۰
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دوومیدانی ما با این همه مسابقات ریز و درشت و در رده‌های سنی مختلف چه می‌کند؟ نگران برنامه‌ها نباشیم؟! چه اتفاقی برای دوومیدانی خواهد افتاد؟

خبرورزشی/جهانگیر کوثری؛ مبادا تمامیت دوومیدانی ما تحت‌الشعاع احسان حدادی و حسن تفتیان قرار بگیرد. این دو بالاخره مخارجی دارند و باید برای‌شان دلار و یورو خرج کنیم. احسان راهی آمریکا شد و با مربی اختصاصی خود باید در بازی‌های آسیایی سکوی طلایی را برایش آماده کنند. انصافاً فدراسیون دوومیدانی هر چه او خواسته، برآورده کرده است. از مسائل مالی گرفته تا کار‌ها و اتفاقات جانبی و... انتظار می‌رود احسان‌خان هم بداند جامعه از او چه می‌خواهد. تمرین در آمریکا فراموش نشود، نباید به دیگر مسائل فکر کرد. آن‌ها خود به خود درست می‌شوند. فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای او سنگ تمام گذاشته‌اند و هیچ بهانه‌ای دیگر پذیرفتنی نیست. مک ویل کینز، مربی آمریکایی احسان در انتظار اوست تا درس‌های آخر را به او بدهد و احسان بتواند جوابگوی این همه مخارج و برنامه‌های فدراسیون دوومیدانی باشد. احسان از امروز در آمریکا تا کیش و آفریقا باید تبدیل به یک قهرمان طلایی در آسیا! باشد، همین طلای آسیا ما را بس!
حسن تفتیان نیز، چون احسان در فرانسه با مربی خود «اوتنون گای» که واقعاً استاد پرورش دونده‌های سرعت است، دارد تمرینات خود را برنامه‌ریزی می‌کند. او با کمک وزارت ورزش، اداره کل استان خراسان و فدراسیون دوومیدانی شرایط مناسب مالی و تمریناتی پیدا کرده است. امیدواریم تفتیان و حدادی و بقیه دوندگان ما بدانند مردم برای قهرمانی آنان و احیای دوومیدانی آرزو‌ها دارند. مرد ۲۵ ساله تربت حیدریه می‌تواند با استمرار در تمرینات یکی از تاریخسازان دوومیدانی ایران در جهان و آسیا شود. او با رکورد ۱۰/۰۳ ثانیه می‌تواند به مرز‌های بالاتر دست پیدا کند. رکورد ۱۰۰ متر جهان و المپیک در دست اوسین بولت از جامائیکا با ۹/۵۸ ثانیه در جهان و ۹/۶۳ ثانیه در المپیک است. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، سو بینگتین از چین با ۹۲/۹ ثانیه طلا گرفت و اوگونده از قطر با ۱۰/۰۰ ثانیه و یاماگاتا از ژاپن با ۱۰/۰۰ ثانیه نقره و برنز گرفتند. در بازی‌های آسیایی آینده باید از مرز دو طلای حدادی و کیهانی و نقره امیر مرادی عبور کنیم و یک رده خود را بالاتر بکشیم. این امید وجود دارد، اگر احسان و تفتیان بخواهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی