۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

راجر فدرر، بعد از ثبت صدمین قهرمانی در دنیای حرفه‌ای تنیس گفت: کار ساده‌ای نبود. اینکه بخواهی ۵ مسابقه را در ۵ روز متوالی ببری نیاز به تلاش زیادی دارد.

به گزارش خبرورزشی، راجر فدرر سوئیسی همچنان به یکه‌تازی‌هایش در ثبت رکورد‌ها ادامه می‌دهد. این تنیس‌باز ۳۷ ساله در تازه‌ترین اقدامش توانست صدمین عنوان قهرمانی اش را جشن بگیرد. او که در فینال رقابت‌های تنیس دبی به مصاف استفانوس سیسپاس رفته بود، موفق شد در دو ست پیاپی و با نتایج مشابه ۶ بر ۴ به برتری برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. راجر که پیش از این با کسب ۷ عنوان قهرمانی در رقابت‌های دبی نشان داده بود خاطرات خوشی از این تورنمنت دارد، حالا نه تنها به صدمین قهرمانی عمرش در دنیای تنیس رسید بلکه برای هشتمین بار عنوان قهرمانی رقابت‌های تنیس دبی را هم از آنِ خودش کرد. نکته درخور توجه درباره این فینال تقابل فدرر با سیسپاس یونانی بود؛ همان تنیس‌باز جوانی که چندی پیش توانسته بود حسابی برای راجر فدرر دردسر درست کند. این بار، اما راجر به این تنیس‌باز جوان که ۱۷ سال از خودش کوچکتر بود فرصت نداد و کار را خیلی زود یکسره کرد. دیگر موضوع جالب این بازی تقابل دو تنیس‌بازی بود که بک‌هند‌های یک دست می‌زدند! موضوعی که البته تمام و کمال به نفع فدرر پیش رفت. راجر تا به الان ۱۸ بار به مصاف تنیس‌باز‌هایی رفته که بک‌هند یک دست می‌زدند و در عین شگفتی هر ۱۸ نفر را برده است.

کار ساده‌ای نبود
راجر فدرر، اما بعد از ثبت صدمین قهرمانی در دنیای حرفه‌ای تنیس ابتدا درباره سطح رقابت‌های دبی حرف زد و گفت: «کار ساده‌ای نبود. اینکه بخواهی ۵ مسابقه را در ۵ روز متوالی ببری نیاز به تلاش زیادی دارد. بعضی وقت‌ها با وجود ارائه بازی خوب ممکن است در نیمه‌نهایی بازنده شوی. بعضی وقت‌ها هم هیچ شانسی در برنامه‌ریزی نمی‌آوری. واقعیت این است که برای رسیدن به قهرمانی عوامل زیادی دخیل است. شما حتی ممکن است در فینال به رقیبی ببازید که روی کاغذ از شما قوی‌تر نیست. به همین خاطر است که باید روی همه فاکتور‌ها متمرکز باشید؛ هم ذهنی و هم جسمی. ضمن اینکه باید آماده مبارزه کردن با هر نوع بازیکنی باشید؛ چه آن‌هایی که انتهای زمین می‌ایستند و ضربات سرویس بسیار قوی‌ای دارند و چه آن‌هایی که تهاجمی کار می‌کنند. باید بتوانی همه این بازیکن‌ها را در طول چند روز شکست دهی. این موضوع کار را برای هر بازیکنی سخت می‌کند پس به همین خاطر باید مدام در حال پیشرفت و بهتر شدن باشید». راجر فدرر در بین صد جامی که به دست آورده یکی را خیلی خوب به خاطر دارد و می‌گوید: «قهرمانی در رولان گروس ۲۰۱۹ فوق العاده بود. البته رقابت‌های هامبورگ ۲۰۰۲ را هم به خاطر دارم. آنجا تازه به جمع ۱۰ نفر برتر رسیده بودم و توانستم در فینال مارات سافین را ببرم. این قهرمانی‌ها کاملاً برایم غیر‌منتظره بودند. خب طبیعتاً اولین قهرمانی‌ام هم برای من خیلی خاص است. این چیزی که می‌گویم اصلاً شوخی نیست، چون وقت‌هایی بود که می‌ترسیدم هرگز نتوانم یک جام را ببرم، چون دوتا فینال قبل از اولین قهرمانی‌ام را به طور دراماتیکی واگذار کرده بودم.»

۲۰۲۰ هم هستم
بخش دیگری از صحبت‌های فدرر که بازتاب زیادی در رسانه‌ها و البته بین هوادارانش داشته این است که وعده داده سال ۲۰۲۰ هم همچنان به حضور در رقابت‌های تنیس ادامه می‌دهد: «می‌خواستم هواداران بدانند که قرار است من سال آینده هم دوباره به دبی برگردم و در این تورنمنت بازی کنم. این چیزی است که در برنامه گنجانده‌ام و با مسئولان برگزاری تورنمنت هم توافق کرده‌ام».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی