نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در روزهای خوب دورتموند آمادگی دوباره مارکو رویس و ماریو گوتسه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرورزشی،  بایرن‌مونیخ ممکن است هر هفته به دورتموند فشار بیاورد، اما شاگردان لوسین فاوره بدون ترس به یکه‌تازی و صدرنشینی‌شان در بوندس‌لیگا آلمان ادامه می‌دهند، با صلاح‌های مخفی که دوباره برای مبارزه پر شده‌اند یعنی مارکو رویس و ماریو گوتسه. در جریان برتری 5 بر یک این هفته مقابل هانوفر یک بار دیگر ارزش‌های رویس و گوتسه مشخص شد.

تحسین قیصر

دو ملی‌پوش آلمانی، دو دوست صمیمی بیرون از زمین و حالا بسیار آماده که با درک درست از بازی یکدیگر تفاوتِ دورتموند را رقم زده‌اند. این بهترین خبر برای دورتموند است. در اولین دوره بازی‌شان در دورتموند کنار یکدیگر پیش از جدایی گوتسه و حضورش در بایرن حتی فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان هم تحت‌تأثیر نمایش رویس و گوتسه کنار هم قرار گرفته بود. سال 2012 بکن‌باوئر به نشریه «بیلد» در تمجید آن‌ها گفت: «در بارسلونا مسی، اینیستا و ژاوی یک مثلث خوب را تشکیل داده‌اند، اما به‌عنوان یک زوج کلاسیک هیچ ترکیبی بهتر از رویس و گوتسه نیست. من تحت‌تأثیر بازی‌شان قرار گرفته‌ام.»

رویس و گوتسه دوباره ستاره شدند

بازگشت زوج ایده‌آل

جلوتر می‌رویم و به این روزها می‌رسیم وقتی می‌بینیم هنوز این زوج کیفیت خودش را حفظ کرده است. برابر هانوفر درخشیدند و پس از 6 سال (بعد از بازی ژانویه 2015 برابر وردبرمن) هردوی آن‌ها گلزنی کردند. گوتسه 3 سال را در بایرن‌مونیخ سپری کرد اما تابستان 2016 به جمع زنبورها برگشت، با این حال آسیب‌دیدگی و بیماری باعث شد بتواند مثل حالا به‌طور مداوم در ترکیب تیمش بازی کند. او از 87 بازی ممکن در مدت زمانی که به دورتموند برگشته فقط در 46 بازی توانسته به میدان برود که بسیاری از آن‌ها به‌عنوان بازیکن تعویضی بوده است. نکته جالب این است که رویس هم چنین شرایطی دارد و در 46 بازی در 2 فصل نیم اخیر برای دورتموند بازی کرده است. او هم در بسیاری از بازی‌ها را به‌دلیل مصدومیت بیرون از مستطیل سبز سپری کرده است. اما حالا رویس چه رکوردی دارد؟ 12 گل زده و 7 پاس‌گل باعث شده او مؤثرترین بازیکن بوندس‌لیگا در فصل جاری باشد. همین رکورد باعث شد گوتسه زوج خودش را پس از بازی برابر هانوفر تحسین کند و بگوید: «مارکو بازیکن فوق‌العاده‌ای است. او کیفیت بالایی دارد و یک تهدید بزرگ در خط حمله است. او همیشه برای اینکه توپ را در اختیار بگیرد در دسترس است. او بخش بزرگی از بازی ماست، به‌عنوان یک کاپیتان و رهبر.» در واقع خودِ ماریو گوتسه هم بعد از اینکه گل قهرمانی آلمان در جام‌جهانی 2014 را زد به حاشیه رفت و می‌خواهد خودش را اثبات کند. لوسین فاوره به او اعتمادبه‌نفس بازگشت را داده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک بتواند جایگاهش در تیم ملی آلمان را هم پس بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی