۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئال‌مادرید با پیروزی ارزشمند در آمستردام شانس زیادی برای حذف آژاکس در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان دارد.

رئال مادرید – آژاکس؛ لیگ قهرمانان، همه امید رئال به گزارش خبرورزشی ، امشب تکلیف نخستین صعودکننده‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد. رئال مادرید که بازی رفت را در آمستردام از آژاکس برده برای حفظ نتیجه تلاش خواهد کرد. این بازی از ساعت ۲۳:۳۰ در سانتیاگو برنابئو به قضاوت فلیکس بریش آلمانی برگزار خواهد شد.

رئال مادرید؛ تنها امیـد
اگرچه رئال مادرید برنده بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر آژاکس بوده، اما با وجود پیروزی در هلند در بی‌روحیه‌ترین حالت ممکن هستند. رئالی‌ها ۲ ال‌کلاسیکوی متوالی را باختند و امیدشان برای قهرمانی در لیگ و جام حذفی رنگ باخت. حالا تنها شانسی که سانتیاگو سولاری دارد این است که روحیه پیروزی‌طلبی کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان که ۳ فصل گذشته به کمک‌شان آمده در ادامه تورنمنت هم به آن‌ها کمک کند. رئال بازی رفت برابر آژاکس را ۲ بر یک در زمین حریف برد که نتیجه خوبی برای صعود محسوب می‌شود، اما یادمان هست در همین فصل سنگین‌ترین شکست خانگی‌شان در لیگ قهرمانان را برابر زسکا با ۳ گل متحمل شدند. اگر رئالی‌ها بخواهند به گذشته فکر کنند ممکن است جوان‌های آژاکس در مادرید غافلگیرشان کنند.

آژاکس؛ شانس اندک شگفتی‌سازی
در آمستردام نمایش جوان‌ترین تیم مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا تحسین‌آمیز بود. تصمیم‌های بحث‌برانگیز با VAR بود که پیروزی و شاید حداقل تساوی را از آژاکس گرفت. در عین شایستگی بازنده بازی رفت بودند و حالا آن‌ها هستند که باید در مادرید برای جبران باخت تلاش کنند. به قول معروف آژاکسی‌ها هیچ چیزی برای از دست دادن ندارند و حتی اگر در سانتیاگو برنابئو شکست هم بخورند کسی آن‌ها را سرزنش نخواهد کرد. پس باید منتظر یک بازی ریسکی از سوی شاگردان اریک تنهاخ باشیم چراکه نمی‌خواهند اندک شانس‌شان برای شگفتی‌سازی را از دست بدهند. آژاکس برای اینکه به این بازی برگردد باید بیش از یک گل بزند تا ۲ گل خورده بازی رفت جبران شود.

آخرین جدال
در بازی رفت آژاکس در یوهان کرویف آرِنا ۲ بر یک به رئال مادرید باخت. بن‌زما و آسنسیو برای رئال و زیاش برای آژاکس گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۳) تعداد جدال‌های رودرروی رئال و آژاکس ۱۳ عدد بوده است. رئالی‌ها ۸ بازی را برده‌اند و آژاکس برنده ۴ بازی بوده است. یک بازی هم مساوی شده.
۴) در آخرین بازی رئال مادرید برابر آژاکس در سانتیاگو برنابئو که ۶ سال و نیم پیش برگزار شد، کهکشانی‌ها ۴ بر یک آژاکس را بردند.
یک) باخت برابر رئال در یوهان کرویف آرِنا نخستین شکست خانگی این فصل آژاکس در تمامی رقابت‌ها بود.
۷) رئالی‌ها در ۷ دیدار آخر برابر آژاکس پیروز شده‌اند.
۴۶) آژاکس ۴۶ سال پیش در مرحله نیمه‌نهایی فصل ۱۹۷۳-۱۹۷۲ موفق شد رئال را در مجموع ۲ بازی ۳ بر یک شکست دهد و در فینال با پیروزی برابر یووه قهرمان شود.
۱۶) آژاکس آخرین مرتبه ۱۶ سال قبل موفق شد از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند.
۹) ۹ سال است سابقه نداشته رئال مادرید در مرحله یک‌هشتم نهایی از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان کنار برود. لیون آخرین تیمی بود که رئال را این مرحله حذف کرده است.
۲۳) دیدار‌های رئال و آژاکس پرگل بوده و در ۷ بازی آخرشان ۲۳ گل ردوبدل شده است، یعنی به طور میانگین 3/28 گل برای هر بازی.

مصدومان و محرومان
سرخیو راموس به‌دلیل اخطاری که در بازی رفت برابر آژاکس گرفت محروم است. البته یوفا او را از بازی بعدی رئال هم محروم کرده است و در صورت صعود کهکشانی‌ها بازی بعدی هم راموس نمی‌تواند بازی کند. آژاکس هیچ محروم یا مصدومی برای این دیدار ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال مادرید: کورتوا، رگیلون، ناچو، واران، کارواخال، کروس، کاسمیرو، مودریچ، وینیسیوس، واسکس و بن‌زما
آژاکس: اوانا، تالیافیکو، بلیند، دی‌لیخت، مزراوی، دی‌یونگ، فان‌دی‌بیک، شونه، نِرِس، تادیچ و زیاش

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی