نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عملکرد تیم‌های ملی در سال ۹۷ خیلی قابل دفاع نبوده و بیشتر حضور‌ها به ناکامی منجر شد.

به گزارش   خبرورزشی ، سال ۹۷ برای فدراسیون فوتبال خوب شروع شد به این دلیل که تیم ملی فوتسال بانوان اردیبهشت با پیروزی ۵-۲ برابر ژاپن قهرمانی اش در جام ملت‌ها را تکرار کرد. بعد از این بازی‌ها شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال از این تیم جدا شد و به تیم ملی کویت پیوست و با گذشت ماه‌ها از قهرمانی بانوان ایرانی هنوز پاداش ۲۰ میلیون تومانی به بازیکنان و کادر فنی پرداخت نشده است! اما حسرت بزرگ برای تیم جوانان، جام جهانی زیر ۲۰ سال است! در سال ۹۶ تیم ملی جوانان به دلیل حذف در بازی‌های مقدماتی حضور در جام ملت‌ها و کسب سهمیه جام جهانی را از دست داد و در سال ۲۰۱۹ یکی از غایبان جام جهانی زیر ۲۰ سال خواهد بود. به تازگی هدایت تیم جوانان به سیروس پورموسوی محول شده و این تیم آماده می‌شود سال آینده در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها شرکت کند. و، اما ناکامی تیم ملی نوجوانان در جام ملت‌ها یکی از اتفاقات تلخ سال ۹۷ بود. نوجوانان ایران که نایب‌قهرمانی جام ملت‌ها را یدک می‌کشید و در جام جهانی تا مرحله یک‌چهارم پیش رفته بود این بار در گروهی که اندونزی، ویتنام و هند حضور داشتند نتوانست جواز صعود در مرحله حذفی جام ملت‌ها را به دست آورد و حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ را از دست داد.
تیم کارلوس کی‌روش هم در سال ۹۷ حضور در جام ملت‌ها را تجربه کرد. همه چیز تا پیش از بازی با ژاپن خوب پیش رفت و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند ایران بعد از ۴ دهه دوباره قهرمان جام ملت‌ها خواهد شد، اما یک اشتباه بچگانه در بازی با ژاپن همه رؤیا‌ها را به باد داد. شکست ۳- صفر برابر ژاپن بدترین نتیجه کارلوس کی‌روش در تیم ملی بود و او بعد از این نتیجه اردوی تیم ملی را ترک کرد و سرمربی تیم ملی کلمبیا شد.
فوتبال در سال جاری که با قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت‌ها خوب و خاطره‌انگیز برای ایران شروع شد با حذف تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی در پاراگوئه بد برای ایران تمام شد. ایران در حالی جواز حضور در جام جهانی را به دست نیاورد که در دوره قبلی بازی‌ها سوم شد و قهرمانی جام بین‌قاره‌ای را یدک می‌کشد. در سال جاری، اما تیم ملی نوجوانان دختران در مرحله دوم جام ملت‌ها حذف شد و از راهیابی به مرحله پایانی بازماند. تیم ملی جوانان دختران باید اردیبهشت در بازی‌های مرحله دوم حاضر شود و تیم ملی فوتبال بانوان هم باید در ماه‌های آتی در مرحله دوم مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قطر میزبان حریفان باشد. با این تفاسیر می‌توان گفت سال ۹۷ سال ناکامی فوتبال ایران بوده است.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
عملکرد تیم‌های ملی در سالی که گذشت چطور بود؟
*تیم‌های ملی ما از فوتبال و فوتسال خانم‌ها و آقایان گرفته تا فوتبال ساحلی و تیم‌های پایه‌ای در سال ۹۷ درگیر مسابقات زیادی بودند. تیم ملی در جام جهانی موفق بود، ولی در جام ملت‌ها ناکام ماند و همین اتفاق برای فوتبال ساحلی هم افتاد. اینکه در کل عملکرد تیم‌های ما در سال ۹۷ چطور بوده سؤالی است که آن را با تنی چند از صاحب‌نظران و کارشناسان مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
فرشته کریمی: تیم ملی فوتسال بانوان بهترین تیم بود
با توجه به قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا حضور موفق تیم ملی در جام جهانی و قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره‌ای من عملکرد تیم‌های ملی را در سال ۹۷ خوب و موفق دیدم. اگرچه معتقدم بهترین نتایج را در حد بضاعت خود، تیم بانوان گرفت که در آسیا اول شد، ولی فوتبال در جام ملت‌ها ناموفق بود و حذف تیم ساحلی در آسیا هم نشان می‌دهد که ما عملکرد بهتری داشتیم. در کل من اگر مسئول بودم تیم قهرمان را رها نمی‌کردم و پس از یک استراحت کوتاه دوباره استارت می‌زدم نه اینکه پس از ۱۰ ماه دوباره دور هم جمع شویم و از اول شروع کنیم.
حشمت مهاجرانی: نباید خودمان را گول بزنیم
به اعتقاد من تیم ملی در جام جهانی نتایج آبرومندی گرفت و اگر کمی خوش‌شانس بودیم قطعاً به دور بعدی صعود می‌کردیم، اما در جام ملت‌ها توقعات برآورده نشد و آرزوی ما که قهرمانی در آسیا پس از ۴۰ سال بود محقق نگردید. فوتبال ما در مسیر پیشرفت است، اما نباید خودمان را گول بزنیم و از تلاش خودمان بکاهیم. فدراسیون باید بیشتر از گذشته برنامه‌ریزی داشته باشد. به نظر من تیم ملی در سال ۹۷ توانست مردم را خوشحال کند و کاش در جام ملت‌ها مقابل ژاپن بازی را واگذار نمی‌کردیم و با رسیدن به فینال به خواسته خودمان دست پیدا می‌کردیم.
فرشاد فلاحت‌زاده: توقع مردم بالاتر رفته است
با توجه به نتایج خوبی که تیم ملی فوتبال ساحلی در طی این چند سال گرفته، توقع مردم هم بالاتر رفته است و دوست ندارند ببینند تیمی که سوم جهان می‌شود و جام بین قاره‌ای را بالای سر می‌برد به راحتی در آسیا حذف شود. به نظرم تیم ملی فوتبال ساحلی نتایج خوبی در سال ۹۷ گرفت. البته فوتبال هم در جام جهانی عالی بود و اگر در جام ملت‌ها آن اتفاق نمی‌افتاد حالا ما بر بام آسیا ایستاده بودیم. من عملکرد تیم‌های ملی را در سال ۹۷ مثبت دیدم، ولی باید کار کرد و با برنامه‌ریزی‌های درست، مسیر پیشرفت را هموار نمود تا از کورس بزرگان عقب نمانیم.
وحید شمسایی: تیم‌های ملی ما زیاد موفق نبودند
به نظر من سال ۹۷ سالی پرتلاطم برای تیم‌های ملی ما بود. زحمات زیادی کشیده شد و موفقیت‌هایی هم داشتیم، اما چیزی که ذهن مرا به خودش مشغول کرده حذف تیم‌های ملی فوتبال در جام ملت‌ها و حذف تیم ملی فوتبال ساحلی هر دو توسط ژاپن بود و این نشان می‌دهد ما باید تلاش بیشتری داشته باشیم و طوری امکانات و برنامه‌ریزی کنیم که چنین اتفاقاتی برای تیم‌های ملی ما دوباره رقم نخورد. اگرچه در فوتسال چند تورنمنت موفق داشتیم که هم بانوان ما و هم آقایان آبروداری کردند وگرنه می‌شود گفت که سال موفقی را پشت سر نگذاشتیم.
حمید استیلی: هم نمرات بالا داشتیم هم نمرات پایین!
به نظر من تیم‌های ملی ما در سال ۹۷ هم نمرات پایین داشتند و هم نمرات بالا و در مجموع اگر بخواهیم شرایط را در نظر بگیریم، عملکرد مثبتی داشتیم. هم بانوان ما قهرمان آسیا شدند و هم در فوتبال ساحلی قهرمان جام بین قاره‌ای شدیم. تیم ملی فوتبال هم در جام جهانی عالی کار کرد؛ حالا بماند که در جام ملت‌های آسیا هم تیم ملی فوتبال ناکام بود و هم تیم ملی ساحلی و امید‌ها هم در بازی‌های آسیایی برای کسب تجربه رفته بودند و ما دنبال اهداف دیگری بودیم. امیدوارم سال ۹۸ را با برد‌های خوب تیم امید شروع کنیم و مردم را راضی نگه داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی