۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نشست بررسی امور فرهنگی ورزشگاه‌های کشور با حضور ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرورزشی  و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست بررسی امور فرهنگی ورزشگاه‌های کشور عصر دیروز با حضور رئیس فدراسیون و مسئولان کمیته‌ها و همچنین بخش‌های مربوطه در دفتر ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد.
به جهت بحث و بررسی چالش‌ها و مشکلات فرهنگی موجود در ورزشگاه‌های کشور در نشستی که در آن مهدی تاج، رئیس فدراسیون، حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان، عبدالکاظم طالقانی، آصفی، ابراهیم شکوری، مرتضی تورک و اثنی عشری، رئیس و دبیر کمیته اخلاق، اسماعیل حسن‌زاده و روغنی، رئیس و دبیر کمیته انضباطی، داوود رفعتی، دبیر دپارتمان داوری و سعید فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ حضور داشتند موضوعات ذیل به تصویب رسید.
ضمن توصیه به بخش‌های مربوط در صدا و سیما، از تفسیر و کارشناسی حوادث چالش‌برانگیز که باعث تشویش اذهان می‌گردد جلوگیری شود. همچنین کلیه مقامات فدراسیون به ویژه کمیته داوران تحت نظارت مسئولان فدراسیون جهت مشارکت در برنامه‌های کارشناسی اقدام و تصمیم‌گیری خواهند کرد.
در آستانه برگزاری رویداد‌ها و مسابقات حساس باشگاهی و ملی با توجه به تهدید‌ها و فرصت‌های موجود «ستاد برگزاری مسابقات حساس» زیر نظر سازمان لیگ و با حضور کلیه مسئولان و شخصیت‌های مرتبط تشکیل شود.
نسبت به تجهیز تیم‌های داوری مسابقات به تکنولوژی روز شامل گوشی‌های بی‌سیم و سامانه‌های مرتبط اقدام شود.
در راستای ساماندهی وضعیت سکو‌های مسابقات باشگاهی در ورزشگاه‌ها نشست مشترکی با مسئولان باشگاه‌های پرطرفدار به منظور بررسی مشکلات و آسیب‌های این حوزه برگزار شود.
کمیته اخلاق نسبت به احضار و برخورد جدی با برخی اشخاص که موجب نابسامانی در سکو‌های ورزشگاه‌ها و بروز مشکلات فرهنگی در این عرصه می‌شوند و ضمنا گزارش‌هایی در این باره دریافت شده اقدام کند.
مقرر شد در اصلاح بعدی آیین نامه انضباطی، عنصر تقدیر و تشویق نیز به منظور قدردانی از مروجین اخلاق و رفتار‌های پسندیده در ورزشگاه‌ها در مقررات مورد توجه قرار گیرد.
کمیته‌های اخلاق و انضباطی نسبت به ارائه راهکار مناسب جهت جلوگیری از صدور بیانیه‌های متعدد به ویژه در سطح مدیران و سایر عوامل باشگاه‌ها اقدام کنند و پس از ابلاغ آن در صورت عدم رعایت، برخورد جدی صورت پذیرد.
فدراسیون فوتبال فعالیت نهاد‌های غیر‌فوتبالی در حوزه فوتبال را به رسمیت نمی‌شناسد و بر این اساس انتشار آگهی و فعالیت در حوزه مدارس فوتبال توسط هر نهادی تنها با مجوز فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قانونی است که در غیر اینصورت مورد پیگرد قرار می‌گیرد. همچنین هیئت‌های استانی به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال در استان‌ها بر این موضوع نظارت خواهند داشت.
با هرگونه مصاحبه قبل، حین و بعد از مسابقه توسط هر فرد حقیقی و حقوقی منتسب به باشگاه‌ها و تیم‌های فوتبال علیه مقامات رسمی فوتبال و جامعه داوران و بازیکنان و عوامل تیم‌ها شدیدا برخورد خواهد شد.
این جلسه به طور مستمر در زمان‌بندی معین و با شرکت اعضای حاضر حداقل هر ماه در یک نوبت برگزار خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی