۰
دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای اداره سازمان لیگ، از کدام نیرو‌های مدیریتی باید استفاده کرد؟ قوی‌ترین و کارآمدترین و تجربه‌دارترین نفرات یا «هرکس که پیش آید خوش آید»؟

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، درباره چگونگی برگزاری جام حذفی، نظر خود را اعلام کرد!
آقای بهاروند، رئیس سازمان لیگ ۵ سال و رئیس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ آقای فتاحی، ۲ سال! هر دو محروم شدند! محروم از فعالیت در حیطه‌هایی که در آن مشغول بودند!
در این باره که سازمان لیگ باید بهتر اداره شود، تردید نداریم! در این باره هم که نظامات برگزاری لیگ برتر -و سایر رده‌های مسابقاتی فوتبال ما- باید به‌سامان‌تر و احترام‌انگیزتر باشد، چیزی نمی‌گوییم، ولی ناچاریم یادآوری کنیم که: احترام امامزاده را متولی آن پاسداری و محافظت می‌کند!
و اگر این است- که جز این هم نمی‌تواند باشد- چرا در فدراسیون فوتبال شاهد عدم قبول و عدم تمکین به رأی کمیته اخلاق باید باشیم؟
اگر فدراسیون، حکم و رأی کمیته اخلاق را بی‌کم و کاست و بسیار صریح و تمام‌عیار نپذیرد، فردا توقع دارد کدام تیم، کدام باشگاه و کدام بازیکن و مربی و سرپرست و داور و هر خطاکار دیگری پذیرای این رأی باشد؟!
مردان بزرگ و کار‌های بزرگ
سازمان لیگ، در سلسله‌مراتب اجرایی و اداری فدراسیون فوتبال، کجای کار است؟
برای اداره سازمان لیگ، از کدام نیرو‌های مدیریتی باید استفاده کرد؟ قوی‌ترین و کارآمدترین و تجربه‌دارترین نفرات یا «هرکس که پیش آید خوش آید»؟
سازمان لیگ، محل حضور اشخاص درجه اول و سرد و گرم چشیده‌های روزگار است، یا کسانی که کارنامه مدیریتی‌شان پر است از نقطه‌های خالی، می‌توانند موجب اعتلای این «دایره» را فراهم آورند؟
از فرصت استفاده کنیم! اشتباهات را جبران کنیم! داناترین، قوی‌ترین، باهوش‌ترین و سریع‌العمل‌ترین نفرات را در سازمان لیگ به کار گیریم!
لیگ برتر، لیگ‌های دسته اول و دوم، لیگ‌های پایه و... حتی سازمان تیم‌های ملی، همه نفس‌شان به نفس سازمان لیگ بند است!
هر بی‌کارنامه‌ای را، هر حراف زیاده‌گویی را، هر رفوزه شده در شهر و دیاری را، به کار‌های بزرگ نباید گمارد که گفته‌اند:
به کار‌های بزرگ، مرد کاردیده فرست!
سازمان لیگ، سازمان مردمان کاردیده است! سازمان لیگ، جای کسانی است که فوتبال، به سرشان قسم می‌خورد!
ممبینی آمد و خوش آمد
 باید گفت در کمیته داوران فدراسیون فوتبال، اتفاقی خوب رخ داد! باید قبول کرد که جنس داوری ما کمی از جنس کمیته داوری متفاوت است! داوران هم قانون‌دان‌ترند و از مدیریت داوری، درک صحیح‌تری دارند! هم از این‌رو، آمدن هدایت ممبینی را، باید تصمیم پخته‌ای دانست و باید امیدوار بود که اشکالات ناشی از تک‌اندیشی و خودمحوری حاکم بر کمیته داوران و دپارتمان به حداقل برسد و ما شاهد قضاوت‌های مقبول‌تری باشیم و نیز خوش‌بین باشیم که شاهد پرورش و بالیدن داوران «کاردرست» تری از نوع علیرضا فغانی و محسن ترکی باشیم!
گام اول برای این تجدید روش، می‌تواند و باید، برگزاری یک خداحافظی شیک و شکیل، برای حسین زرگر باشد که سزاوار هر نوع سپاس و تجلیلی است! به واسطه بیش از ۲۰ سال، سالم و صادق داوری کردن!
داوری درباره لیونل مسی
 بحث داوری و آینده کمیته داوران و چگونگی همکاری با دپارتمان داوری، باشد برای فردا‌های نزدیک و دور که «این رشته سر دراز دارد»! ولی از هدایت ممبینی چند سؤال داریم:
... نحوه داوری داوران آمریکای لاتین، چگونه باید تعریف شود؟
... نحوه قضاوت داور مسابقه آرژانتین- شیلی، با موازین داوری فیفا، چگونه قابل ارزیابی است؟
... مشخصاً داور وسط این مسابقه در مورد لیونل مسی قضاوت درست و قانونمندی داشت یا دچار اشتباه شد؟ مسی را باید ملاحظه کرد یا به او سخت گرفت؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی