نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با کاهش تیم های لیگ برتر از فشردگی بازی‌های لیگ برتر کاسته خواهد شست و حتی این امکان برای فدراسیون فوتبال مهیا می‌شود که بازی‌های جام‌حذفی را به صورت رفت و برگشت برگزار کند.

به گزارش  خبرورزشی ، عملکرد تیم‌های انتهای جدول در بازی‌های این دوره جای تأمل دارد و اگر همین الان بخواهیم در مورد این تیم‌ها قضاوت کنیم باید به این نکته به صراحت اشاره کنیم که شایستگی ادامه حضور در جمع تیم‌های لیگ برتری را ندارند. مگر اینکه در آینده در روند تیمی آن‌ها تغییر ایجاد شود.
استقلال خوزستان از ۲۱ بازی تنها در ۳ بازی پیروز شده. سپیدرود که البته یک پله بالاتر در جدول رده‌بندی است یک پیروزی کمتر داشته است، یعنی ۲ پیروزی در ۲۱ بازی!
بی‌شک چنین حضوری به جای اینکه برای طرفداران این تیم‌ها مایه مباهات و افتخار باشد آن‌ها را آزار می‌دهد چراکه از روز ابتدایی حضور در استادیوم‌ها بازی‌ها را با این امید تماشا می‌کنند که تیم در لیگ برتر بماند! در حالی که طرفداران تیم‌هایی، چون سپیدرود رشت هم شایسته این هستند که بازی‌های خوب و پیروزی‌های ارزشمند از تیم خود ببینند.
این عملکرد، اما در رده‌های بالاتر جدول هم به نوعی دیگر وجود دارد و نشان می‌دهد لیگ برتر ظرفیت ۱۶ تیم را ندارد! امتیاز ۵ تیم بالای جدول به‌هم نزدیک است، اما تیم ششم با تیم پنجم ۱۴ امتیاز اختلاف دارد و این نشان می‌دهد تیم‌های پنجم جدول به پایین به بالاترین مقامی که خواهند رسید ششمی است.
تیم پارس جنوبی جم در حالی رتبه ششم جدول را در اختیار دارد که از ۶۳ امتیاز ممکن ۲۵ امتیاز به دست آورده؛ یعنی ۳۹ درصد از امتیازات را تصاحب کرده است. این نشان می‌دهد از تیم پنجم به بعد تیم‌ها مدام دچار فراز و نشیب می‌شوند و ساختار محکمی ندارند!
طبیعتاً کاهش تیم‌های لیگ برتری از ۱۶ تیم به ۱۴ تیم و حتی ۱۲ تیم به سود سطح کیفی بازی‌ها است. در این صورت فشردگی بازی‌ها هم از لیگ برتر دست خواهد شست و حتی این امکان برای فدراسیون فوتبال مهیا می‌شود که بازی‌های جام‌حذفی را به صورت رفت و برگشت برگزار کند.
در همه سال‌های اخیر برای خیلی از تیم‌های دسته اولی فقط صعود به لیگ برتر مهم بوده در حالی که مهم باید حضور شایسته در لیگ برتر و ساختار‌سازی برای حضور شایسته در این بازی‌ها باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی