نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی نایکی آمریکا به دلیل انجام برخی تخلفات در فروش محصولاتش در قاره سبز، از سوی اتحادیه اروپا جریمه نقدی شد.

به گزارش   خبرورزشی ، اتحادیه اروپا، شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی نایکی را به دلیل خودداری از فروش فرامرزی محصولات فوتبالی متعلق به تعدادی از باشگاه‌های مطرح اروپایی، 12.5 میلیون یورو جریمه نقدی کرد.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، تخلفات شرکت نایکی مربوط به یک بازه زمانی 13 ساله در فاصله سال‌های 2004 تا 2017 می‌شود و در خصوص خودداری این شرکت از فروش کالاهایی با برند باشگاه‌های بارسلونا، منچستریونایتد، یوونتوس، اینتر، رم و فدراسیون فوتبال فرانسه می‌شود.

این سازمان با توجه به نقش نایکی به عنوان تنها دارنده مجوز تولید و توزیع قانونی محصولات مرتبط با باشگاه‌های نامبرده، خودداری این شرکت آمریکایی از فروش محصولات باشگاه‌های اروپایی طرف قرارداد را نقض تعهداتش دانسته و آن را به صرفاً در نظر گرفتن منافع سازمانی متهم کرده است.

مجازات سوی اتحادیه اروپا برای طرف آمریکایی بعد از تحقیقاتی درباره عملکرد این شرکت در حوزه فروش الکترونیکی در بلوک مشتمل بر 28 کشور اروپایی صورت گرفته چرا که این اتحادیه تأکید ویژه‌ای بر رشد اقتصادی با استفاده از تجارت آنلاین دارد.

طبق گفته مارگارت وستاگر، یکی از مأموران عالی رتبه اتحادیه اروپا، اعلام کرد که کم‌کاری نایکی در حوزه فروش آنلاین، باعث محروم شدن بسیاری از هواداران فوتبال در کشورهای مختلف اروپایی از فرصت خرید محصولات مرتبط با تیم‌های محبوب‌شان شده است.

او اظهار داشت: نایکی از فروش بسیاری از محصولات باشگا‌ه و تیم‌های طرف قراردادش در کشورهای مختلف خودداری کرده که این اتفاق باعث کاهش گزینه‌های آنها برای خرید و افزایش قیمت‌ها شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی