۰
یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شهرستان بشاگرد تنها شهرستان کشور است که زمین چمن فوتبال ندارد.

بشاگرد تنها شهرستان فاقد زمین چمن فوتبال در کشور است

به گزارش خبرورزشی، در دنیای امروزی، ورزش یکی از مقوله‌های مهم جامعه است که مردم دنیا به صورت گوناگون با آن سروکار دارند. ورزش علاوه بر لذت و سرگرمی نقش به‌سزایی در سلامت افراد جامعه دارد و همچنین در دین مبین اسلام به این امر بسیار سفارش شده است.

فقر و بیکاری یکی از مشکلات بزرگ مردم دنیا به شمار می‌رود که عوارض ناشی از آن باعث انحرافات زیادی از جمله اعتیاد می‌شود که قربانیان جدی این ماجرا جوانان و نوجوانان هستند. ورزش یک راه بسیار موثر برای پیشگیری مردم به ویژه جوانان از اعتیاد است.

به جرات می‌توان گفت فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیا است و این ورزش به دلیل کم‌هزینه بودن در شهر‌های کوچک طرفداران بیشتری دارد که یکی از این شهر‌ها بشاگرد است.

بشاگرد شهرستانی محروم در شرق استان هرمزگان می‌باشد که با نرخ بیکاری بالای ۵۰ درصدی و کمبود امکانات به ویژه فضا‌های ورزشی شناخته می‌شود. نرخ بالای بیکاری و نبود فضای مناسب برای ورزش کردن در بشاگرد زمینه‌ساز یک فاجعه بزرگ است. همانطور که اشاره شد روی آوردن جوانان به اعتیاد و کار‌های خلاف، می‌تواند یک تهدید برای این شهرستان باشد.

در همین رابطه به سراغ یک عضو ورزشکار و جوان شورای اسلامی رفتیم؛ جواد حسین‌زاده عضو شورای اسلامی مرکز شهرستان بشاگرد است که در کنار جوانان و نوجوانان شهرش فوتبال بازی می‌کند.

حسین‌زاده گفت: اکنون بیش از ده سال است که بخش بشاگرد به شهرستان ارتقا یافته، اما امکانات ورزشی در این شهرستان بسیار محدود می‌باشد.

وی اظهار کرد: شهرستان بشاگرد تنها شهرستان کشور است که زمین چمن فوتبال ندارد.

عضو شورای اسلامی مرکز شهرستان بشاگرد با گلایه از مسئولان ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: متاسفانه مسئولان در مرکز استان هیچ توجهی به شهرستان بشاگرد ندارند.

جواد حسین‌زاده افزود: فوتبال بشاگرد بخاطر کم‌توجهی و بی‌مهری‌های مسئولان رو به نابودی است و با نابودی فوتبال این جوانان و نوجوانان هستند که تباه می‌شوند.

وی بیان کرد: درخصوص راه‌اندازی زمین چمن فوتبال در مرکز شهرستان بشاگرد بار‌ها از سوی مردم، شورا و ورزشکاران پی‌گیری و نامه‌نگاری شده و اکنون تمام مسئولان مربوطه حتی وزیر ورزش و جوانان از این موضوع باخبر هستند، اما به جز وعده‌های توخالی چیزی عاید جوانان ما نشده است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از جوانان ما فوتبال را ترک کردند و به اعتیاد روی آوردند که مقصر اصلی این فاجعه مسئولان هستند و قطعا عواقب ناشی از بی‌توجه مسئولان به جوانان، دامن‌گیر آنان خواهد شد.

علی مقدم سرمربی تیم شهرداری سردشت بشاگرد گفت: به دلیل نبود زمین چمن فوتبال ما مجبور هستیم در زمین خاکی تمرین کنیم.

مقدم اظهار کرد: فوتبال در بشاگرد بسیار طرفدار دارد و می‌توان گفت مردم این شهرستان با این ورزش زندگی می‌کنند.

وی افزود: خاکی بودن زمین‌های فوتبال در بشاگرد مشکلات زیادی را در پی دارد که مصدومیت بازیکنان مهم‌ترین این مشکلات است و گا‌ه به شکستگی عضلات بازیکنان منجر می‌شود و همین کافی‌است که جوانان ما از فوتبال فاصله بگیرند.

علی مقدم با اشاره به چهل سالگی انقلاب و دستاورد‌های آن گفت: جای تعجب است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز شهرستانی زمین چمن فوتبال نداشته باشد؛ ما از مسئولان خواهش می‌کنیم به این موضوع رسیدگی کنند.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری بیان کرد: استعداد‌های فوتبالی فراوانی در شهرستان بشاگرد همچون فهیمه زارعی نهفته شده که با اندک توجه مسئولان می‌توان این استعداد‌ها را حتی به فوتبال جهان معرفی کرد.

گفتنی است، شهرستان بشاگرد تنها شهرستان در کشور است که زمین چمن فوتبال ندارد. امید است شهرستان بشاگرد نیز مانند سایر شهرستان‌های استان و کشور در سال آینده دارای زمین چمن فوتبال شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی