نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«امیر حسین فتحی» مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن شفاف سازی بسیاری از مسائل پیرامون این تیم، گفت: استقلال همیشه مدعی قهرمانی بوده ونام بزرگ این تیم برای مدعی بودن کافی است.

به گزارش خبرورزشی ، «امیر حسین فتحی» با ابراز امیدواری نسبت به آینده استقلال، به موضوعات مهمی اشاره کرد، از جذب بازیکنان خارجی جدیدی که قابل قیاس با الحاجی گرو و نیومایر نیستند گرفته تا تعطیل نشدن کمیته فنی استقلال.
متن کامل این مصاحبه که به صورت پرسش و پاسخ مطرح شده، به شرح زیر است.

 به نظر میرسد روزهای ناکامی استقلال در حال پایان یافتن است؟
ما از اول هم ناکام نبودیم.

 نیم فصل با شرایط نه چندان خوب استقلال به پایان رسید و این تیم در رتبه پنجم جدول قرار گرفت؟
متاسفانه استقلال فصل را با شرایطی آغاز کرد که همه از آن با خبر هستند و نیازی به توضیح اضافی نیست، آن اتفاقات باعث شد در هفته های ابتدایی فصل امتیازاتی از دست برود اما هرچه از مسابقات گذشت این تیم شکل بهتری به خود گرفت و آمار نشان می دهد در بازی های پایان فصل نتایج بسیار خوبی گرفتیم .

قبول دارید جایگاه پنجم جدول شایسته نام اسقلال در نیم فصل نبود؟
من در همان روزها نیز گفتم استقلال بهتر خواهد شد و جایگاه پنجمی جدول موقتی است؛ به مربیان و بازیکنان استقلال ایمان و اعتقاد راسخ داشتم، دارم و خواهم داشت و با اطمینان می گویم روزهای بسیار بهتری در انتظار استقلال است.

پیروزی برابر ذوب آهن و پارس جنوبی جم باعث شد استقلال اختلاف امتیازی خود را با صدر جدول کمتر کند؟
این تازه اول راه است و هنوز استقلال واقعی و آن تیمی که هوادران عزیزمان انتظار دارند شکل نگرفته است؛ استقلال هنوز جای کار دارد و بسیار بهتر از این خواهد شد؛ آیاندا پاتوسی، اسماعیل گونکالس و گادوین منشا به طور حتم شرایط مطلوب تری پیدا خواهند کرد و امید نورافکن نیز آماده تر خواهد شد؛ علاوه بر این هماهنگی تیم بیشتر می شود و در نهایت استقلال به بالاترین میزان آمادگی خواهد رسید تا هر حریفی را از پیش رو بردارد.

صادقانه، چقدر به قهرمانی استقلال در لیگ برتر امیدوار هستید؟
استقلال همیشه مدعی قهرمانی در لیگ برتر بوده و نام بزرگ استقلال برای مدعی بودن کافی است؛ در همان روزهایی که در نیم فصل در برخی از بازی ها امتیاز از دست می دادیم من با ایرنا مصاحبه ای انجام دادم و با اطمینان گفتم استقلال در همین فصل مدعی جام است؛ شاید برخی افراد حرف هایم را خوشبینانه قلمداد کردند اما من به عنوان مدیرعامل استقلال از تیمم و توانایی هایش شناخت داشتم و می دانستم زمانی که به هماهنگی برسیم می توانیم دست به کارهای بزرگی بزنیم.

یعنی استقلال می تواند سپاهان، پرسپولیس و پدیده را پشت سر بگذارد و به سال ها ناکامی در قهرمانی لیگ برتر پایان دهد؟
مگر فاصله استقلال با صدر جدول چند امتیاز است؟ الان با صدر فقط 4 امتیاز فاصله داریم و هفته های زیادی تا پایان مسابقات باقی مانده است و می توانیم این اختلاف امتیازی را جبران کنیم؛ من به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال با اطمینان به هواداران قول می دهم تا روز آخر لیگ برای کسب عنوان قهرمانی می جنگیم و لحظه ای پا پس نمی کشیم.

خریدهای استقلال در نیم فصل دوم با نیم فصل اول قابل مقایسه نیست؛ به عبارت بهتر، این بار شاهد آن بودیم به جای بازیکنانی با کیفیت فنی پایین مهره هایی جذب استقلال شدند که در ترکیب این تیم می درخشند؟
من فقط چند روز مانده به شروع فصل مدیریت باشگاه استقلال را برعهده گرفته بودم و زمان کافی در اختیار نداشتم تا آن طور که دلم می خواست استقلال را ببندم اما برای نیم فصل دوم شرایط متفاوت بود و توانستیم با دقت و مطالعه کافی و تلاش های شبانه روزی همراه با نظر مستقیم «وینفرد شفر» بازیکنانی را به خدمت بگیریم که خدا را شکر تا این جای کار توانسته اند مهره هایی مفید با نمره قبولی برای استقلال باشند.

خرید پاتوسی با سرو صدای زیادی همراه بود و صدور کارت بازی وی حرف و حدیث های زیادی را به دنبال داشت اما در نهایت فیفا به درستی این خرید صحه گذاشت؟
ما از روز اول و با مطالعه قوانین و احترام به مقررات فدراسیون فوتبال این بازیکن را جذب کردیم و می دانستیم خلافی را مرتکب نشده ایم اما متاسفانه برخی از دوستان به دلیل نا آگاهی از قوانین حرف هایی را بر زبان آوردند تا عمل کاملا قانونی باشگاه استقلال را زیر سوال ببرند؛ دوستانی که در برنامه های تلویزیونی خود به ضرس قاطع اظهاراتی را بیان می کردند به طور حتم حالا قانع شده اند و امیدوارم به خاطر میلیون ها هوادار استقلالی عذرخواهی کنند.

مشکلات مالی استقلال حل شد؟
قبلا هم گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم؛ امروزه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور متفاوت‌تر از گذشته است و فقط معطوف به استقلال نیست و تمام باشگاه ها و فدراسیون فوتبال و حتی ورزش ایران با چالش مالی روبروست و همان طور که وزیر ورزش و جوانان گفت در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی، فشار زیادی را به مردم وارد کرده است، به همین دلیل، ورزشکاران هم باید این فشار اقتصادی را مانند مردم تحمل کنند؛ البته ما در تلاش هستیم این مشکلات را به پایین تر سطح برسانیم و ظرف چند روز گذشته حواله های بازیکنان را نقد کردیم و با کمک دوستان اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در بهبود وضیعت مالی می کوشیم.

ماجرای اختلاف وینفرد شفر و علی خطیر به کجا کشیده شد؟ قرار بود این دو نفر رودرو با هم حرف بزنند..
من اسم آن را اختلاف نمی گذارم اما اختلاف سلیقه در هر خانواده ای وجود دارد که کاملا طبیعی است و این دو عزیز برای استقلال زحمت می کشند و هدفی جز سربلندی و خدمت به استقلال ندارند.

رای دادگاه عالی ورزش در خصوص پرونده سوپر جام باشگاه های ایران 24 اسفند صادر خواهد شد، فکر می کنید رای به سود استقلال باشد؟
پیگیر بحث سوپرجام هستیم و منتظر می‌مانیم تا دادگاه حکمیت رای خود را صادر کند؛ با این وجود، هر حکمی که دادگاه CAS بدهد برای ما قابل احترام و فصل‌الخطاب است و همان طور که به هواداران عزیز استقلال قول دادیم تا آخرین لحظه از حق آن ها دفاع می کنیم.

کمیته فنی باشگاه استقلال تعطیل شد؟
خیر.

اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال از این که جذب بازیکنان جدید استقلال بدون اطلاع آن ها صورت گرفت، بسیار ناراحت بودند و مصاحبه هایی را انجام دادند؟
در این مدت به خاطر درگیری و مشغله های کاری فراوان در باشگاه استقلال، موفق به تشکیل جلسه نشدم اما به صورت تلفنی با اعضای کمیته فنی در ارتباط هستم و با قدرت می گویم نه تنها کمیته فنی باشگاه استقلال تعطیل نشده است بلکه در اولین فرصت جلسه ای با حضور تمامی اعضا تشکیل خواهد شد.

گفته می شود شفر مخالف اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال است، آیا این موضوع صحت دارد؟
اصلا این طور نیست و شفر مخالفتی با کمیته فنی باشگاه استقلال ندارد.

بازی استقلال و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا را چگونه ارزیابی می کنید؟
استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایران در قاره آسیا با قدرت در این مسابقات ظاهر خواهد شد و می خواهیم گام اول در این رقابت ها را محکم و پر قدرت بر داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی