نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی حال حاضر تیم فوتبال نیروی زمینی معتقد است در حال حاضرنمی توان ارزیابی دقیقی از دو مربی تازه‌وارد دو تیم مطرح پایتخت ارائه داد و بدون شک این دو مربی به زمان احتیاج دارند.

به گزارش خبرورزشی،  امید روانخواه سرمربی تیم فوتبال نیروی زمینی یکی از تیم‌های راه‌یافته به لیگ یک در هفته گذشته دو بازی در مقابل استقلال و پرسپولیس انجام داد تا فتح بابی برای رونمایی از دو تیم پرطرفدار پایتخت باشد. این تیم در روز جمعه هفته گذشته ابتدا به مصاف استقلال استراماچونی رفت و درست چهار روز بعد شاگردان گابریل کالدرون را در ورزشگاه شهید کاظمی ملاقات کرد تا سکانس اول این دو مربی تازه به ایران آمده با نیروی زمینی برداشت شود.
وی ابتدا در خصوص دیدار مقابل استقلال مدل ۹۸ که در پایان به‌تساوی یک‌بریک به پایان رسید گفت: «خب بازی با استقلال در تقریباً درزمانی برگزار شد که دو تیم در شرایط مشابهی بودند. هم تیم ما و هم استقلال در دوران پیش فصل به سرمی بردیم. با توجه به اینکه ما به علت اینکه دغدغه‌های تیمی مثل استقلال را مطمئناً نداریم زودتر کارمان را آغاز کردیم. به‌هرحال هرچه باشگاه بزرگ‌تر باشد مشکلاتش هم بیشتر است. اما درواقع هر دو تیم در یک برهه از زمان به نام پیش فصل به مصاف هم رفتند.»
وی در ادامه افزود: «من با توجه به همین موضوع این انتظار را داشتم که کیفیت بازی چندان چنگی به دل نزند. شما وقتی در طول فصل به دیدار رقبا می‌روید سعی می‌کنید در بهترین شرایط بدنی خودتان قرار داشته باشید، ولی در تمرینات پیش فصل بدن کاملاً تحت‌فشار است و شاید بدن ازلحاظ کیفیت آن انتظارات لازم را برآورده نکند، ولی به هر صورت مربیان سعی می‌کنند با انجام دیدار‌های دوستانه به آن خواسته‌های موردنظرشان برسند.»
روانخواه با اشاره به این دیدار در ادامه خاطرنشان کرد: «در این شرایط من نمی‌توانستم انتظار داشته باشم که استقلالی کاملاً متحول شده و جدید را ببینم، چون یک سری بازیکن‌ها تازه به بدنه تیم اضافه شدند. حتی تعدادی از بازیکن‌های جوان که پیش‌ازاین بازی کردن برایشان سخت بود را دیدم که در حال بازی هستند و درعین‌حال پیش‌بینی می‌کنم که در فصل جدید نام‌های جدید بیشتری را خواهیم شنید که در این فصل در ترکیب استقلال خواهند درخشید.»
وی در ادامه درباره افکار سرمربی ایتالیایی استقلال و شیوه‌های موردنظرش افزود: «درکل اگر بخواهم بگویم، هنوز نمی‌توان فهمید که استراماچونی تاکتیک موردنظرش چیست و با چه شیوه‌ای قصد دارد در مقابل رقبا ظاهر شود. اما چیزی که مشخص بود و تفاوتی که این تیم به نسبت به فصل گذشته داشت این بود که استقلال منطقه پرس تیمی را خیلی بالا آورده است وسعی می‌کرد که از یک‌سوم خط دفاعی تیم ما را پرس کند. ولی ما هم با شناختی که نسبت به تیم خودداریم تیمی هستیم که شرایط فوتبالی خوبی داریم و به گواه کسانی که در ورزشگاه بودند تیم ما درمجموع تیم بهتری بود. البته همان‌طور که گفتم استقلال به زمان احتیاج دارد و این طبیعی بود که در مرز آمادگی قرار نداشته باشد.»
وی درباره نحوه آرایش استقلال نیز اظهار داشت: «تفاوتی دیگری هم که در استقلال مشهود بود و می‌توانم به ان اشاره‌کنم استفاده استراماچونی از تک هافبک دفاعی است که در این پست از مسعود ریگی استفاده کرده بود. به نظر من این موضوع می‌تواند اتفاق مثبتی قلمداد شود چراکه با این شیوه می‌توانید به شکل بهتری حریفتان را تحت‌فشار بگذارید و او را پرس کنید. چون معمولاً وقتی با تک هافبک دفاعی بازی می‌کنید قادر خواهید بود که از ۵ نفر در جلوی این بازیکن استفاده کنید که این ۵ بازیکن می‌توانند در پرس شرکت کنند، و از منظر من این موضوع نکته مثبتی بود که من در روز بازی در استقلال مشاهده کردم. اما حالا باید ببینیم که در ادامه بچه‌های استقلال تا چقدر می‌توانند این شیوه را دربازی‌های رسمی به نمایش بگذارند.»
از روانخواه پس از توضیحات در ارتباط با دیدار تدارکاتی مقابل استقلال درباره پرسپولیس گابریل کالدرون سؤال کردیم و اینکه این تیم را چگونه دیده است، دیداری که در پایان با برتری دو بر یک پرسپولیس به اتمام رسید.
روانخواه با اشاره به این دیدار گفت: «من قبل از بازی تصور می‌کردم به دلیل اینکه پرسپولیس بازیکنان فصل پیش خود را حفظ کرده است و تغییرات کمی داشته است بازی به‌مراتب سخت‌تری را به نسبت دیدار مقابل استقلال داشته باشیم. ولی واقعیت این است که ما در مقابل این تیم بازی بهتری را به نمایش گذاشتیم. شرایط بازی داشت خوب پیش می‌رفت و از نحوه بازی پرسپولیس می‌توانستید به‌وضوح متوجه شوید که این تیم سرمربی خودش را تغییر داده است و به زمان احتیاج دارد. من در نحوه پرس کردن این تیم، همچنین گردش توپ و پاسکاری و همچنین شکل تیمی، ناهماهنگی‌هایی را دیدیم. ولی خب در نیمه دوم که این مربی از بازیکنان قدیمی‌تر خود بهره می‌برد آن‌ها یک مقدار هم در بازی‌سازی از عقب زمین و هم در پرس کردن شرایطشان بهتر بود. به‌هرحال من معتقدم سرمربی تأثیرگذارترین فرد تیم به‌حساب می‌آید، حتی تعیین کنند‌تر از مدیرعامل و همچنین تدارکاتی که برای تیم در نظر گرفته می‌شود.»
روانخواه به‌عنوان تنها کسی که در حال حاضر هر دو تیم تهرانی پایتخت را دیده است تصریح کرد: «با توجه به صحبت‌هایی که گفته شد معتقدم که این دو مربی خارجی تازه‌وارد به زمان احتیاج دارند. به هر صورت هر دو مربی وجه شخصیتی و فوتبالی خوبی دارند و مطمئناً مدیران ورزشی تیم باید زمان لازم را برایشان فراهم کنند تا آن‌ها تأثیرشان را در فوتبال باشگاهی ایران بگذارند.»
وی در خصوص دو گل تکراری که ناشی از شروع بد دروازه‌بانشان از هر دو تیم متحمل شدند گفت: «ببینید هر چیزی تاوان خودش را دارد. وقتی شما می‌خواهید از عقب بازی‌سازی کنید آن‌هم با گلر‌هایی که در تیم‌های که درگذشته بازی کردند چنین چیزی را هیچ‌وقت از آن‌ها نخواستند این اتفاق می‌افتد. باور کنید ما در فصل گذشته در (لیگ دو) ۵ بار دروازه‌مان به همین ترتیب باز شد، ولی پای چیزی را که می‌خواستیم ایستادیم. چون می‌دانستیم راه درست دقیقاً همین است و این ما هستیم که باید خودمان را اصلاح کنیم و درنهایت این اتفاق هم افتاد و فصل گذشته موفق به صعود شدیم. الآن هم اگر آمار را از تیم پرسپولیس بگیریم متوجه خواهیم شد که چه فوتبال خوبی را ارائه دادیم. اما این را هم باید بگویم گل اول پرسپولیس را می‌شد خطا اعلام کرد ما به‌هیچ‌وجه مهم نیست و این بازی دوستانه است و صرفاً به‌منظور بهتر شدن تیم‌ها برگزار خواهد شد.»
در پایان روانخواه در خصوص اینکه هنوز از او به‌عنوان دستیار ایرانی استراماچونی نام‌برده می‌شد تأکید کرد «برای هرکسی در فوتبال ایران یک افتخار است که بخواهد در فوتبال ایران کار کند. این‌یک واقعیت غیرقابل‌انکار است. مخصوص برای امثال ما که زمانی در این تیم بازی می‌کردیم والان هم اگر بخواهیم به استقلال بازگردیم هم جذاب است و باعث افتخار. ولی واقعیت این است که من در حال حاضر شرایطش را ندارم والان هم نمی‌توانم هیچ‌گونه همکاری فیزیکی با باشگاه استقلال را داشته باشم. مطمئناً موفقیت استقلال آرزو قلبی همه ماست. اما من الآن تیم خودم رادارم و به تیم خودم هم علاقه دارم و همچنین تعهدی هم به باشگاه و بازیکنانم دارم. احساس می‌کنم این اتفاق اگر الآن رخ دهد به‌نوعی فردا تبدیل به یک عادت بد می‌شود که در این صورت اگر بخواهیم مدام باشگاهمان را تغییر دهیم مطمئن باشید موفقیت حاصل نخواهد شد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی