۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تأکید کرد، این تیم در دیدار‌های پیش رو چه در لیگ برتر و چه در آسیا به دنبال اعاده حیثیت است.

ذوب‌آهن به دنبال اعاده حیثیت

به گزارش خبرورزشی، سعید آذری پس از برتری ۳ بر یک ذوب‌آهن مقابل الوصل امارات در هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: بعد از اضافه شدن علیرضا منصوریان به تیم ذوب‌آهن در ابتدا یک مقدار دوران فراز و نشیب را پشت سر گذاشتیم، اما خدا را شکر در چهار بازی اخیر لیگ ۱۰ امتیاز کسب کردیم که میانگین ۲.۵ امتیاز در هر بازی آمار فوق‌العاده‌ای برای ما بوده است.
وی تصریح کرد: در لیگ قهرمانان آسیا نیز وقتی نتایج‌مان را مرور می‌کردیم متوجه شدم ما هر کشور عربی در این مسابقات بوده است را تا به حال شکست دادیم. فوتبال سبک قطری، اماراتی، کویتی، عربستانی را بردیم و با عراقی‌ها نیز مساوی کردیم. خدا را شکر نماینده شایسته ایران در لیگ قهرمانان آسیا به همراه پرسپولیس و استقلال بودیم. امیدوارم پرسپولیس فردا شب به برتری دست پیدا کند و شنیدم استقلال نیز ۲ بر صفر جلوست. خدا کند بتوانند همین نتیجه را حفظ کنند.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با ابراز رضایت از نتایج این تیم عنوان کرد: نتایج تیم در آسیا پیام‌آور شادی برای مجموعه ذوب‌آهن است و باید از اعضای محترم هیئت مدیره که مرد و مردانه پای کار ایستادند، تشکر کنم. امیدوارم ذوب‌آهن به روز‌های اوج و فوق‌العاده خود بازگردد. در ادامه راه نیز بازی‌های سختی در پیش داریم و هر سه روز بازی کردن فوق‌العاده سخت است، اما باشگاه در مسائل لجستیکی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا تیم به موقع بیاید و برود.
آذری خاطر نشان کرد: از عبداله‌پور، مدیرعامل محترم شرکت هواپیمایی تابان و همکاران او تشکر می‌کنم که به خاطر دوستی با من به تیم ما کمک می‌کنند. باید در دیدار برگشت که ۱۵ روز آینده در فولادشهر برگزار می‌شود نیز تمام تلاش خود را انجام بدهیم که به عنوان سرگروه از این گروه صعود کنیم. قطعاً بازی سختی است، اما ذوب‌آهن توان انجام این کار را دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که رؤیاپردازی ذوب‌آهن تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: ذوب‌آهن هیچ وقت رؤیاپردازی نکرده و همیشه بر اساس واقعیت‌ها جبهه‌گیری و حرکت کرده است. باید در لیگ به بهترین جایگاهی که می‌توانیم، برسیم. پنح تیم خود را طوری جدا کردند که شانسی برای بقیه نمی‌ماند. اگر یادتان باشد زمانی که نفت و تراکتورسازی به فینال جام حذفی صعود کردند تنها کسی که عنوان کرد شانس پیروزی نفت با تراکتورسازی برابر است، من بودم و دیدید که به برتری رسیدند. حالا نیز رؤیاپردازی نداریم و باید تمام تلاش خود را برای اعاده حیثیت بکنیم و رؤیاپردازی ما اعاده حیثیت مجدد ذوب‌آهن است. در آسیا نیز باید تلاش کنیم. از منصوریان نیز فوق‌العاده تشکر می‌کنم که مرد و مردانه پای کار ایستاد.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص اینکه تغییر مربی خیلی در عملکرد این تیم نقش داشته است، گفت: در این خصوص شما باید قضاوت کنید. تغییر مربی همفکری اعضای هیئت مدیره بود، اما تصمیمات در ذوب‌آهن معمولاً تصمیمات خوبی بوده است و خدا را شکر ختم به خیر شد. در لیگ نیز باید اعاده حیثیت کنیم و برسیم به بالاترین رتبه در جدول که شایسته تیم باشد.
آذری در پاسخ به پرسشی درباره شخصیت بالای این تیم در آسیا گفت: ما با سه تیمی هم‌گروه هستیم که دو تیم آن صدرنشین کشور خود هستند. الزورا در عراق صدرنشین است و النصر نیز صدرنشین عربستان است. الوصل نیز تیمی است که مانند ما که در ایران نهم هستیم در جدول امارات نهم است. در این شخصیت‌سازی که شما تیزبینانه دنبال می‌کنید خیلی‌ها زحمت کشیدند. از سال ۹۲ که به ذوب‌آهن آمدم و تیم در حال سقوط به لیگ دست یک بود تا امروز یک عمر گذشته است و خیلی‌ها تلاش کردند. خدا را شکر ذوب‌آهن این شخصیت را پیدا کرده است و امیدوارم ادامه داشته باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری، که در صورت صعود ذوب‌آهن و احتمال کشیدن شدن سرنوشت این تیم به فصل بعد، ذوب‌آهن برای قهرمانی آسیا بسته خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: آن موقع مدیران مجموعه باید بدانند که ذوب‌آهن تیم بزرگی است. ترفند‌های سعید آذری در سالیان اخیر باعث شده است تا ذوب‌آهن یک باشگاه اقتصادی، امکانات‌ساز و بازیکن‌پرور باشد، اما از این به بعد مردم قهرمانی می‌خواهند.
مدیرعامل ذوب‌آهن تأکید کرد: دیگر نمی‌شود روز اول بگویید فرقی ندارد این تیم اول یا هشتم شود، اما بعد از اینکه در میانه راه تیم دچار چالش می‌شود همه جا بگویید و سخنرانی کنید آذری چه کاری کرده است. رزومه آذری زیر بغلش است و همه نیز آن را می‌دانند. امیدوارم در صورت صعود به همراه پرسولیس و استقلال که موفقیت آن‌ها به گرفتن سهمیه بیشتر کمک می‌کند و آقایانی که دنبال قهرمان شدن هستند پول خوبی نیز بدهند.
آذری در خصوص اینکه می‌تواند بودجه لازم برای قهرمانی در آسیا را از هیئت مدیره این باشگاه بگیرد، گفت: هیئت مدیره ما همه همراه هستند و کارخانه نیز باید جلسه‌ای بگذارد تا ما آن‌ها را توجیه کنیم. فوتبال دیگر بازی کردن نیست و باید پول بسازید و یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی در فوتبال آسیا صعود به فینال است. اگر به فینال برسید در حدود ۴، ۵ میلیون دلار درآمد خواهید داشت که با دلار امروز معادل ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود. این ۶۰ میلیارد می‌تواند بودجه کافی یک سال باشگاه در تمام رشته‌ها به همراه استانداردسازی و زیر ساخت سازی را فراهم کند. هیئت مدیره و کارخانه و شرکت تامین اجتماعی که جا دارد تشکر ویژه‌ای از محمدحسین زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی و حسین زمانی، رئیس شرکت صدرا تامین و مهندس رضوانی‌فرد، رئیس شصتا که خیلی کمک کردند داشته باشم. این آقایان باید به این تحلیل برسند فوتبال الان صنعت پول ساز است و اگر سرمایه‌گذاری خوب بکنند پول خوب نیز بر می‌دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی