نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت بین مسی و کریس همچنان ادامه دارد، به خصوص اینکه در این سال‌ها لئو صاحب رکورد‌هایی شده است که به نظر می‌آید رونالدو باید بی‌خیال شکستن آن شود.

رکورد‌هایی که رونالدو نمی‌تواند بشکند به گزارش خبرورزشی، رقابت لیونل مسی و کریس رونالدو در یک دهه اخیر بدون تردید در تاریخ فوتبال کم‌سابقه بوده است. بازیکنانی که تقدیر آن‌ها را به هم گره زد و در قالب ستاره‌های بارسلونا و رئال‌مادرید رودرروی هم قرار داد. یک دهه تقابل این دو نفر بالاخره با جدایی کریس از رئال و پیوستنش به یوونتوس از حالت مستقیم خارج شد. اگرچه این دو از هم دور شده‌اند، اما رقابت بین مسی و کریس همچنان ادامه دارد. به خصوص اینکه در این سال‌ها لئو صاحب رکورد‌هایی شده است که به نظر می‌آید رونالدو باید بی‌خیال شکستن آن شود.

۴ توپ طلای متوالی
لیونل مسی حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ موفق شد برای ۴ سال متوالی جایزه توپ طلا را مال خود کند. عنوانی که بعید است کریس بتواند آن را تکرار کند. رونالدو از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ توانست ۴ بار توپ طلا را فتح کند. در واقع اگر عنوان سال ۲۰۱۵ مسی نبود کریس می‌توانست ۵ بار پیاپی به این عنوان برسد. مسی با این توپ طلا هم رکورد‌های کریس را خراب کرد و هم رکورد خودش را سالم نگه داشت. البته هر دو بازیکن با ۵ عنوان کلی توپ طلا در جایگاه یکسانی قرار دارند و در سال ۲۰۱۸ این عنوان را بعد از سال‌ها به لوکا مودریچ واگذار کردند.

۶۰+ گل در ۲ فصل متوالی
وقتی صحبت از آمار گلزنی بالای ۵۰ گل می‌شود نام کریس می‌درخشد، اما زمانی که از بالای ۶۰ گل صحبت است باید دست لیونل مسی را به علامت فرد پیروز بالا برد. لیونل مسی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ و ۲۰۱۳-۲۰۱۲ موفق شد به ترتیب ۷۳ و ۶۰ گل به ثمر برساند تا تنها بازیکنی باشد که در دو فصل متوالی بیش از ۶۰ و ۷۰ گل در تمامی تورنمنت‌ها می‌زند. پیداست که چنین کاری از رونالدوی ۳۴ ساله برنمی‌آید. آقای گلی سری A و کفش طلای اروپا می‌تواند بهترین عناوین گلزنی کریس در یوونتوس باشد.

۲۶ گل کاشته
همان‌طور که کریس با رفتن از لالیگا توانست یکسری رکورد‌های جدید را به نام خودش بزند، بعضی از رکورد‌ها را هم برای مسی فراهم کرد. یکی از رکورد‌هایی که مسی خیالش از بابت امن بودن آن راحت است به گل‌هایش از روی ضربه ایستگاهی برمی‌گردد. لیونل مسی با ۲۶ گل کاشته در لالیگا رکورددار است و به نظر می‌رسد با نبود رونالدو در اسپانیا، خواهد بود.

۹۱ گل در تقویم
سال ۲۰۱۲ بدون تردید فراموش‌نشدنی‌ترین سال فوتبالی پسرک آرژانتینی بود. سالی که او در تقویم ۳۶۵ روزه موفق شد ۹۱ گل از خود به جا بگذارد و حالا حالا‌ها این رکورد را در تاریخ ثبت کند. کریس که جدی‌ترین رقیب مسی بود در سال ۲۰۱۳ توانست ۶۹ گل به ثمر برساند و هرگز مجموع گل‌های یک ساله اش به عدد ۷۰ نرسید. این یعنی از کریس ۳۴ ساله نباید انتظار حتی تکرار رکورد خودش را داشت. بنابراین مسی با خیال راحت این رکورد را هم در انحصار خود خواهد داشت.

مؤثرترین بازیکن ال‌کلاسیکو
قبل از سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، آلفردو دی استفانو پادشاه ال‌کلاسیکو بود. آلفردو ۱۸ گل زده در ال‌کلاسیکو داشت. با آمدن این دو نابغه، آمار و ارقام ال‌کلاسیکو بین لئو و کریس پخش شد. لیونل مسی با ۲۶ گل و ۱۴ پاس گل بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و حالا که کریس از اسپانیا رفته دیگر نمی‌تواند مسی را بگیرد. مسی هم از حضور در بارسلونا استفاده می‌کند و هر سال آمارش را مقابل رئال‌مادرید افزایش می‌دهد. تعداد گل‌های کریس در ال‌کلاسیکو اندازه دی استفانو بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی