۰
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحلیل فنی دیدار استقلال و الدحیل پرداخت و ضمن تمجید از هافبک ژاپنی نماینده قطر، گادوین منشا را مهاجمی تنها در خط حمله آبی‌پوشان دانست.

به گزارش   خبرورزشی ، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزارشی تحلیلی درباره شکست 3 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل الدحیل قطر در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرد که به شرح زیر است:

اولین تجربه روی فاریا، دستیار ژوزه مورینیو در لیگ قهرمانان آسیا به آسانی پیش رفت و الدحیل یک پیروزی بدون دردسر 3 بر صفر برابر استقلال کسب کرد. بر خلاف یک شروع آرام، الدحیل کارش را در نیمه دوم با گل‌های مهدی بن‌عطیه، یوسف العربی و علی عفیف به خوبی پیش برد و غیبت بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا یعنی معز علی احساس نشد.

الدحیل بازی را با سیستم 3-4-3 آغاز کرد و کریم بوضیاف و لوییس جونیور دو هافبک وسط این تیم بودند. مراد ناجی و سلطان البریک نیز در دو طرف آنها بازی می‌کردند. بازیکن جدید الدحیل یعنی مهدی بن‌عطیه، تکیه‌گاه دفاع سه نفره تیمش بود و بسام الراوی و احمد یاسر در دو سمت بن‌عطیه بودند. فلسفه فوتبالی فاریا ابتدا بر حفظ توپ است. گواه این موضوع، دقت بیش از 84 درصدی بیش از 50 پاس سه مدافع وسط الدحیل و بوضیاف و جونیور بود.

بوضیاف کلید انتقال توپ از دفاع به هافبک بود و 13 بار توپ میان او و بن‌عطیه مبادله شد. جونیور هم وظیفه انتقال توپ از خط هافبک به خط حمله الدحیل را بر عهده داشت و بیشترین پاس‌های او به بوضیاف (خاکستری) و ناکاجیما (آبی) با 12 پاس بود.

نقش دوبرابر برای ناکاجیما

یوسف العربی گلزن الدحیل در وسط، ادمیلسون در سمت راست و ناکاجیما در سمت چپ، سه مهاجم نماینده قطر را تشکیل دادند. دو مدافع کناری الدحیل به بازی عرض می‌دادند و مهاجمان کناری هم نقش متفاوتی داشتند. العربی در یک‌سوم زمین استقلال به دنبال فضا می‌گشت و ادمیلسون دو مدافع استقلال یعنی پژمان منتظری و محمد دانشگر را به خود مشغول کرده بود، ناکاجیما هم پاس‌های در عمق ارسال می‌کرد.

ملی‌پوش ژاپنی الدحیل قلب همه حملات تیمش بود، در عمق دفاع استقلال دریبل می‌زد و پاس‌های در عمقی برای باز کردن دفاع استقلال ارسال می‌کرد. او بازی را به عنوان یک مهاجم عرض آغاز کرد، ناکاجیما همانطور که در نقشه مشخص است، بازیساز اصلی الدحیل بود.

شب تنهایی منشا

مهاجم نیجریه‌ای در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، سه گل زد و یک پاس گل داد تا به پرسپولیس برای رسیدن به فینال مسابقات کمک کند. نخستین بازی آسیایی او با استقلال و مقابل دفاع مستحکم الدحیل اما راضی‌کننده نبود. منشا در فصل گذشته به صورت میانگین، هر 29 دقیقه یک شوت به سمت دروازه حریفان می‌زد، اما او در روز سه‌شنبه تنها یک شوت به سمت دروازه الدحیل شلیک کرد.

منشا تک‌مهاجم استقلال توسط سه مدافع الدحیل احاطه شده بود و بسیار کم از طرف هافبک‌های تیمش حمایت می‌شد. او در دقیقه 57 یک شوت به سمت دروازه الدحیل زد که این یکی از دو لمس توپ منشا در طول مسابقه بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی