۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نتایج تیم‌های ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا ناامید‌کننده بود.

به گزارش خبرورزشی، ذوب‌آهن با وجود حملات گسترده‌ای که روی دروازه تیم الزورا داشت به گل نرسید و به یک امتیاز بسنده کرد! پرسپولیس در بازی با پاختاکور به زحمت مساوی کرد و استقلال هم در خانه تیم الدحیل شکست را با ۳ گل پذیرفت.
هفته‌های متمادی از حضور علیرضا منصوریان در تیم ذوب‌آهن می‌گذرد و پیش‌تر علیرضا منصوریان گفته بود در ذوب‌آهن معنی مربیگری را متوجه شده است! با این حال هنوز نتوانسته مشکل گلزنی تیم را حل کند. و، اما پرسپولیس هم با طرح بهانه‌هایی دو امتیاز از دست رفته در بازی پاختاکور را توجیه کرده است. پرسپولیسی‌ها از خستگی صحبت می‌کنند. سیدجلال حسینی گفته برخی به دنبال برهم زدن تمرکز تیم هستند و برانکو هم به این نکته اشاره کرده تیمش در برابر پاختاکور خوب بازی کرده است. همه این‌ها بهانه است.
چه کسی به دنبال برهم زدن تمرکز تیم پرسپولیس است؟ در حالی که فصل گذشته تیم با وجود کمبود یار، در لیگ برتر قهرمان شد و در لیگ قهرمانان آسیا هم بر سکوی دوم ایستاد! یاد حرف‌های امیر قلعه‌نویی در سال اول حضور در تیم استقلال افتادیم که می‌گفت دست‌های پشت پرده اجازه نمی‌دهند من در لیگ برتر قهرمان شوم! در حالی که امیر قلعه‌نویی ۵ قهرمانی در لیگ برتر دارد و از این حیث پرافتخارترین مربی لیگ برتر است!
خستگی و فشردگی بازی‌ها! آیا این بهانه قانع‌کننده‌ای برای نمایش تیم پرسپولیس در بازی پاختاکور است؟ قطعاً نه. علم بدنسازی و ریکاوری، سال‌های سال است که به کمک فوتبال آمده. چطور کارگر به‌خوبی ریکاوری می‌کند و هر روز بر سر کار حاضر می‌شود بی‌آن‌که اظهار خستگی کند، اما فوتبالیست نمی‌تواند ریکاوری کند؟ خستگی اگر وجود دارد خستگی ذهنی است که ربطی به فشردگی برنامه ندارد و، چون فوتبال صنعت شده سال‌های سال است در فوتبال حرفه‌ای باشگاه‌ها با فشردگی برنامه بازی‌ها می‌سازند و خود را به این شرایط عادت داده‌اند.
پرسپولیس در بازی با پاختاکور خوب بازی نکرد و اگر می‌گوید خوب بازی کرده است قطعاً نقصان‌های خود را نخواهید و این بازی را تکرار خواهد کرد. و، اما استقلال در نیمه نخست بازی با الدحیل آن‌قدر خوب بازی کرد که می‌توانست گل بزند، اما در نیمه دوم به لطف بازی باز، سه گل خورد و دست خالی میدان را ترک کرد. گل زدن در فوتبال مهم است، اما گل نخوردن هم مهم است و تیمی که تنها به بخشی از این تفکر فکر می‌کند فوتبالش لنگ خواهد زد. شفر به این سؤال مهم پاسخ دهد در زمین الدحیل چه نیازی به باز بازی کردن بود؟
تیم‌های ایرانی از سه بازی و از ۹ امتیاز ممکن دو امتیاز اندوخته‌اند، اما دریغ از یک اشاره به واقعیت‌ها!
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
عامل اصلی ناکامی نمایندگان ایران در هفته اول لیگ قهرمانان چیست؟
هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای سه نماینده ایران خوش‌یمن نبود و هیچ بردی به همراه نداشت. پرسپولیس و ذوب‌آهن در خانه به ترتیب مقابل پاختاکور و الزورا متوقف شدند و استقلال هم مقابل الدحیل ۳ بر صفر بازی را واگذار کرد. اینکه عامل اصلی ناکامی نمایندگان ایران در هفته اول لیگ قهرمانان چه بوده، سؤالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
عبدالعلی چنگیز: تفاوت‌ها از زمین تا آسمان است
تفاوت تیمی، چون استقلال با الدحیل زمین تا آسمان بود. اگرچه ما در نیمه اول بازی پایاپایی انجام دادیم، ولی در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشتیم و شیرازه خط دفاعی از هم پاشیده شد. انگار نه انگار که این استقلال در لیگ برتر چنین بازی‌های قدرتمندی انجام داده است. تیم‌های عربی و یا شرقی سرمایه‌گذاری کلانی کرده‌اند و امکانات حرفه‌ای زیادی دارند. اینجاست که تفاوت‌ها مشخص می‌شود. به جرأت می‌توان گفت آن‌ها حرفه‌ای هستند و ما آماتور!
حمید درخشان: نباید عجولانه قضاوت کرد
این درست است که ۳ نماینده ایران در هفته اول لیگ قهرمانان بردی نداشتند و انتظارات را برآورده نکردند، اما نباید عجولانه درباره آن‌ها قضاوت کرد، چون تنها یک بازی انجام شده و تیم‌ها هنوز هماهنگی خود را در آسیا پیدا نکرده‌اند و جا برای جبران وجود دارد. پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن در هفته‌های دوم و سوم با قدرت برمی‌گردند و نتایج بهتری می‌گیرند. تیم‌ها در شروع کارشان هستند و تغییرات زیادی داشته‌اند و برای هماهنگ شدن نیاز به زمان کافی دارند.
رسول کربکندی: تیم‌های ما هزار و یک مشکل دارند
ناکامی نمایندگان ما در آسیا دلایل روشنی دارد. ما سرمایه‌گذاری خوبی انجام نمی‌دهیم. باشگاه‌های ما در مسائل اولیه خود مانده‌اند. امکانات ندارند. باشگاه نیستند و فقط یک تیم هستند؛ بنابراین نمی‌توان از آن‌ها انتظار زیادی داشت. ما شروع خوبی نداشتیم و اینجاست که باید حسرت فینالیست شدن پرسپولیس را بخوریم، چون تکرارش خیلی سخت است. مشکلات تیم‌های ایرانی زیاد است و هر سال بدهکارتر می‌شوند. باشگاه‌های عربی می‌روند بازیکنان خارجی اسم و رسم‌دار می‌آورند، اما تیم‌های ما خرید‌های بدی دارند.
بیژن ذوالفقارنسب: تیم‌های ما به زمان بیشتری احتیاج دارند
فکر می‌کنم نمایندگان کشورمان به خصوص پرسپولیس نیاز به زمان دارند تا هماهنگ‌تر شوند. تیم‌های ایرانی ظرفیت‌های نهفته‌ای دارند که می‌تواند خیلی زود اثر خودش را نشان دهد و امیدوارم از هفته دوم نتایج بهتری را کسب کنیم. در خصوص توقف پرسپولیس مقابل پاختاکور هم باید بگویم این تیم حتی در لیگ برتر هم خوب بازی نمی‌کند و با تیم فصل قبل خود که بسیار چالاک و هماهنگ بود فاصله دارد. برخی بازیکنان تیم کار‌های اضافه در زمین انجام می‌دهند که این مسئله کمکی نمی‌کند.
غلامرضا فتح‌آبادی: آن‌ها حرفه‌ای‌تر هستند
به نظر من دیگر در آسیا تیم ضعیف وجود ندارد. سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال آسیا صورت گرفته و از لحاظ امکاناتی شرایط رقبا از تیم‌های ما خیلی بهتر و بالاتر است. این در حالی است که سرخابی‌ها حتی یک ورزشگاه اختصاصی و یا زمین تمرین مناسب ندارند. فینالیست شدن پرسپولیس در فصل گذشته هم چیزی شبیه معجزه بود. روی هم رفته باید قبول کنیم آن‌ها حرفه‌ای‌تر از ما هستند و با جذب بازیکنان بزرگ توان فنی خود را بالاتر می‌برند، ولی تیم‌های ایرانی هنوز به این استاندارد‌ها نرسیده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی