نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دسته‌ای از باشگاه‌های اروپایی می‌توانند برای اولین بار هت‌تریک کنند و تعدادی دیگر می‌توانند به تعداد هت‌تریک‌هایشان در بردن جام‌ها اضافه کنند.

به گزارش  خبرورزشی، در تاریخ رقابت‌های فوتبال در سطح اول فوتبال اروپا فقط ۷ تیم توانسته‌اند در یک فصل در بردن جام‌ها هت‌تریک کنند؛ یعنی این تیم‌ها علاوه بر اینکه فاتح لیگ و جام‌حذفی کشورهایشان شده‌اند توانسته‌اند در همان فصل لیگ قهرمانان اروپا را هم از آنِ خودشان کنند. این هفت تیم عبارتند از: سلتیک، آژاکس، آیندهوون، منچستریونایتد، بارسلونا (۲ بار)، اینتر و بایرن‌مونیخ. حالا با در نظر گرفتن شرایط این فصل تیم‌ها، تعدادی باشگاه هستند که می‌توانند یک بار دیگر این اتفاق مهم را به نام خودشان ثبت کنند؛ دسته‌ای از باشگاه‌ها می‌توانند برای اولین بار هت‌تریک کنند و تعدادی دیگر می‌توانند به تعداد هت‌تریک‌هایشان در بردن جام‌ها اضافه کنند.
آژاکس
خیز آژاکس برای دومین هت‌تریک است؛ آن‌ها ابتدا در فصل ۱۹۷۱-۱۹۷۲ توانستند به این مهم برسند و در این فصل هم که با حذف رئال‌مادرید، مدافع عنوان قهرمانی دست به کار بزرگی زده‌اند. آن‌ها فعلاً خودشان را به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسانده‌اند و در لیگ هلند هم با اختلاف ۵ امتیاز نسبت به آیندهوون صدرنشین در رده دوم هستند. وضعیت‌شان در جام‌حذفی هم بد نیست، چون فینالیست شده‌اند و منتظرند تا روز ۵ می‌مقابل روتردام به میدان بروند.
پیش به سوی سه‌گانه
بارسلونا
این تیم می‌تواند هت‌تریک در هت‌تریک کند! بارسلونا تا به حال دو بار در بردن جام‌های سه‌گانه نامش ثبت شده؛ یک بار در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ و یک بار دیگر هم در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴. در واقع آخرین تیمی که توانسته در بردن جام‌ها هت‌تریک کند همین بارسلوناست. این تیم در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا بازی رفت برابر لیون در یک‌هشتم نهایی را صفر- صفر کرده و منتظر بازی برگشت است. در لالیگا با اختلاف ۷ امتیاز نسبت به اتلتیکو رده دومی صدرنشین است و در جام‌حذفی اسپانیا هم به فینال رسیده و ۲۵ می‌به مصاف والنسیا می‌رود.
پیش به سوی سه‌گانه
بایرن‌مونیخ
بایرنی‌ها هم پیش‌تر سابقه سه‌گانه در بردن جام‌ها را داشته‌اند؛ فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ فصل شکوفایی آن‌ها بود؛ مردان باواریا در این فصل در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در بازی رفت برابر لیورپول صفر- صفر کرده‌اند و شانس صعود به یک‌چهارم نهایی را دارند. در بوندس‌لیگا نیز هم‌امتیاز با دورتموند در رده دوم جدول ایستاده‌اند و در جام‌حذفی آلمان هم خودشان را به یک‌چهارم نهایی رسانده‌اند و باید با هیدنهایم بازی کنند.
پیش به سوی سه‌گانه
منچسترسیتی
یکی از معدود تیم‌هایی است که می‌تواند برای اولین بار نامش را به فهرست باشگاه‌هایی که هت‌تریک کرده‌اند اضافه کند. سیتی بازی رفت یک‌هشتم نهایی را ۳ بر ۲ از شالکه برده و منتظر بازی برگشت در خانه است. آن‌ها در لیگ برتر انگلیس هم با یک امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول صدرنشین هستند. شاگردان پپ گواردیولا علاوه بر اینکه فاتح جام اتحادیه شده‌اند به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی هم رسیده‌اند و باید در این مرحله رودرروی سوآنزی قرار بگیرند. پیش به سوی سه‌گانه
منچستریونایتد
یونایتدی‌ها هم پیش‌تر طعم هت‌تریک در بردن جام‌ها را چشیده‌اند. فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ شیاطین‌سرخ سه‌گانه را از آنِ خودشان کردند. در این فصل با وجود اینکه کاری حماسی در لیگ قهرمانان کرده‌اند و به یک‌چهارم نهایی رسیده‌اند ولی در لیگ برتر انگلیس شرایط چندان خوبی برای قهرمانی ندارند، چون فعلاً اختلافی ۱۴ امتیازی با سیتی دارند و در رتبه چهارم ایستاده‌اند. آن‌ها هم در مرحله حذفی حاضر هستند و باید در یک‌چهارم به مصاف ولورهمپتون بروند.
پیش به سوی سه‌گانه
پورتو
آخرین تیمی که شانس به دست آوردن سه‌گانه در رقابت‌های این فصل را دارد پورتو از پرتغال است؛ اگر چنین اتفاقی بیفتد آن‌ها هم برای اولین بار در تاریخ توانسته‌اند چنین کاری کنند. پورتو با عبور از رم به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده و در رقابت‌های لیگ پرتغال هم پشت سر بنفیکا و با ۲ امتیاز اختلاف در رده دوم ایستاده است. این تیم در رقابت‌های جام‌حذفی پرتغال هم خودش را به نیمه‌نهایی رسانده و قرار است به مصاف براگا برود.
پیش به سوی سه‌گانه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی