نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد فصل جدید بازی ها هم بدون سیستم کمک داور ویدئویی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، در تماسی که با مدیران چند باشگاه داشتیم متوجه شدیم هنوز ابلاغ خرید سیستم کمک داور ویدئویی برای آن‌ها ارسال نشده است و این طبیعی است به این دلیل که فیفا هنوز مجوز استفاده از این سیستم در لیگ برتر را برای ایران صادر نکرده است.
البته در این زمینه مکاتبات خوبی از سوی کمیته داوران با کولینا، رییس کمیته داوران فیفا که به ایران سفر کرده بود، انجام شده و به زودی این مجوز برای فدراسیون فوتبال ایران صادر خواهد شد و نکته جالب اینکه شرکتی که قرار است سیستم کمک داور ویدئویی از آن خریداری شود به ایران معرفی خواهد شد.
کمیته داوران در نشست اخیر خود مصوب کرد فدراسیون فوتبال یک ست از این سیستم را خریداری و در کمپ تیم‌های ملی نصب کند و قرار است باشگاه‌ها هم هر یک این سیستم را برای استادیومی که در آن بازی می‌کنند، خریداری کنند. با توجه به اینکه فیفا هنوز مجوز استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی را برای ایران صادر نکرده است و زمان بر بودن این پروژه فصل جدید بازی‌های لیگ برتر دست کم در هفته‌های ابتدایی بدون VAR برگزار خواهد شد.
پیش از این کمیته داوران وعده داده بود که در نیم فصل دوم از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده خواهد کرد و بیشتر درگیر استفاده از نرم افزار‌های ایرانی در این موضوع شد که موفقیتی در این زمینه به دست نیامد چرا که شبیه سازی این نرم افزار قطعا زمان بر خواهد بود و در نهایت تصمیم گرفته شد سیستم کمک داور ویدئویی با کمک فیفا و از یکی از شرکت‌های طرف قرارداد فیفا خریداری شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی