۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس هیات شطرنج خوزستان گفت: ششمین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج «جام کارون» با حضور ۵۰ شطرنج‌باز خارجی به میزبانی اهواز برگزار می‌شود.

۵۰ شطرنج باز خارجی در مسابقات جام کارون شرکت می‌کنند

به گزارش خبرورزشی ، عبدالامیر خطیب‌زاده بیان کرد: این رقابت‌ها با حضور شطرنج‌بازان مطرح دنیا در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی اهواز برگزار می‌شود که حضور استادبزرگ‌های شطرنج جهان، اعتبار خاصی به این مسابقات خواهد داد.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰ شطرنج‌باز خوزستانی در این رقابت‌ها گفت: این مسابقات در سه جدول A، B و C برگزار می‌شود که در گروه A استادبزرگ‌های جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، در گروه B بازیکنان زیر رنکینگ ۲۱۰۰ حضور دارند و همچنین در جدول C این مسابقات شطرنج‌بازان زیر ۱۴ سال و زیر رنکینگ ۱۶۰۰ قرار دارند.

رئیس هیات شطرنج خوزستان با اشاره به اینکه جدول مسابقات به یکدیگر ارتباطی نداشته و تمامی شطرنج‌بازان با توجه به رنکینگ خود در جدول تعیین‌شده به رقابت می‌پردازند گفت: در این رقابت‌ها ۴۰۰ شطرنج‌باز (استاد بین‌المللی و استادبزرگ) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. با توجه به حضور شطرنج‌بازان مطرح دنیا در این رقابت‌ها، انتظار می‌رود این مسابقات در سطح کیفی بسیار خوب برگزار شود که این موضوع به سود شطرنج خوزستان خواهد بود.

وی ادامه داد: این پیکار‌ها زمینه‌ساز شکوفایی بیشتر شطرنج خوزستان خواهد بود و فرصت مناسبی برای بروز توانایی و استعداد‌های بازیکنان خوزستان است و امیدواریم علاقه‌مندان به این رشته استقبال خوبی از مسابقات داشته باشند.

خطیب‌زاده افزود: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار کردن این مسابقات اندیشیده شده و امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها و ارگان‌های خوزستان بتوانیم میزبان خوبی برای این رقابت‌ها باشیم.

ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کارون از ۲ اسفند آتی به مدت ۷ روز در سالن چندمنظوره هتل نیشکر در اهواز برگزار می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی