نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی‌ها فکر می‌کردند بعد از خداحافظی در اوج، زیدان دیگر به رئال برنگردد، اما حالا او به دلایلی دوباره اینجاست.

به گزارش  خبرورزشی، تصمیم غیرمنتظره باشگاه رئال‌مادرید روز دوشنبه عملی شد و بعد از اینکه شانس قهرمانی در همه تورنمنت‌ها از دست رفت، زین‌الدین زیدان به نیمکت کهکشانی‌ها برگشت. زیزو که در ۲ فصل و نیم حضورش در رئال مادرید ۹ جام از جمله ۳ قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کرد در دورانی جدید و متفاوت، باز هم روی نیمکت این تیم خواهد نشست. او حالا تا سال ۲۰۲۲ قرارداد بسته و می‌خواهد نسخه جدید کهکشانی‌ها را بسازد. خیلی‌ها فکر می‌کردند بعد از خداحافظی در اوج، زیدان دیگر به رئال برنگردد، اما حالا او دوباره اینجاست. ۳ دلیل مهمی را که باعث شده این مربی فرانسوی و باشگاه رئال مادرید تصمیم به همکاری دوباره بگیرند مرور خواهیم کرد.

۱) برابر چالش‌ها مقاومت نمی‌کند
این اتفاق نادری است که یک ورزشکار حرفه‌ای بزرگ پس از بازنشستگی هم در اوج بماند. برای زیدان چنین اتفاقی رخ داده و او بعد از اسطوره شدن در دوران فوتبالش تبدیل به یک مربی بزرگ شد. او تابستان برای اینکه همیشه در قلب‌ها بماند و به‌عنوان یک مربی پرافتخار شناخته شود تصمیم به جدایی گرفت، اما زیزو کسی نیست که بتواند برای مدت طولانی دور بماند یا اینکه چالش‌های دشوار را قبول نکند. در دوره قبلی هم پس از اینکه تیم رافائل بنیتس شرایط خوبی نداشت به سانتیاگو برنابئو آمد و به‌تدریج تیم را ساخت. حالا شرایط تغییر کرده و خبری از تیمی که در لیگ قهرمانان در قهرمانی هت‌تریک کرد، نیست. با این حال خود زیزو می‌گوید در تیم خیلی چیز‌ها باید تغییر کند و او با قبول چالش جدید می‌خواهد کسی باشد که این تغییرات را سر و شکل می‌دهد. یک برنده واقعی هیچ‌گاه نمی‌تواند برابر چالش‌ها مقاومت کند.

چرا زیدان تصمیم گرفت به رئال برگردد؟

۲) بازیکن‌ها او را قبول دارند
وقتی زیزو به روز‌های پایانی دوران بازی‌اش می‌رسید هرگز به عقب نگاه نکرد و به تیم یا لیگ کوچک‌تری نرفت. حالا هم نخواسته در جایی که کمتر از رئال مادرید برایش هیجان دارد مربیگری کند. بسیاری باور دارند که بزرگی زیدان در مربیگری فقط در مباحث تاکتیکی نبوده و او یک مدیر واقعی است. او دوره قبلی در رئال با بازیکن‌ها صحبت می‌کرد، آن‌ها را سازماندهی کرد و توانایی‌های‌شان را گوشزد می‌کرد. تقریباً همه بازیکنان رئال این خصوصیت زیدان را ستایش کردند و در زمین بیشترین نیروی خودشان را برای تیم تحت هدایت او گذاشتند. مارسلو زمانی که در تیم سولاری نیمکت‌نشین شد اعتراف کرد که زیدان برای او مربی خیلی خوبی بوده و حاضر بوده همه‌کار برایش انجام دهد، مبارزه کند و حتی وقتی مصدوم است به میدان برود. حالا زیدان از ستاره‌های رئال می‌خواهد دوباره بجنگند، چطور می‌توانند به مربی محبوب‌شان «نه» بگویند؟

چرا زیدان تصمیم گرفت به رئال برگردد؟

۳) پرس برای بازسازی آماده است
بخشی از دلیل جدایی زیدان پیش از این فصل، این بود که می‌دانست باشگاه نیاز به بازسازی دارد. ترکیب تیم باید از نو ساخته شود، در حالی که فلورنتینو پرس چندان مایل به انجام تغییرات زیاد در تیم کهکشانی‌اش نبود، اما حالا شرایط خیلی فرق کرده و رؤسای بسیاری از باشگاه‌ها خوشحال خواهند شد که رئال مادرید حاضر است پول زیادی صرف خرید ستاره‌های‌شان کنند. حالا زیدان می‌تواند راحت ستاره‌ها را بخرد و نسخه جدید کهکشانی‌ها را بسازد. این مرتبه فلورنتینو پرس هم کنار او برای بازسازی آماده است و بودجه هنگفتی هم برای این امر اختصاص خواهد داد. البته در کنار خرید‌های جدید و بزرگ برخی بازیکن‌ها از اینکه دوباره شرایط خوبی پیدا خواهند کرد خوشحال خواهند شد. ایسکو، کارواخال، کاسمیرو، مارسلو، واران و حتی راموس که اخیراً در باشگاه به مشکل برخورده است. به این ترتیب تابستان ۲۰۱۹ منتظر کهکشانی‌ها و فلورنتینو پرس باشید که در نقل‌وانتقالات کولاک خواهند کرد.

چرا زیدان تصمیم گرفت به رئال برگردد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی