۰
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن انتظار دارد بعد از سرمایه‌گذاری کلان سرانجام بتواند یک عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان کسب کند.

چرا پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند لیگ قهرمانان را ببرد؟ به گزارش خبرورزشی، پاریسی‌ها چند سالی می‌شود، عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا هر طور شده فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند. پاریسی‌ها در این راه سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند و توانسته‌اند ستاره‌های مشهور دنیای فوتبال را به تیم خودشان بکشند. برای مسئولان پاری‌سن‌ژرمن الان یکی، دو فصلی می‌شود که شرط لازم، حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست و اگر مربی‌ای نتواند در دومین سال حضورش در این باشگاه به چنین موفقیتی برسد، عذرش خواسته می‌شود، همان‌طور که عذر اونای امری از این باشگاه خواسته شد و توماس توخل آلمانی جایش را گرفت. حالا که رقابت‌های مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تمام شده به نظر می‌رسد این باشگاه متمول فرانسه شانس زیادی برای بردن این رقابت‌ها در همین دوره دارد. آن‌ها در دیدار رفت با نتیجه ۲ بر صفر از سد منچستریونایتد عبور کرده‌اند و تقریباً خیال‌شان از رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی راحت است، اما آیا امسال پاریسی‌ها می‌توانند به ناکامی‌شان در بردن لیگ قهرمانان اروپا پایان دهند؟ پاسخ احتمالاً بله است. در زیر به چند دلیل برای اینکه چرا پاریسی‌ها می‌توانند همین فصل لیگ قهرمانان اروپا را ببرند، اشاره شده است.

چون در هر خط بازیکنان بزرگی دارند
از سال ۲۰۱۱ مسئولان پاری‌سن‌ژرمن همیشه مشتری ثابت بازار نقل و انتقالات بوده‌اند و ستاره‌های زیادی خریده‌اند. هدف آن‌ها این بوده که تیم‌شان را تبدیل به یکی از قوی‌ترین تیم‌های اروپا کنند. روی کاغذ خواسته آن‌ها برآورده شده است: الان نیمار و کیلیان امباپه که دو تن از ستاره‌های بزرگ این روز‌های دنیای فوتبال هستند، پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را به تن می‌کنند. از این گذشته در هر بخش دیگر از خطوط زمین بازی، پاریسی‌ها ستاره‌های مثال‌زدنی دارند. اگر چه این تیم در طول یکی، دو فصل گذشته چند مهره کلیدی را به ویژه در میانه میدان از دست داده ولی با رو کردن بازیکنی مثل مارکینیوس توانسته مشکل را حل کند. این تیم حالا در هر پستی چندبازیکن فوق العاده دارد و مشکلی از نظر کمبود بازیکن ندارد.

چون پاری‌سن‌ژرمن دیگر مجموعه‌ای از بازیکنان فردی نیست
با وجود هزینه‌های سرسام آور مبنی بر خریدن ستاره‌های بزرگ دنیا، این تیم انگار هیچ وقت روحیه تیمی نداشت. این موضوعی بود که همیشه مجموعه قطری را به خاطرش مورد انتقاد قرار می‌دادند. این موضوع، یعنی فردگرایی هم چند وقتی است در تیم پاری‌سن‌ژرمن دیده نمی‌شود. اوج کار گروهی و تیمی پاری‌سن‌ژرمن را می‌شود در همین بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی و بازی برابر منچستریونایند دید. اگرچه پی‌اس‌جی نه نیمار را در اختیار داشت و نه کاوانی ولی آن‌ها بازی بسیار منجسم و یک‌دستی را به نمایش گذاشتند و سرانجام توانستند اولین تیم فرانسوی تاریخ لقب بگیرند که یونایتد را در خانه خودش شکست داده است. بعد از برتری ۲ بر یک برابر لیورپول و ۴ بر یک برابر بلگرداد، پاریسی‌ها یکبار دیگر نشان دادند به عنوان یک «تیم» توانایی بازی کردن تحت فشار را دارند.

چون نیمار به یک‌چهارم نهایی می‌رسد
نیمار که از بارسلونا خریداری شد تا پاری‌سن‌ژرمن را در لیگ قهرمانان اروپا یک گام رو به جلوتر ببرد در مرحله یک‌هشتم نهایی مصدوم است و نمی‌تواند بازی کند. این مهاجم ۲۷ ساله برزیلی کف پایش آسیب دیده ولی گفته می‌شود اوایل ماه آوریل یعنی درست با برگزاری رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مهیای بازگشت می‌شود. درست که پاریسی هادر بازی برگشت برابر یونایتد او را نخواهند داشت ولی می‌توانند به حضورش در ادامه مسیر امیدوار باشند. دلیل؟ نیمار در این فصل نشان داده آمار‌های بسیار درخشان‌تری در مقایسه با فصول گذشته اش در پاریس دارد و هر بار که به میدان رفته برای پاری‌سن‌ژرمن مؤثر بوده است.

چرا پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند لیگ قهرمانان را ببرد؟

چون تجربه شکست خوردن را دارند
پاری‌سن‌ژرمن در طول سال‌های اخیر هرگز از مرحله یک‌چهارم نهایی نتوانسته‌اند عبور کنند. آن‌ها در این مراحل حذفی به بارسا و رئال‌مادرید زیاد بازی‌های‌شان را باخته‌اند. با این حال تجربه‌ای که به دست‌آورده‌اند، می‌تواند در ادامه مسیر به دردشان بخورد و از اشتباهاتی که قبلاً مرتکب شده‌اند بپرهیزند. البته پاریسی‌ها در این مسیر دو بازیکن به نام دنی آلوس و جانلوئیجی بوفون را هم خریده‌اند که حسابی دوز تجربه‌شان در لیگ قهرمانان اروپا بالاتر بروند.

چون توماس توخل سرمربی خوبی است
اگرچه هنوز چندماه دیگر نیاز است تا بتوان بیلان کاملی از عملکرد توماس توخل ترسیم کرد ولی این مربی آلمانی همین حالا نشان داده که در زمره مربیان خوب دنیاست و برای نیمکت پاری‌سن‌ژرمن حسابی مناسب است. او نه تنها توانسته بازار نقل و انتقالات را کنترل کند بلکه انگیزه تازه‌ای به کالبد تیم دمیده و ایده‌های جدیدی فوتبالی به پاری‌سن‌ژرمن تزریق کرده است. تغییرات زیادی در سیستم بازی پاری‌سن‌ژرمن به وجود آورده و با تغییر جای بازیکنان پاریس سعی کرده بهترین بازی‌ها را از آن‌ها بگیرد. اوج تغییرات مثبتی که از این حیث در تیمش به وجود آورده تغییر جای مارکینیوس و نیمار در زمین بازی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی