نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هرچقدر پرسپولیس برانکو در این سال‌ها در لیگ برتر آقایی کرده، تیمی ناموفق در جام‌حذفی بوده است. آنها در سه سال گذشته خیلی زود و کمابیش راحت از جام‌حذفی کنار رفته‌اند.

به گزارش خبرورزشی ، پرسپولیس و پدیده، تیم‌های بالانشین جدول لیگ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس میزبان است و بهترین فرصت به وجود آمده تا پس از سال‌ها به نیمه‌نهایی جام‌حذفی برسد. در مقابل برای پدیده جام‌حذفی نزدیک‌ترین راه است برای رسیدن به آسیا و البته یک مساله دیگر؛ شاید انتقام از پرسپولیسی که در لیگ رفت و برگشت پدیده را شکست داد.

برانکو و طلسم جام‌حذفی

هرچقدر پرسپولیس برانکو در این سال‌ها در لیگ برتر آقایی کرده، تیمی ناموفق در جام‌حذفی بوده است. آنها در سه سال گذشته خیلی زود و کمابیش راحت از جام‌حذفی کنار رفته‌اند. احتمالا مهم‌ترین تجلی این ناکامی حذف مقابل قشقایی شیراز بود. به این خاطر جام‌حذفی امسال، فراتر از امتیازاتی چون کسب سهمیه آسیا، برای پرسپولیس اهمیت دارد. آنها برای تکمیل افتخارات‌شان در سال‌های اخیر به فتح جام‌حذفی احتیاج دارند. آن وقت برانکو فاتح همه جام‌های ایران خواهد شد، لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام. پرسپولیس این روزها آن درخشش و برش پیش را ندارد، با این حال دفاع مستحکمی دارد و سخت می‌بازد. شاید فتح سه‌گانه در یک‌سال، رویای بزرگ پرسپولیس امسال باشد و پدیده، اولین چالش در راه تعبیر این رویا.

یحیی متخصص جام‌حذفی

حریف پرسپولیس در این مرحله پدیده خراسان است، با یحیی گل‌محمدی. گل‌محمدی امسال با وجود نفرات جوان، تیم قابل احترامی ساخته، تیمی که هرچند این اواخر کمتر می‌برد، اما خودش را در بالای جدول حفظ کرده است. یحیی سال‌های گذشته خطرناک‌ترین حریف پرسپولیس و برانکو بود. هم در لیگ پرسپولیس را چند بار برد و هم در جام‌حذفی. حالا ورق برگشته و در چند تقابل آخرشان شکست خورده است. داستان جام‌حذفی اما متفاوت است، فراموش نکنیم گل‌محمدی خود در جام‌حذفی عنوان‌دار است و دو بار با ذوب‌آهن قهرمان جام‌حذفی ایران شده و یک‌بار هم با پرسپولیس نایب‌قهرمان. آنها در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ در حالی که شاید بهتر از پرسپولیس بودند، شکست خوردند و این‌بار باید باهوش‌تر بازی کنند. احتمالا حالا دیگر می‌دانند مقابل پرسپولیس اشتباه کردن چه مکافاتی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی