نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زیدان با بازگشت به رئال‌مادرید یاد نمونه‌های دیگر بازگشت مربیان به تیم سابق‌شان را زنده کرد و باعث شد پرونده خاک خورده مربیانی که به خانه قبلی خود برگشتند دوباره ورق بخورد.

مربیانی که رفتند و برگشتند خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛  انگار هیچ‌کس جز زین‌الدین زیدان نمی‌تواند رئال بحران‌زده را نجات دهد. پس از تقریباً یک سال دوری از مادرید و مطرح شدن نامش برای هدایت تیم‌های بزرگ اروپا، زیدان دوباره سر میز مذاکره با فلورنتینو پرس نشست تا به تیم سابقش برگردد و این وسط داستان مورینیو و رئال هم در حد همان شایعه بماند. زیدان با بازگشت به رئال‌مادرید یاد نمونه‌های دیگر بازگشت مربیان به تیم سابق‌شان را زنده کرد و باعث شد پرونده خاک خورده مربیانی که به خانه قبلی خود برگشتند دوباره ورق بخورد.
کوین کیگان
۱۹۹۲-۱۹۹۷ و ۲۰۰۸
در اولین سالی که کیگان هدایت نیوکاسل را برعهده گرفت نزدیک بود با این تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. او سال ۱۹۹۷ در حالی باشگاه را ترک کرد که همه از او توقع داشتند کارش را در تیم ادامه دهد. کوین به نیوکاسل نه گفت و با تجربه تیم‌های فولام، تیم ملی انگلیس و منچسترسیتی، در سال ۲۰۰۸ به فکر بازگشت به سنت جیمز پارک افتاد. هرچند بازگشت کیگان به نیوکاسل هشت ماه بیشتر طول نکشید. خرید‌های ژیسکو و ناچو فرناندس توسط دنیس وایس مدیر فوتبال، بدون اطلاع کیگان باعث قطع همکاری او با باشگاه شد.
مربیانی که رفتند و برگشتند
کنی دالگلیش
۱۹۸۵-۱۹۹۱ و ۲۰۱۲-۲۰۱۱
در اولین سال حضورش به عنوان مربی- بازیکن لیورپول، قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی را به ارمغان آورد و تا سال ۱۹۹۰ هم موفق بود. یک سال بعد با لیورپول قطع همکاری کرد تا مسیرش به بندر بعد از ۲۰ سال گره بخورد. نتایج ضعیف روی هاجسون باعث شد لیورپولی‌ها دالگلیش را به عنوان مربی موقت انتخاب کنند. دالگلیش که اسطوره لیورپولی‌هاست فصل را با جایگاه هشتم تمام کرد و قراردادش هم تمدید نشد تا به خانه برود و استراحت کند.
مربیانی که رفتند و برگشتند
ژوزه مورینیو
۲۰۰۴-۲۰۰۷ و ۲۰۱۵-۲۰۱۳
اگر ژوزه مورینیو به رئال‌مادرید برمی‌گشت آن‌وقت تنها مربی‌ای می‌شد که سابقه بازگشت به دو تیم را دارد. آقای خاص بعد از قهرمانی با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا به شهرت رسید و با چلسی در سال ۲۰۰۴ قرارداد امضا کرد. افتخارات متعدد داخلی باعث شد چلسی بالاتر از منچستریونایتد و آرسنال به غول بزرگ فوتبال جزیره در آن سال‌ها تبدیل شود. آقای خاص، اما در سال ۲۰۰۷ با رومن آبراموویچ بر سر بازی دادن به بازیکنانی همچون میشل بالاک و آندره شوچنکو به اختلاف خورد و جدایی بهترین راه بود. ژوزه با اینتر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و با رئال هم روز‌های بد و خوب داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۳ دوباره به چلسی بازگشت. او با قهرمانی در لیگ برتر در فصل دوم حضورش در چلسی دوباره در انگلیس خودنمایی کرد، اما سال ۲۰۱۵ با نتایج ضعیف حکم اخراج را از مالک روس چلسی دریافت کرد.
مربیانی که رفتند و برگشتند
فابیو کاپلو
۱۹۹۶-۱۹۹۷ و ۲۰۰۷-۲۰۰۶
دوران کاپلو در رئال‌مادرید هر دو بار کوتاه بود و به یک فصل بیشتر اختصاص پیدا نکرد. این دو سال، اما برای فابیو با دو قهرمانی لالیگا همراه بود. سال اول رائول و کارلوس ستاره‌های رئال بودند و یک دهه بعد تیم را با دیوید بکام، نیستلروی و کاناوارو در روز آخر قهرمان کرد. با اینکه هواداران و رسانه‌ها از سبک بازی کاپلو خوش‌شان نمی‌آمد، اما این مربی توانست جامی را به آن‌ها هدیه کند که در این یازده سال تنها ۲ بار نصیب رئال مدعی شده است.
مربیانی که رفتند و برگشتند
هری ردنپ
۲۰۰۲-۲۰۰۴ و ۲۰۰۸-۲۰۰۵
هری ردنپ مربی کارکشته و نام‌آشنای فوتبال جزیره هم تجربه بازگشت به تیم سابقش را داشت. او حدفاصل سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ هدایت بورنموث را برعهده گرفت که توانست تیم را در جایگاهی مناسب نگه دارد. اختلاف هری با میلان مانداریچ مالک باشگاه، اما نگذاشت که این حضور تداوم پیدا کند. خیلی طول نکشید که هری دوباره به پورتسموث آمد. قهرمانی در جام‌حذفی بهترین افتخاری بود که او در سال ۲۰۰۸ برای هواداران پورتسموث به ارمغان آورد. هری همان سال از فراتون پارک برای همیشه رفت تا ماجراجویی با تاتنهام را شروع کند.
مربیانی که رفتند و برگشتند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی