نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آمار جام ملت‌ها اعلام شد و ایران هم از نظر تیمی و هم از نظر فردی توانست حضور قابل توجهی در جداول مختلف داشته باشد.

به گزارش خبرورزشی ، تیم ملی تا پیش از بازی با ژاپن فوق العاده بود و اگر می‌توانست به فینال برسد، قطعاً آمار بهتری از خود به جا می‌گذاشت ولی در دیدار نیمه‌نهایی برخلاف پیش‌بینی‌ها ژاپن توانست سه گل به تیم ملی بزند و به فینال برسد. با این حال آماری که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده نشان می‌دهد ایران در مجموع و در بخش‌های مختلف عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است.
*ایران توانست دومین تیم گلزن جام شود. تیم ملی در ۶ بازی ۱۲ گل به ثمر رساند و بالاتر از ژاپنی قرار گرفت که به فینال هم رسیده بود. قطر هم توانست در رده اول جا خوش کند. قطر، اردن و کره‌جنوبی سه تیم اول از این نظر بودند. عربستان، عراق، فلسطین و ازبکستان هم بعد از ایران قرار گرفتند.
*ایران در بخش شوت در چهارچوب توانست عنوان پنجم را مال خود کند. تیم ملی به طور میانگین در هر مسابقه ۵ شوت در چهارچوب داشت. جالب این که تیم ملی بحرین در این جدول در رده اول قرار گرفت. تیم ملی در جدول شانس گل هم در هر بازی به صورت میانگین ۷ شانس داشت و دوم شد. تیم ملی کره هم با ۸ موقعیت‌سازی در هر بازی در صدر قرار گرفت.
*در بخش مالکیت توپ هم ایران توانست نهم شود. به طور میانگین ایران در هر مسابقه ۲۷ دقیقه بازی را در اختیار داشت. در جدول پاس تیمی هم ایران با ۸۲ درصد پاس صحیح و میانگین ۴۹۹ پاس (۴۱۱ پاس سالم) در رده هفتم قرار گرفت. در بخش چلنج‌ها و درگیری‌ها هم ایران توانست در رده سوم جام قرار بگیرد. تیم ملی ۱۶۴ درگیری با حریف داشت که در ۹۰ مورد موفق بود. تیم‌های عراق و اردن بالاتر از تیم ملی قرار گرفتند. در جدول چلنج‌های هوایی هم ایران پنجم شد. در درگیری‌های روی زمین هم دوم و در بخش دریبل هم هفتم. در جدول تکل‌ها هم ایران هشتم شد با ۳۰ تکل و ۲۰ تکل صحیح.
*اما نکته جالب در جدول بهترین بازیکنان جام دیده شد. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم ملی ایران توانست با کسب ۲۷۰ امتیاز در رده دوم قرار گیرد. عفیف هم با ۲۷۹ امتیاز در رده اول جا خودش کرد. در این جدول طارمی با ۲۵۸ امتیاز هفتم شد و دژاگه با ۲۵۶ امتیاز نهم. سردار آزمون هم با ۲۵۴ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.
*در جدول گلزنان سردار با ۴ گل زده پنجم شد و طارمی و اشکان هم با سه و دو گل در رده‌های هفتم و بیستم ایستادند. در جدول پاس گل‌ها هم عفیف با ۱۰ پاس اول شد. طارمی با دو پاس در رده هشتم قرار گرفت و قدوس هم با یک پاس هفدهم شد.
*در جدول مؤثر‌ها عفیف با ۱۰ گل و یک پاس گل اول شد. در رده دوم معزعلی با ۹ گل و یک پاس قرار گرفت. مهدی طارمی هم با سه گل و دو پاس گل عنوان سومین بازیکن مؤثر جام را از آن خود کرد. آزمون هم با ۴ گل و یک پاس گل در رده پنجم قرار گرفت.
*مؤثرترین بازیکن جام در موقعیت‌سازی هم عفیف شد. معزعلی هم در رده دوم قرار گرفت. مهدی طارمی در این جدول چهارم شد با ۷ موقعیت‌سازی. آزمون و دژاگه هم در رده هفتم و سیزدهم قرار گرفتند.
*در بخش شوتزنی سردار توانست با اقتدار در صدر بایستد. او ۲۸ شوت زد که ۱۲ تای آن در چهارچوب بود. طارمی هم در رده ششم قرار گرفت با ۱۵ شوت و ۷ ضربه در چهارچوب.
*امید ابراهیمی در گرفتن توپ‌های آزاد در صدر جدول ایستاد. او با گرفتن ۷۰ توپ اول شد و یوشیدا هم با ۵۵ توپ دوم. در جدول خطا‌ها هم وحید امیری اول شد. او ۱۹ بار روی بازیکنان حریف خطا کرد و یک بازی را هم که به دلیل محرومیت از دست داد.
*امید ابراهیمی در جدول پاس‌ها هم دوازدهمین بازیکنی بود که بیشترین پاس را داد. او در مجموع ۳۴۸ پاس داد که ۳۰۷ پاس آن صحیح بود. در جدول پاس کلیدی هم عفیف اول شد و سردار آزمون در رده دوم قرار گرفت. احسان حاج‌صفی هم در جدول پاس در محوطه توانست ششم شود. او ۳۹ پاس داد و اشکان و امیری هم به ترتیب با ۳۸ و ۳۶ پاس در رده‌های بعدی قرار گرفتند. رامین رضاییان هم در جدول ارسال‌ها با ۱۴ ارسال (۵ سانتر صحیح) در رده نوزدهم قرار گرفت. دژاگه هم توانست در بخش ضربه آزاد و کرنر‌ها در رده دوم قرار بگیرد.
*یکی از نکات جالب حضور بیرانوند در جدول پاس‌های بلند بود. معمولاً بازیساز‌ها در جدول بالاتر از همه قرار می‌گیرند ولی علیرضا توانست با پاس‌های فوق العاده اش در رده سوم این جدول قرار بگیرد. او ۸۶ پاس بلند داد که ۶۲ پاس مفید و سالم بود، یعنی ۷۲ درصد آن.
*در بخش بازیکنان درگیر سردار آزمون توانست عنوان دوم را مال خود کند. او در مجموع ۱۲۴ چلنج داشت که در ۵۲ مورد موفق بود. در چلنج‌های دفاعی هم مرتضی چهارم شد. در درگیری هجومی هم سردار اول شد. ۱۱۱ درگیری داشت که ۴۸ بار موفق بود. طارمی هم در این جدول شانزدهم شد.
*علیرضا بیرانوند توانست با ۲۴۵ امتیاز در رده سوم برترین گلر جام قرار بگیرد. در پست دفاع چپ هم میلاد محمدی با ۲۲۶ امتیاز پنجم شد و حاج‌صفی هم با ۲۲۲ امتیاز هفتم. در دفاع راست وریا غفوری و رامین به ترتیب با ۲۲۷ و ۲۲۶ امتیاز در رده هشتم و نهم قرار گرفتند. در دفاع میانی هم پورعلی‌گنجی با ۲۷۹ امتیاز اول شد و کنعانی‌زادگان با ۲۱۲ امتیاز بیست و سوم. امید ابراهیمی هم با ۲۴۷ امتیاز سومین هافبک دفاعی برتر جام شد. دومین هافبک چپ برتر جام بعد از عفیف هم مهدی طارمی با ۲۵۸ امتیاز شد. قدوس هم در رده هشتم قرار گرفت. در پست هافبک راست هم جهانبخش با ۲۲۰ امتیاز دوم شد و ترابی هم با ۲۰۵ امتیاز دوازدهم. در پست هافبک هجومی هم دژاگه با ۲۵۶ امتیاز دوم شد و امیری با ۲۲۶ امتیاز در رده ششم قرار گرفت. سردار آزمون هم در بین فوروارد‌ها با ۲۵۴ امتیاز دوم شد. جالب اینجاست معزعلی در این جدول سوم شد چراکه آمارش در بخش خطا، پاس گل، شوت، پاس کلیدی، تعداد پاس، موفقیت در چلنج‌ها، دریبل‌ها و... از سردار و همین‌طور اوساکا ضعیف‌تر بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی