نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با تصمیم کمیته داوران، داور سرشناس کشورمان که کاندیدای قضاوت در سخت ترین بازی جام جهانی و جام ملت ها بود، باید به عنوان داور پشت دروازه یک بازی نه چندان حساس فعالیت کند.

به گزارش خبرورزشی، وقتی نام علیرضا فغانی به میان می‌آید، همه به افتخارات بزرگی که او به نام ایران رقم زده، فکر می‌کنند. افتخاراتی مثل قضاوت در مهم‌ترین دیدار‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا و پیشرفت حیرت انگیز طی ۵، ۶ سال گذشته. کمتر داوری از آسیا توانایی رسیدن به سطح فعلی فغانی را داراست و مشخصا او نه تنها در ایران بلکه در آسیا نیز رقیبی برای خود نمی‌بیند.
با این حال، با تصمیم سوال برانگیز کمیته داوران، او در این هفته باید به مشهد سفر کند و روز جمعه ۳ اسفند، داور پشت دروازه در دیدار پدیده و سپیدرود رشت باشد. دیداری که علی صفایی قضاوت آن را برعهده دارد. تصور اینکه کمیته داوران به فخر داوری ایران و آسیا، چنین نقشی داده نیز، حیرت انگیز است.
با این حال، داوود رفعتی رئیس دپارتمان داوری که چند هفته‌ای است ماجرای درگیری پشت پرده او و فغانی، گوش اهالی فوتبال را پر کرده، در این مورد می‌گوید: «هدف ما از این کار آموزش داوران است و قصد داریم با این کار برای داوران دیگر کار آموزشی کرده و به آن‌ها کمک کنیم. ما قضاوت فغانی را به طور کامل فیلمبرداری می‌کنیم و برای آموزش داوران لیگ برتر به کار خواهیم گرفت. از سوی دیگر فغانی همکاری لازم را با ما داشت. به جرات می‌گویم هیچ داور بزرگی تا امروز به اندازه فغانی با کمیته داوران و دپارتمان همکاری نکرده است. فغانی کار بزرگی انجام داد و جا دارد از او تشکر کنم.»
شاید این صحبت‌ها از سوی رفعتی، شائبه‌ها در مورد مشکل کمیته داوران با فغانی را کاهش بدهد، اما اینکه چرا برای یک بازی بزرگ مثلا در ورزشگاه آزادی، از چنین اقدامی استفاده نمی‌شود نیز جای تعجب دارد. به هرحال در لیست داوران فعلی، غیر از فغانی، داوران سرشناس دیگری هم هستند که سال هاست برای آموزش شان هزینه می‌شود؛ یک کدام از آن‌ها نمی‌تواند این نقش را برعهده بگیرد؟ داوران دیگر نباید در آموزش داوران جوان، نقشی ایفا کنند؟ برای ایستادن پشت دروازه، فقط باید کسی مثل فغانی با آن کارنامه درخشان ظاهر شود؟
به هر حال امیدواریم شایعات در خصوص تصمیم کمیته داوران به خاطر اختلافات پشت پرده بین رفعتی و فغانی، صحت نداشته باشد و واقعا بعد از این بازی، شاهد رشد فنی و آموزش درست به داوران دیگر برای حضور پشت دروازه‌ها باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی