نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه تیم ملی ایران در طول رقابت های جام ملت های آسیا درخشش قابل قبولی داشت اما روی یک اشتباه تکراری، باختیم و حذف شدیم.

به گزارش خبرورزشی، سال هاست فوتبال ایران از یک عادت بد رنج بزرگی می‌برد. این عادت بد اعتراض به داوری است که توسط چند مربی سرشناس در سال‌های گذشته پایه گذاری شد و همچنان تمام سطوح فوتبالی در ایران را آزار می‌دهد. اعتراض به عملکرد داوران بود که قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از تیم شایسته ما گرفت؛ همین اعتراض بیهوده و بی سبب که باعث افزایش تنش و حساسیت در فوتبال ایران و بین فوتبالیست ها، هواداران و مربیان شده است.
از حقایق فرار نکنیم! بایستیم و همه چیز را ببینیم به خصوص امروز که تیم ملی مان به سادگی نوشیدن یک لیوان آب، قهرمانی را از دست داد. بار دیگر آن صحنه گل اول را تجسم کنید؛ کار دفاعی داشت به خوبی انجام می‌شد، ۵ بازیکن ما وارد منطقه پرسینگ شدند تا دو بازیکن حریف را تحت تاثیر قرار بدهند حتی محمدحسین کنعانی زادگان، توپ را از جلوی پای مهاجم ژاپن دور کرد، ولی کار را ادامه ندادیم و همان توپ، گل اول را رقم زد. اعتراض به داوری در آن صحنه، تمرکز تیم را بهم ریخت و در ادامه دو گل دیگر هم خوردیم. حیف شد؛ واقعا حیف شد.
حالا از امروز نیم فصل دوم از لیگ برتر دوباره آغاز می‌شود. مهم‌ترین و جذاب‌ترین سطح فوتبال در ایران که مربیان سرشناس و ستاره‌های هیجان انگیزی را در دل خود جای داده است. ما جام ملت‌ها را به خاطر تکرار یک اشتباه بزرگ و غیرعادی از دست دادیم، اما از همین امروز که نیم فصل دوم رقابت‌ها به صورت رسمی، آغاز خواهد شد، کاش این تفکر حرفه‌ای در فوتبال ایران به وجود بیاید که دیگر هیچ مربی و بازیکنی به داوران اعتراض نکند.
البته این حق را برای همه هواداران، بازیکنان و مربیان فوتبال ایران قائل هستیم که از عملکرد به شدت ضعیف برخی داوران، شاکی و عصبانی باشند. آن قدر اشتباهات داوری در لیگ برتر عجیب و سوال برانگیز است که هر مخاطب و دنبال کننده فوتبالی را به شک و تردید می‌اندازد، اما اگر قرار است در فوتبال ایران تغییری ایجاد شود، باید همین لیگ برتر، نقطه شروع تغییرات باشد. از همین لیگ باید یاد بگیریم اعتراض به داور، «سودی غیر از ضرر» ندارد. همین جا باید به بازیکنان و مربیان آموزش بدهیم به داور اعتراض نکنند و هر کسی کار خودش را انجام بدهد.
از سوی دیگر، این خواسته منطقی را هم از داوران داریم که کمتر اشتباه کنند و حداقل روی صحنه‌های واضح که از کره ماه هم قابل تشخیص است، سوت‌های عادلانه بزنند. دوست نداریم شایعاتی که همیشه علیه داوران وجود دارد را باور کنیم، ولی اگر اعتراض‌ها به داوری کم شود، هم با سرعت بیشتری به سمت حرفه‌ای گری می‌رویم و هم داوران با استرس کمتر سوت می‌زنند و قطعا اشتباهات شان هم کاهش پیدا می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی