نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مورینیو می‌گوید بازی از کنفرانس خبری شروع می‌شود... مطابق این نظریه، فوتبال فقط ۹۰ دقیقه رقابت درون زمین نیست و بیرون میدان هم باید با حریف رقابت کرد.

خبرورزشی/مهدی هژبری؛  اگرچه منظور مورینیو این نبوده که یک مربی در کنفرانس خبری قبل از بازی علیه چند تیم دیگر حرف بزند، اما اگر به این نظریه و تئوری آقای خاص اعتقاد دارید و یا حداقل معتقدید مورینیو با تمام ایراد‌هایی که به تفکر دفاعی‌اش وارد است، حرفه‌ای محسوب می‌شود، نباید از رفتار دیروز برانکو که در کنفرانس خبری بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان درباره داوری‌های دو بازی استقلال- پیکان و سپاهان- سپیدرود حرف زد، تعجب کنید. برانکو درست مثل مورینیو بازی را از زمین فوتبال به کنفرانس خبری و یک میدان وسیع‌تر کشاند.
برانکو که معتقد است اعتراض‌های هواداران استقلال و ادعا‌های اخیر آن‌ها که به پرسپولیس لقب تیم حکومتی داده‌اند، باعث شده داوران نسبت به تیم او موضع بگیرند و داوران برای آن که ثابت کنند از کسی دستور نگرفته‌اند، هوای پرسپولیس را داشته باشند، در موقعیت‌های ۵۰-۵۰ علیه سرخپوشان سوت می‌زنند، با این حرف‌ها تلاش کرد فشار را از روی پرسپولیس بردارد و نگاه‌ها را به سمت استقلال و سپاهان منتقل کند. چه این روش را دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، این بخشی از ترفند‌های مربیگری و حربه‌های رقابت بیرون زمین است. حالا که استقلال و سپاهان به حرف‌های سرمربی پرسپولیس واکنش نشان داده‌اند (استقلال تهدید به شکایت کرده و سپاهان به برانکو متلک انداخته که قبلاً برای تیم ملی حاشیه درست می‌کرده) شاید بشود از برانکو ایراد گرفت چرا با حرف‌هایش فضای فوتبال ایران را متشنج می‌کند، اما نمی‌توان او را بابت دفاع از پرسپولیس و تلاش برای خروج پرسپولیس از زیر فشار، سرزنش کرد. فوتبال حرفه‌ای است و یک سرمربی حرفه‌ای، باید از تمام ابزارهایش برای موفقیت استفاده کند. لطفاً وارد بحث‌های فلسفی، فرهنگی و داستان معروف «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» نشوید. وظیفه یک سرمربی فرهنگ‌سازی نیست، کار‌های جانبی را باشگاه‌ها باید انجام بدهند که متأسفانه نمی‌دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی