۰
یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در جلسه عمومی و سالیانه فیفا، قوانین جدیدی وضع شد که می توان از آن به عنوان دشوار شدن فوتبال یاد کرد.

به گزارش  خبرورزشی ، یکصد و سی و سومین نشست عمومی سالیانه بورد بین الملل فوتبال در آبردین اسکاتلند با حضور جیووانی اینفانتینو رییس فیفا و سایر اعضا برگزار شد که در این نشست در مورد اجرای قوانین بازی فوتبال تصمیمات جدیدی اتخاذ گردید که مهمترین آن‌ها به شرح زیر است:

یک) به ثمر رسیدن مستقیم گل بوسیله دست یا بازو حتی بصورت اتفاقی و تصادفی مردود است حتی اگر کنترل توپ و یا در اختیار گرفتن آن نیز بصورت اتفاقی با دست یا بازو بوده باشد.

دو) هیچ بازیکنی از تیم مهاجم اجازه حضور در دیواره دفاعی مدافعین را ندارد و بازیکنان مهاجم باید حداقل ۱متر از دیوار دفاعی فاصله داشته باشند. این قانون باعث جلوگیری از درگیری و برخورد‌های احتمالی بین بازیکنان می‌شود.

سه) قانون این اجازه را به داور می‌دهد جهت جلوگیری از اتلاف وقت بازی که بصورت یک تاکتیک درآمده است، از بازیکنی که تعویض شده بخواهد تا از نزدیک‌ترین خطوط (طولی و عرضی) زمین بازی را ترک کند.

چهار) داور می‌تواند هریک از اعضای کادر فنی تیم‌ها را با نشان دادن کارت زرد و قرمز جریمه کند.

پنج) دیگر لازم نیست توپ برای در جریان بازی قرار گرفتن، پس از ضربه دروازه و یا ضربه آزاد از محوطه جریمه متعلق به زننده ضربه خارج شود.

شش) درصورتی که توپ به بدن داور اصابت کند بازی با دراپ‌بال آغاز می‌شود.

هفت) تغییری در قانون حرکت دروازه‌بانان در هنگام ضربه پنالتی لحاظ شده است، که در این حالت نیاز است که یک پای دروازه‌بان بر روی خط باشد.

هشت) پس از ضربه پنالتی، بازی ادامه پیدا نخواهد کرد. مثلاً اگر دروازه‌بان ضربه پنالتی را دفع کند یا توپ به تیرک دروازه برخورد کند، بازی متوقف می‌شود و بازیکنان حق ندارند بازی را ادامه دهند. به این ترتیب داور بازی را متوقف می‌کند و توپ دوباره از کنار دروازه توسط دروازه بان کاشته می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی