن‌عطیه از اروپا به قطر، همگی در این ماه اتفاق افتادند. ژانویه اگرچه پنجره‌ای برای رفع نیاز بود، اما در سالیان اخیر باشگاه‌ها پول‌های کلانی را در همین بازه زمانی برای خرید بازیکنان مورد نظر خود صرف کردند. در واقع در فوتبال مدرن، ژانویه بهترین فرصت برای توافق با بازیکنان و دور نگه‌داشتن آن‌ها از چنگال تیم‌های دیگر است. حالا ژانویه می‌تواند به خاطر گرانقیمت‌ترین بازیکنانی که جابه‌جا کرده به خود ببالد.
کریستین پولیشیچ
یکی از ۵ انتقال گران تاریخ ژانویه در همین زمستان ۲۰۱۹ رخ داد؛ جایی که بازیکن نیمکت‌نشین دورتموندی‌ها توانست راه خروج از بوندس‌لیگا را با پولی زیاد پیدا کند. کریستین پولیشیچ آمریکایی که از طرف لوسین فاوره جدی گرفته نمی‌شد حالا به چلسی رفته تا آنجا کاملاً مورد توجه مائوریتسیو ساری قرار بگیرد. پسر طلایی فوتبال آمریکا با قراردادی ۵۷/۵ میلیون پوندی راهی لندن شد تا هم جای سسک فابرگاس را بگیرد و هم اینکه با جدایی احتمالی ادن آزار و پیوستن به رئال مادرید در پایان فصل، به مرد اول ترکیب چلسی تبدیل شود. با توجه به جوانی کریستین ۵۷/۵ میلیون پوند برای باشگاه چلسی هزینه آنچنانی محسوب نمی‌شود.
گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ نقل و انتقالات ژانویه
اسکار
ردپای چلسی باز هم در یکی از گرانقیمت‌ترین انتقال‌های تاریخ ژانویه به چشم می‌آید. وقتی اسکار به چلسی آمد آن‌قدر مهره و استعداد مهمی برای ژوزه مورینیو بود که او خوان ماتا را به منچستریونایتد بفرستد و تیمش را بر محوریت اسکار تعریف کند. او بیش از ۲۰۰ بازی برای چلسی انجام داد و در گل‌ها و پاس گل‌های زیادی مشارکت داشت. تصمیم شخصی اسکار برای رفتن به سوپرلیگ چین آن هم به خاطر پول زیاد باعث شد این بازیکن به یکباره از سطح اول فوتبال اروپا دور شود و به شرق آسیا بیاید. اسکار ۶۰ میلیون پوند با چینی‌ها بست و پیراهن تیم شانگ‌های اس‌ای پی جی را به تن کرد. او در ۲۹ بازی برای شانگ‌های توانست آمار درخشان ۱۲ گل و ۱۸ پاس گل را ثبت کند تا جوانی اش را صرف درخشش در سوپرلیگ چین کند. اسکار جوان هنوز هم شانس بازگشت به فوتبال اروپا و درخشش در تیم ملی برزیل را دارد.
گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ نقل و انتقالات ژانویه
فرنکی دی‌یونگ
بارسلونایی‌ها همین چند روز پیش یکی از گران‌ترین انتقال‌های تاریخ ژانویه را به نام خود ثبت کردند. فرنکی دی‌یونگ، استعداد ۲۱ ساله هلندی که با منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن مذاکره کرده بود راهی بارسلونا شد. پپ گواردیولا در توصیف این انتقال مدعی شده بود وقتی پای باشگاه‌هایی همچون بارسلونا و رئال مادرید در میان باشد تیم‌های دیگر در درجه دوم قرار می‌گیرند. دی‌یونگ هم به همین خاطر بارسلونا را انتخاب کرد و ۶۵/۳ میلیون پوند هم مبلغ قراردادش بود. دی‌یونگ ۶۵ بازی برای آژاکس انجام داد و به عنوان بیستیمن بازیکن هلندی قرار است از فصل آینده به بارسلونا ملحق شود. این از آن دست انتقال‌هایی است که هم از لحاظ قیمت به نفع بارسا تمام شد و هم اینکه دی‌یونگ را از چنگال رقبایی همچون سیتی و پی‌اس‌جی نجات داد. دی‌یونگ چهارمین خرید بارسا در این ماه بود.
گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ نقل و انتقالات ژانویه
ویرجیل فان‌دایک
یورگن کلوپ با آمدن به لیورپول خیلی زود فهمید که تیمش برای موفقیت در تورنمنت‌های مختلف به ترمیم خط دفاعی نیاز دارد. زمستان ۲۰۱۸ بود که آن‌ها پس از بررسی‌های بسیار با ویرجیل فان‌دایک، مدافع وسط هلندی باشگاه ساوتهمپتون به توافق رسیدند. فان‌دایک که از منچستریونایتد و منچسترسیتی پیشنهاد داشت، وقتی با پیشنهاد ۷۵ میلیون پوندی لیورپول روبه‌رو شد تردید نکرد و به سمت بندر راه افتاد. انتقالی که نه تنها او را به دومین بازیکن گران تاریخ ژانویه تبدیل کرد، بلکه نامش را در صدر گران‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال به ثبت رساند. آمار دریافت ۱۰ گل در ۲۱ بازی برای لیورپول به خوبی اهمیت این خرید را نشان می‌دهد.
گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ نقل و انتقالات ژانویه
فیلیپه کوتینیو
بارسایی‌ها فصل گذشته در زمستان ۲۰۱۸ انتقالی را رقم زدند که تا این لحظه از بعد مالی برایشان جز ضرر، چیزی نداشته است. صحبت از انتقال فیلیپه کوتینیو است. او که در تابستان ۲۰۱۸ از موفقیت لیورپول خبر نداشت و به رؤیای بازی در بارسلونا با لیورپولی‌ها قهر کرد، ۶ ماه بعد به آرزویش رسید و پیراهن آبی‌واناری را به تن کرد. بارسلونای مسی و سوارس، اما آن‌طور که تصور می‌کرد نبود. کوتینیو در این یک سال روز‌های سختی را سپری کرد و اولین گلش در ماه اکتبر مقابل رئال مادرید به ثمر رسید که ۵ بر یک پیروز شدند. نیمکت‌نشینی و دقایق بازی متوسط چیزی بود که در بارسلونا نصیب کوتینیو شد. او که ۵۴ گل در ۲۰۱ بازی برای لیورپول به ثمر رساند بود، با ۱۴۲ میلیون پوند به بارسا آمد و اکنون هم اغلب به عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آید. گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ ژانویه با رفتنش باعث شد لیورپولی‌ها پول کافی برای جذب آلیسون بکر و ویرجیل فان‌دایک را به دست آورند و به اهداف خود نزدیک شوند. در عوض او و بارسا...
گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ نقل و انتقالات ژانویه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی