۰
پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه ذوب‌آهن ایران برای دیدار مقابل النصر عربستان در کربلا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش   خبرورزشی ، باشگاه ذوب‌آهن در آستانه دیدار تیم فوتبال این باشگاه برابر النصر عربستان بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:
«حمد و شکر بی‌پایان بر ذات مقدس ربوبیت که با تربیت‌های معنوی خود، راه و رسم زیبا زیستن و برادری را درپناه بیرق مقدس دین مبین اسلام به ما آموخت. تاریخ 10 هزار ساله خاورمیانه گواهی بر نزدیکی ریشه‌های تمدن و فرهنگ بسیاری از کشورهای این بخش از جهان است که به حق گهواره تمدن بشری خوانده می‌شود.

در این بین اشتراکات میان کشورهای ایران و عراق به حدی است که به جرأت می‌توان این دو کشور را شاخسار یک درخت دانست، درخت پهناور و ریشه‌داری که ازیک سو ریشه در دین مقدس اسلام و از سوی دیگر در تمدن کهن بین النهرین - که تا به امروز مایه مباهات جهانیان است - دارد.

حضور بقاع متبرکه ائمه شیعه سلام الله علیهم به ویژه در دو شهر نجف و کربلای معلی که یکی مدفن مقدس و واجب التعظیم مولای متقیان حیدر کرار امیر المومنین اسداله الغالب علی بن ابی طالب علیه السلام و دیگری محل وقوع حماسه حسینی سرور شهدای عالم حضرت ابا عبدالله الحسین و برادر بزرگوارش قمر بنی هاشم حضرت ابالفضل العباس علیهم السلام می‌باشد، یکی از مصادیق این اشتراکات است.

اگر کسی می‌خواهد به میزان عشق و علاقه و دوستی و برادری دو کشور ایران و عراق پی ببرد باید در ایام اربعین حسینی از مرزهای ایران گذشته و پای پیاده به خاک عراق قدم بگذارد تا ببیند که این دو ملت با محوریت عشق به ائمه اطهار علیهم السلام چگونه با مهربانی و صفایی خالص با یکدیگر سلوک می‌کنند.

در همه‌ی این مدت خواهران و برادران عراقی آنچه دارند را برای آسایش و پذیرایی از زائران حسینی در طبق اخلاص می‌گذارند، چنان که مردم عزیز ایران نیز مخصوصاً در شهرهای مشهد و قم و اصفهان، در طول سال میزبان زائران عراقی حرم مطهر امام هشتم شیعیان و خواهران مکرمه ایشان (حضرت معصومه و حضرت زینب سلام الله علیهم) بوده‌اند و دوستدار همه‌ی مردم شریف عراق هستند و خواهند بود.

دو ملت برادر یعنی ایران و عراق در کنار هم، شاهد وقایع تلخ و شیرینی بوده‌اند و آنچه باعث پیروزی دو ملت شده است اتحاد و همدلی دو کشور در سایه‌ی تمسک به دین مبین اسلام و تبعیت از مرجعیت شیعه بوده است.

امروز نیز دو ملت ایران و عراق به لطف خدای منان و با عنایت ائمه اطهار همچون همیشه در کنار یکدیگر در کمال اتحاد و مودت هستند و در همه‌ی زمینه‌ها اعم از نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی همکاری‌های بسیار نزدیکی دارند.

امروزه نیرویی قدرتمند همچون فوتبال نیز پا به عرصه گذاشته است تا بیش از پیش پیونددهنده ملت‌ها و فرهنگ‌های دو کشور باشد. از همین رو باشگاه فرهنگی - ورزشی ذوب‌آهن اصفهان از آنجا که عراق را کشور دوستدار ایرانیان می‌داند با وجود گزینه‌های فراوان، شهر کربلای معلا در عراق را به عنوان شهر و کشور ثالث جهت میزبانی از باشگاه‌های عربستانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا انتخاب نمود.

این رویداد مهم در 31 اردیبهشت ماه در شهر مقدس کربلا به وقوع خواهد پیوست و هواداران ایرانی و عراقی فرهنگ غنی واقعی دو ملت را نشان خواهند داد و حاشیه‌های پیش‌آمده پس از مسابقه الزوراء و ذوب‌آهن را به فراموشی خواهند سپرد و همه متحدتر از قبل و در کنار هم خواهند بود و اجازه نخواهد داد که دشمنان دو ملت باتمدن و بافرهنگ ایران و عراق از تفرقه ما خوشحال شوند.

منتظر حضور گرم هواداران فوتبال مخصوصاً تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران از هر دو کشور ایران و عراق هستیم.

روابط عمومی و اموربین الملل باشگاه».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی