۰
جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست کمیته فوتسال با بیان اینکه خبر جدایی‌اش از این کمیته یک نوع جریان‌سازی بوده است، گفت: تیم فوتسال امید عربستان آنقدر نیامدنش به ایران را دیر اعلام کرد که فکر می‌کردیم حضورشان قطعی است.

به گزارش خبرورزشی ، داود پرهیزکار به تشریح وضعیت گروه تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در مسابقات آسیایی و شرایط این تیم پرداخت و تاکید کرد که عربستان به خاطر کینه دیرینه حاضر نشد در این مسابقات به میزبانی ایران شرکت کند. وی همچنین اعلام کرد که علی کفاشیان رسماً از کمیته فوتسال جدا شده است و رئیس فدراسیون فوتبال به زودی رئیس سازمان لیگ فوتسال را انتخاب خواهد کرد.
*مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا روز گذشته قرعه کشی شد. همگروهی ایران با افغانستان و هنگ کنگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در جلساتی که با کادر فنی داشتیم آن‌ها اعلام کردند برایشان فرقی نمی‌کند با چه تیم‌های همگروه شوند، چون هدفشان قهرمانی است. این روحیه در کادر فنی تیم امید ایران وجود دارد. ما تجربه بازی با افغانستان را در مرحله مقدماتی داریم و یک تیم شناخته شده است. کادر فنی از روز گذشته هم فیلم بازی‌های این تیم را گرفته و در حال آنالیز است. سبک بازی هنگ کنگ هم که مشخص است. این کشور جزو تیم‌های درجه سه فوتسال آسیا است، ولی به خاطر سرمایه گذاری زیادی که در فوتسال صورت گرفته نمی‌توان هیچ تیمی را از پیش برنده دانست. کارمان سخت است، اما عزم کادر فنی برای قهرمانی جزم است.
*بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید نهایی از امکانات شهر تبریز چه زمانی به ایران می‌آیند؟
آن‌ها در ایران هستند و امروز به تبریز می‌روند. یک بازدید ابتدایی قبلاً صورت گرفته است و حالا بازدید نهایی است. دو بازی تدارکاتی تیم امید با تیم روسیه که انجام بشود، کار میزبانی در تبریز را در پیش می‌گیریم. باید جلساتی با مسئولان استان آذربایجان شرقی داشته باشیم. می‌خواهیم میزبانی آبرومندانه‌ای در تبریز داشته باشیم و AFC را مجاب کنیم که ایران بهترین کشور برای میزبانی است.
*دلیل اینکه عربستان حاضر نشد به ایران بیاید و هنگ کنگ جانشین این کشور شد چه بود؟
عربستانی‌ها خیلی دیر اعلام کردند که در مسابقات شرکت نمی‌کنند؛ آنقدر دیر که فکر می‌کردیم حضورشان در ایران قطعی است و برنامه ریزی هایمان را هم انجام داده بودیم. به هر حال آن‌ها یک کینه دیرینه از ما دارند، ولی ثابت می‌کنیم که ایران بهترین کشور برای میزبانی است.
*آیا کمیته فوتسال ایران به خاطر این اقدام سیاسی از عربستان شکایتی نکرده است؟
خیر اعتراضی نداشتیم. ما زیر نظر AFC هستیم و این نهاد خودش اعلام کرد که عربستان به ایران نمی‌آید. اگر قرار بر اعتراض باشد باید خود AFC این کار را انجام بدهد.
*اما علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون آسیا بود و از این طریق می‌توانست اقداماتی انجام بدهد.
در جریان اتفاقات AFC نیستم. عربستان خیلی دیر به کنفدراسیون آسیا اعلام کرد که به مسابقات نمی‌آید. تا جایی که می‌دانم AFC با کویت و امارات مذاکره کرد تا جای عربستان در مسابقات شرکت کنند، اما آن‌ها هم قبول نکردند و در نهایت هنگ کنگ جایگزین شد.
*تیم زیر ۲۰ سال قرار بود ابتدا در سالن دانشگاه علامه طباطبایی میزبان روسیه باشد. آیا کفپوش نامناسب سالن علامه طباطبایی عامل تغییر محل برگزاری این مسابقه بود؟
خیر کفپوش سالن مناسب بود، ولی به خاطر نور کم سالن و درخواست مسئولان صدا و سیما برای کیفیت خوب پخش زنده سالن پیامبر اعظم را انتخاب کردیم. قبلاً سالن پیامبر میزبان مسابقات دیگر بوده است و نور زیادی هم دارد.
*چند روز پیش خبر‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه شما از کمیته فوتسال رفتنی هستید. آیا این خبر‌ها صحت دارد؟
باید بگویم همه ما رفتنی هستیم! این خبر شاید گمانه زنی، جریان سازی و علاقه دوستان برای کار در فوتسال بوده است. تا روزی که بنده هستم با قدرت کارم را انجام می‌دهم. ممکن است تصمیم بگیرند امروز یا فردا نباشیم. آن موقع پستم را با جان و دل تحویل می‌دهم. تا الان نه صحبتی از رفتن بنده شده و نه اتفاقی رخ داده است. حکم سرپرستی من پابرجاست است. فعلاً درگیر دیدار دوستانه با روسیه و شرایط میزبانی تبریز هستیم و فرصتی نداشتیم که بخواهیم در این خصوص بحث کنیم.
*آیا علی کفاشیان همچنان به عنوان رئیس سازمان لیگ فوتسال در کمیته فوتسال حاضر می‌شود؟
خیر؛ ایشان بعد از بازگشت از مالزی رسماً از فوتسال جدا شد و دیگر به کمیته فوتسال نمی‌آید. کفاشیان زحمات زیادی برای فوتسال کشید، ولی به خاطر قوانین کشور از سمت‌هایش کنار رفت. ان شاءالله بتوانیم جوری عمل کنیم که فوتسال ضربه نخورد. لازم باشد از تجربه کفاشیان حتی به صورت تلفنی استفاده می‌کنیم تا مسیرمان را اشتباه نرویم.
*رئیس بعدی سازمان لیگ فوتسال از سوی هیأت رئیسه این سازمان انتخاب می‌شود یا رئیس فدراسیون فوتبال؟
رئیس فدراسیون فوتبال رئیس سازمان لیگ فوتسال را انتخاب می‌کند. اعضای هیأت رئیسه خودشان توسط مجمع ۱۷ نفره انتخاب می‌شوند، ولی انتخاب رئیس سازمان لیگ در حیطه اختیار رئیس فدراسیون است.
*اینکه گفته می‌شود محمدحسن انصاریفرد جایگزین علی کفاشیان می‌شود چقدر صحت دارد؟
از این موضوع بی اطلاعم. ما فعلاً درگیر بازی با روسیه هستیم و بعد از این بازی باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی