نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به خبرورزشی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی، کار و تلاش کنیم تا هم به فکر مسابقات قهرمانی جهان باشیم، هم کشتی‌گیران توانمند برای حفظ آبروی کشتی ایران در بازی‌های المپیک را تأمین کنیم.

خبرورزشی/مهدی شیروانی؛ غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد برنامه‌هایش را شروع کرده تا توقعات و انتظارات مردم ایران از کشتی را برآورده کند. شاید بعضی اهالی کشتی که دستی بر آتش دارند، با اطلاع از مشکلات فعلی، توقع و انتظار کمتری از ملی‌پوشان و کادر فنی داشته باشند ولی مردم علاقه‌مند کشتی، فقط پیروزی و قهرمانی می‌خواهند!
سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام جهان‌پهلوان تختی در کرمانشاه برگزار شد و با قهرمانی نمایندگان کشورمان خاتمه یافت. به رغم این قهرمانی، در ۳ وزن اول حتی یک فینالیست هم نداشتیم تا نگرانی‌های علاقه‌مندان کشتی بیشتر از قبل شود. در همین رابطه و برنامه‌های پیش روی کشتی آزاد با سرمربی تیم ملی به گفتگو نشستیم که غلامرضا محمدی به خبرورزشی گفت:
* من هم قبول دارم در اوزان پایین جام تختی اصلاً شرایط خوبی نداشتیم. اگر منطقی و منصفانه بخواهیم حرف بزنیم باید بگویم خیلی هم نگران‌کننده بودیم ولی واقعیت این است که همه دار و ندار کشتی همین بود که در کرمانشاه دیدیم.
* البته بعضی از ستاره‌ها و نامداران را معاف کردیم تا بیشتر جوانان و نفراتی که تا به حال کمتر فرصت داشتند، محک بخورند.
* هیچ تصمیمی را اتفاقی نمی‌گیریم. اگر حسن یزدانی، رضا یزدانی، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و... را معاف از حضور در جام تختی می‌کنیم، بی‌دلیل نیست. برای آن‌ها هم برنامه داریم.
* الان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی، کار و تلاش کنیم تا هم به فکر مسابقات قهرمانی جهان باشیم، هم کشتی‌گیران توانمند برای حفظ آبروی کشتی ایران در بازی‌های المپیک را تأمین کنیم و هم به فکر تقویتِ حال و آینده تیم ملی باشیم.
* وقتی شما می‌گویید چرا در اوزان پایینِ جام تختی این‌طور بودیم، من هم می‌گویم همه دار و ندار ما همین است ولی آیا با گفتن این حرف، کارِ ما و کشتی تمام است؟!
* اما نه! ما آمده‌ایم همین مشکلات را برطرف کنیم. وقتی در یک مسابقه داخلی با استقبال و حمایت آن همه تماشاگر خونگرم و علاقه‌مند، کشتی‌گیر ما نمی‌تواند نیمی از داشته‌ها و توانمندی‌های خودش را نشان دهد، من باید خودم دوبنده بپوشم و بروم روی تشک؟!
* ابتدا باید این کشتی‌گیران جوان و کم‌تجربه، یا باتجربه و پرادعا متوجه بشوند اگر کوچک‌ترین اشتباهی مرتکب شوند، جایگاه قبلی خود را از دست می‌دهند و برای رسیدن به آن باید زحمات بیشتری را متحمل شوند.
* در شروعِ کار همه داشته‌های کشتی را دعوت کردیم. کشتی‌گیرانی که سال‌ها از میدان دور بودند، حالا به دلیل مصدومیت، درمان یا هر چیز دیگر از عرصه رقابت تیم ملی دور بودند، همه را دعوت کردیم. خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق آن‌ها همگی آمدند و بعضی‌ها تعجب کردند که این نفرات چه جوری دعوت ما را پذیرفته‌اند!
* گروهی از همین داشته‌های کشتی، شرایط و وضعیت خودشان به منظور رقابت یا تلاش برای رسیدن به دوبنده تیم ملی را مناسب ندیدند یا به هر دلیلی که برای ما هم محترم است، از ادامه کار کنار کشیدند. پس ما وظیفه خودمان را انجام دادیم و هیچ‌کس را بی‌دلیل، از شانس عضویت در تیم ملی محروم نکردیم.
* مثلاً کشتی‌گیری سهمیه حضور در جام تختی نداشته ولی به احترام پیشینه و سابقه قهرمانی و مدال‌های جهانی، او را از شرکت در انتخابی مرحله اول معاف کردیم. چون سهمیه جام تختی هم نداشت، به او سهمیه حضور در جام را دادیم. به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و اتفاقاً در اردو هم خیلی خوب و پرتلاش پابه‌پای بقیه کار می‌کرد ولی ۲ روز مانده به شروع جام تختی نامه داده نمی‌توانم در کرمانشاه کشتی بگیرم. شما باشید چه‌کار می‌کنید؟!
* جام تختی کرمانشاه خیلی خوب بود و همه چیز را برای ما و مردم علاقه‌مند کشتی روشن کرد. حالا مردم ما می‌دانند که در کجا هستیم و بر اساس همین جایگاه و داشته‌ها از ما توقع و انتظار دارند و دیگر کسی انتظار ندارد که با این داشته‌ها شق‌القمر کنیم ولی ما هرگز دنبال بهانه‌تراشی نبوده و نیستیم. همین که مردم متوجه موضوع شده‌اند برای ما کافی است ولی با تمام وجود برای کسب افتخار می‌جنگیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم.
* در شرایط فعلی هم باید نتیجه بگیریم و هم آینده‌نگری و رفع مشکل کنیم. فقط اگر عده‌ای تلاش نکنند بی‌دلیل و غیرمنطقی، سطح توقع و انتظارات مردم را بالا ببرند، ما هم سعی می‌کنیم هرچه زودتر از بحران فعلی خارج شویم و تیم نهم و ششم جهان و دوم آسیا را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی