نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طی روز‌های اخیر شایعه شده بود پاتوسی نمی‌تواند برای استقلال در لیگ قهرمانان بازی کند اما یکی از مدیران فدراسیون این موضوع را تکذیب می کند.

به گزارش خبرورزشی، فدراسیون فوتبال بر این باور است بازی پاتوسی در لیگ قهرمانان آسیا بلامانع است.
یکی از مدیران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی صریح و بی‌پرده با خبرورزشی گفت: «موضوع پاتوسی خیلی واضح و شفاف است و نباید این همه ابهام داشته باشد. برنامه ۹۰ اشتباهی را مرتکب شد و دیگر رسانه‌ها هم به تبعیت از ۹۰ این اشتباه را تکرار کردند. در خصوص دریافت مجوز بین‌المللی بازیکن یا همان ITC زمان درخواست مهم است نه زمان دریافت. به دفعات دیده شده فدراسیون فوتبال مبدأ، بازیکن را اذیت کرده است از این رو فیفا دو هفته به فدراسیون فوتبال مبدأ فرصت می‌دهد تا ITC بازیکن را صادر کند. در غیر این‌صورت فیفا رأساً اقدام می‌کند. فدراسیون فوتبال در ساعت ۲۳:۲۱ روز سیزدهم بهمن که آخرین روز نقل و انتقالات بود درخواست پاتوسی را در TMS ثبت کرد. بله درست اشاره شده است ITC پاتوسی بعد از بسته شدن پنجره از سوی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی صادر شد، اما براساس قوانین فیفا زمان درخواست مهم است نه زمان دریافت. فدراسیون فوتبال ایران با وجود آگاهی از این قانون دوباره از فیفا استعلام گرفت که فیفا اعلام کرد همه مراحل حضور پاتوسی در استقلال قانونی بوده و هیچ خطایی در این بین به وجود نیامده است. بنابراین پاتوسی می‌تواند استقلال را در بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند و هیچ مشکلی برای این بازیکن و باشگاه استقلال به وجود نخواهد آمد. متأسفانه در این بین بحث‌هایی مطرح می‌شود که حاکی از ناآگاهی است. نمونه اش بازیکن ژاپنی که به عضویت تیم فولاد درآمده است. این بازیکن در فصل ۲۰۱۷ -۲۰۱۶ در لهستان بازی کرده است. تعداد بازی‌های او در لیگ برتر این کشور ۹ بازی بوده و ۳ بازی هم در جام‌حذفی انجام داده که این می‌شود ۱۲ بازی. یعنی دو بازی بیشتر از آنچه که قانون در نظر گرفته است.»
گفتنی است براساس قوانین داخلی بازیکنان آفریقای جنوبی برای بازی در تیم‌های لیگ برتری باید در دو فصل اخیر در تیم ملی یا تیم امید بازی کرده باشند یا ۱۰ بازی از آن‌ها در یکی از لیگ‌های آمریکای جنوبی و اروپا ثبت شده باشد. براساس پاسخ فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، پاتوسی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در چهار مسابقه در اردوی تیم ملی حضور داشته است و در دو بازی به میدان رفته است. بر این اساس باید گفت حضور پاتوسی در ترکیب استقلال قانونی بوده است. این بازیکن در اولین بازی برای استقلال برابر پارس جنوبی چهره برتر تیمش بود و روی هر دو گل تأثیر مستقیم داشت و گل دوم به نام وی به ثبت رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی