نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال، اهمیت «کاربلدى» را به نمایش مى‌گذارد و شفر از اشتباهات ریز و درشت که سال پیش و در آغاز امسال مرتکب شد، درس‌هاى خوبى به تیمش و به بازیکنان تحت امرش آموخت.

خبرورزشی/اردشیر لارودی؛ قبل از آنکه بپردازیم به شواهدى که از غیب رسید و ضرورت مدیریت هرچه بهتر و هرچه کامل‌تر لیگ برتر و تیم ملى را، در ارتباطى تنگاتنگ با هم دوباره یادآور شد، لازم است و گفته مى‌شود:
... اى کشته که را کشتى تا کشته شوى زار...
سعید آذرى در کدام راستا و براى چه، از هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن برکنار شد؟
آذرى، چندین سال براى ایفاى یک نقش بزرگ‌تر در «ورزش شهر» ایران، ساخته و پرداخته مى‌شود و ناگهان از هیئت‌مدیره برکنار و یزر پایش سست مى‌شود! براى ساختن یک مدیر مثل آذرى، ورزش ما متحمل چه هزینه‌اى شده است؟ در مورد رضا درویش و باشگاه سایپا هم حرفى جز اینکه درباره آذرى گفتیم، نمى‌توان گفت! درویش چند سالى زودتر، به پایان خط سوق داده شد!
مثل مهرداد هاشمى که او نیز در سایپا یکى از بهترین‌ها بود و مثل علیرضا رحیمى و همه آن‌ها که از جنس ورزش بودند و ریشه‌کن کردنشان، فقط به اراده‌اى برخاسته از خواست‌اندیشى و نه آینده‌نگرى و نه پیشرفت‌خواهى و... متکى بود!
شفر و اصول بازگشت‌ناپذیر
 استقلال، اهمیت «کاربلدى» را به نمایش مى‌گذارد و شفر از اشتباهات ریز و درشت که سال پیش و در آغاز امسال مرتکب شد، درس‌هاى خوبى به تیمش و به بازیکنان تحت امرش آموخت! قبل از همه خود شفر، اصول بازى مطلوب استقلالى‌ها را- که نتیجه‌گیرى بر پایه بازى ظریف است- خوب به استقلال آموخته است و خود نیز از محافظه کارى و احتیاط که گویى و ذاتى و خصلت «سن و سال» اوست، دست کشیده و جوانى و پردلى و شجاعت را پذیرا شده است! شفر، جوانى مى‌کند و استقلال بهترین بازى را انجام مى‌دهد. شفر، تیم برتر استقلال را شناخته و از بازى دادن هرچه بیشتر به این تیم، ابایى ندارد. شفر، راه بازى گرفتن از همه نفراتش را در کمال مهارت آموخته و به ویژه براى وریا غفورى، پاتوسى، فرشید باقرى، فرشید اسماعیلى و اللهیار صیادمنش، برنامه تنظیم کرده است که کارایى کامل دارد! روى هر سه گل استقلال، این پنج نفر و گادوین منشا، نقشى نمایان داشتند! هم نمایان و هم خوشایند! استقلال، فوتبالى بازى مى‌کند که جاى، اما و اگر را تنگ مى‌کند!
برانکو دوباره آمد
 از حوادث مثبت دیگرى که خوب رقم خورد، بازگشت پرسپولیس بود که به ریل بازى مطلوب خود برگشت! برانکو بسیار زود و بسیار همه‌جانبه پرسپولیس را واحد مشخصه‌هاى بازى پرسپولیسى کرد! در این تیم فقط باید «مهدى ترابى» را در پستى و در نقشى به بازى گرفت که باعث شود او از همه قریحه، سرعت، کوبندگى و حضور پرنشاط و بازى تماشایى اش برخوردار شود!
برانکو، یک محمد نادرى هم دارد که خود ثروت پربهایى محسوب مى‌شود! زیر دست برانکو، نادر خیلى زود، مرد اول خواهد شد؟ علاوه بر این، برانکو از «بودیمیر» به شکلى بازى گرفت که معلوم شد در پیشانى خط حمله پرسپولیس، کاملاً به کار مى‌آید! بودیمیر مکمل علیپور خواهد شد و عصاى دست همه مردان خط حمله! بودیمیر، قبول شد در حالی که مردود به نظر مى‌رسید! برانکو، مدیریت زمان را با مهارت انجام داد و انجام مى‌دهد!
احترام به مردم شهر جم
 فولاد اهواز، باخت و راهى جز باختن نداشت! همان‌طور که صنعت نفت آبادان هم!
اما در شهر جم، هم پارس جنوبى باخت و هم سایپا! تارتار و دایى، هر دو مغلوب زمین شدند!
لیگ برتر ایران، در زمینى به آن ناصافى؟ سازمان لیگ، چرا خود را به خواب زده است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی