نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱۷ فروردین ۹۸ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نظاره‌گر انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود تا شاید برای ۴ سال آینده به یکی از صندلی‌های نایب‌رئیسی AFC تکیه بزند.

به گزارش  خبرورزشی ، مهدی تاج تا ۱۷ فروردین ۹۸  باید تمام لابی‌های خود را انجام دهد و دست پر به انتخابات برود. فعلاً روی کاغذ تاج بازنده است مگر اینکه اقدامات اساسی کند.
رئیس فدراسیون قصد دارد جای علی کفاشیان را بگیرد. او ۴ سال قبل در زون مرکزی توانست آرا را مال خود کند و نایب‌رئیس کنفدراسیون شود. در این زون ۶ کشور ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، ایران و افغانستان حضور دارند. کفاشیان در آن زمان رقیبی نداشت ولی حالا تاج رقیبی دارد که حتی به زبان انگلیسی مسلط است. او از کشور قرقیزستان می‌آید و فعلاً با سه کشور ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان هم بسته است. یک رأی هم که خودش دارد و بدین ترتیب روی کاغذ می‌تواند با ۴ رأی تاج را شکست دهد. رئیس فدراسیون هم تلاش خود را کرده و امیدوار است تا بتواند ازبک‌ها و تاجیک‌ها را همراه خود کند. افغانستان تا حدودی قول مساعد به تاج داده است.
تاج پشت المهندی؟
در این بین اتفاق دیگری هم رخ داده است. مهدی تاج اخیراً در مصاحبه‌ای گفته بود به درخواست شیخ سلمان وارد انتخابات AFC شده است، اما خبر‌های رسیده از کنفدراسیون حکایت از آن دارد که همین حالا رئیس بحرینی علیه ایران و تاج است! بعد از اردوی مجانی ایران در قطر، شیخ سلمان به این نتیجه رسیده که تاج با آن‌ها پشت پرده زد و بندی کرده است. المهندی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال قطر برای انتخابات کاندیدا شده و قطر برای آنکه بتواند رأی جمع کند علاوه بر هزینه‌های فراوان، اسپایر و امکاناتش را به صورت رایگان در اختیار بعضی کشور‌ها قرار داده است. شیخ سلمان به نزدیکانش گفته اعتقاد دارد با توجه به این اتفاقات ایران در انتخابات آتی به المهندی رأی می‌‎دهد و به همین خاطر حالا رابطه خود را با ایران محدودتر کرده است. برای انتخابات ریاست کنفدراسیون شیخ سلمان، المهندی و محمدخلفان الرمیثی اماراتی کاندیدای ریاست شده‌اند و رقابت تنگاتنگی خواهند داشت. طبیعتاً به خاطر رابطه خوب ایران و قطر هم طبیعی است مهدی تاج به المهندی رأی دهد. بی‌شک رئیس فدراسیون باید خیلی حواسش را در این هفته‌های منتهی به انتخابات بیشتر جمع کند چراکه اگر ایران کرسی نایب‌رئیسی را هم از دست دهد دیگر در آسیا یک بازنده تمام‌عیار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی