نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دختر مرحوم ناصر حجازی به خبرورزشی گفت: من برای رسیدن به آنچه استحقاقش را دارم به اصطلاح به در و دیوار نمی‌زنم.

به گزارش خبرورزشی، آتوسا حجازی در اواخر دهه ۷۰ بهترین بازیکن و گلزن فوتسال بانوان ایران بود. تک‌دختر ناصر حجازی بعد از آن به صورت جسته و گریخته به بازی و سپس مربیگری ادامه داد و اخیراً هم در کلاس مدیریت ورزشی فدراسیون فوتبال شرکت کرد. به همین بهانه با خانم حجازی که معمولاً کم‌حرف است گفت‌وگویی انجام دادیم.
* چطور شد در کلاس مدیریت ورزشی شرکت کردید؟
دعوت فدراسیون فوتبال بود که برایم خوشایند است. شغل و رشته مورد علاقه من فوتبال و فوتسال بوده و هست و در این کلاس نیز چند نکته جدید به دانسته‌هایم اضافه شد. جا دارد از آقایان تاج، ساکت و علوی تشکر کنم. در حاشیه برگزاری کلاس از دیدن عکس پدرم در کمپ تیم‌های ملی خوشحال شدم. رئیس فعلی فدراسیون از دوستان خوب پدرم بود و در این مدت عملکرد خوبی داشته و امیدوارم در ادامه هم موفق باشد.
* کلاس‌های مربیگری را هم پشت سر گذاشته‌اید؟
کلاس C آسیا را گذرانده و مدرکش را گرفته‌ام. منتظر شروع کلاس B هستم تا در آن شرکت کنم.
* در شما اشتیاق خاصی برای کار کردن دیده نمی‌شود.
من برای رسیدن به آنچه استحقاقش را دارم به اصطلاح به در و دیوار نمی‌زنم. در فوتبال ایران یک چرخه وجود دارد که به عنوان مثال ۲۰ مربی در آن قرار دارند. ۱۶ تیم داریم و این ۲۰ مربی در این ۱۶ تیم جابه‌جا می‌شوند و به نوبت ۴ نفر هم استراحت می‌کنند. با توجه به پیشرفت‌های فوتبال در سراسر دنیا ما هم برای پیشرفت اصطلاحاً به خون تازه نیازمند هستیم. به دانش‌های جدیدتر، به مدیریت‌های علمی‌تر در همه سطوح ورزشی و باشگاه‌ها، خب اگر این اصلاحات به وجود بیاید من و امثال من هم با اشتیاق وارد کار می‌شویم، اما اینکه بخواهم بدون داشتن تجربه و تخصص صرفاً با لابی کار کنم برایم مقدور نیست یا در واقع خارج از اصول اخلاقی‌ام است.
* طبیعی است فرزند ناصر حجازی پای اصول بایستد.
بالاخره در همین خانواده پرورش یافته‌ایم و نباید خارج از این هم باشیم.
آتوسا حجازی: از دیدن عکس پدرم در کمپ تیم‌های ملی خوشحال شدم
* آتیلا از ۲، ۳ سال قبل برای زندگی به ترکیه رفته، آیا دیگر علاقه‌مند به مربیگری نیست؟
هست، اما نه به هر قیمتی. تفاوت دانش فنی آتیلا با بقیه کمک‌مربیان چقدر است؟ در همین فوتبال بازی کرده، کنار چند مربی داخلی و خارجی تجربه به دست آورده، مدارکی گرفته که همین مربیان دریافت کرده‌اند. سواد دانشگاهی هم که از قبل داشته است، اما در شخصیت او نیست به فلان سرمربی یا مدیرعامل رو بزند تا کار بگیرد. من از برادرم تعریف نمی‌کنم، ولی اغراق نیست که بگویم اگر بیشتر از خیلی دستیاران بلد نباشد چیزی کمتر ندارد. الان هم مشغول زندگی و کارش است.
* شما سال قبل یک تیم را به نام یاران حجازی به تورنمنت برلین آلمان بردید. آیا این اقدام انتقادی را برایتان رقم نزد؟
هیچ انتقادی نبود، چون تمام اعضای تیم به قدری فهیم بودند که اجازه ندهند کوچک‌ترین موضوعی اتفاق بیفتد. ما با دعوت و هزینه طرف آلمانی به تورنمنت رفتیم و با حجاب کامل در مسابقات به میدان رفتیم. شخص خانم آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم روز آخر در جمع بازیکنان تیم‌ها حاضر شد و با ما عکس هم به یادگار گرفت و در صحبت‌هایش از همه بانوان تمجید کرد. ما هم خوشحال شدیم که یک خانم جزو ۵ چهره قدرتمند جهان است.
* شما بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟
خانواده ما استقلالی هستند، ولی من صحنه‌های گل‌های لیگ برتر را گاهی در اخبار می‌بینم و اکثر اوقات بازی‌های روز اروپا را دنبال می‌کنم.
* سؤال پایانی اینکه نظرتان در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چیست؟
بسترش فراهم باشد خیلی هم خوب است. من زمان سرمربیگری پدرم، بازیگری برادرم و همسرم دوست داشتم بتوانم در ورزشگاه باشم و الان برایم جذابیتی ندارد. فعلاً حضور بانوان در ورزشگاه و موفقیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف برایم جذاب‌تر است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی