۰
یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دبیر هیأت بوکس استان زنجان گفت: فعلا در هیچ استانی این رشته ورزشی در بخش بانوان فعال نیست که با توجه به آزادسازی صورت گرفته سال آینده ورزش بوکس بانوان در زنجان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی ، ابراهیم عباسی در زنجان اظهار کرد: ورزش بوکس زنجان طی چند ماهه اخیر موفقیت‌های بسیاری کسب کرده که این موفقیت‌ها را مدیون حمایت‌های انجام شده از ورزشکاران هستیم.

دبیر هیأت بوکس استان زنجان با اشاره به کسب مدال طلای بزرگسالان و برنز جوانان بیان کرد: اخیرا نیز ورزشکاران بوکس زنجانی در مسابقات مجارستان شرکت کردند و در چند روز آینده در اردوی چابهار حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵۰ بوکسور بیمه‌شده در استان زنجان فعال هستند که از این تعداد بیش از ۵۰۰ نفر در شهرستان زنجان فعالیت دارند، تصریح کرد: فعالیت بوکسور‌های زنجانی با توجه به حمایت‎های لازم از آن‌ها مطلوب است.

عباسی همچنین درباره فعالیت بانوان در رشته بوکس نیز گفت: رشته ورزشی بوکس در زنجان از سوی بانوان متقاضیان بسیاری دارد.

دبیر هیأت بوکس استان زنجان با بیان اینکه اخیرا نیز فعالیت بانوان در این رشته آزاد شده است، تصریح کرد: در سال آینده این رشته ۱۰۰ درصد در زنجان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای فعالیت حرفه‌ای بانوان لباس نیز همچون لباس رشته ووشو خریداری خواهد شد، اضافه کرد: همین الان نیز متقاضیان بسیاری برای این رشته وجود دارد که شاید بتوان گفت اغلب آن‌ها خواهران همین بوکسور‌های آقا هستند، چون از سوی برادرانشان آموزش دیده‌اند.

عباسی افزود: با این حال در صورت راه‌اندازی، که البته این موضوع ۱۰۰ درصد است، کلاس مربی‌گری و آموزشی برای مقتضاضیان برگزار خواهد شد.

دبیر هیأت بوکس استان زنجان با بیان اینکه هنوز در هیچ استانی بوکس بانوان راه‌اندازی نشده، افزود:، مجوز فعالیت این رشته صادر شده است.

در سال‌های اخیر در بسیاری از رشته‌های ورزشی شاهد حضور بانوان و فعال شدن این بخش در فدراسیون‌ها بودیم. کشتی، سه گانه، وزنه‌برداری، اسکواش و بسکتبال رشته‌هایی هستند که در سال‌های اخیر مجوز گرفتند تا به مسابقات بین‌المللی نیز اعزام داشته باشند که البته این امر با به تصویب رساندن پوشش اسلامی صورت گرفته است.

در این بین اما رشته بوکس دارای ممنوعیت بوده که به نظر می‌رسد طی روز‌های اخیر و با تاکید فدراسیون جهانی بوکس، ایران نیز باید اقدام به راه‌اندازی این رشته در بخش بانوان کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی