نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس قرعه کشی لیگ شهرآورد هفته چهارم برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد این اولین بار در سال‌های اخیر است که شاهد برگزاری زودهنگام شهرآورد هستیم.

پرونده| استراماچونی و کالدرون فرصت بیشتری می‌خواهند  خبرورزشی/ عباس اسدزاده؛ همیشه شهرآورد در هفته‌های هفتم تا نهم و... برگزار می‌شد و این باعث شده بود برخی بگویند بازی‌های لیگ برتر قرعه‌کشی نمی‌شود و یا شیوه قرعه‌کشی به گونه‌ای است که این تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی با هم بازی نکنند! این بار ثابت شد بازی‌های لیگ برتر به طور واقعی قرعه‌کشی می‌شود.
شهرآورد زودهنگام به واقع آزمون زودهنگام برای مربیان خارجی دو تیم است. استراماچونی و کالدرون که اولین فصل حضور در لیگ برتر ایران را تجربه خواهند کرد. این نتیجه صد البته نباید ملاک قضاوت در مورد این دو مربی باشد به این خاطر که مربی خارجی برای شناخت بیشتر از تیم خود و القای تفکرات خویش نیاز به زمان بیشتری دارد. از سویی می‌شود به این نکته اشاره کرد که باید بازی برگزار شود تا دو مربی به اهمیت شهرآورد پی ببرند. از اکنون نمی‌توان به این دو مربی تفهیم کرد که این بازی یک بازی فوق العاده است و تیم علاوه بر قهرمانی باید شهرآورد را ببرد، چون اهمیت شهرآورد برای تماشاگران دو تیم کمتر از قهرمانی نیست. البته کالدرون و استراماچونی این را ندانند، بهتر است. به این خاطر که تیم خود را به ارائه فوتبال خوب ترغیب خواهند کرد و بازیکنان دو تیم هم از سرمربی الهام می‌گیرند. مربی آرامش داشته باشد، این آرامش به بازیکنان هم انتقال داده خواهد شد.
شهرآورد با تفکرات ایتالیایی- آرژانتینی. خصوصیت تفکرات ایتالیایی بازی محکم و دفاعی است و معمولاً مربیان آرژانتینی هم شاگردان خود را به بازی درگیرانه ترغیب می‌کنند. شاید بتوان از هم‌اکنون پیش‌بینی کرد این بازی یک بازی سخت و فیزیکی خواهد بود.
برگزاری بازی در هفته‌های ابتدایی نباید به قیمت از دست رفتن کیفیت بازی تمام شود. تیم باید از هفته اول هماهنگ و خوب فوتبال کند، چون فرصت هماهنگی پیش از شروع فصل در تمرینات و بازی‌های دوستانه وجود دارد و شروع بازی‌ها به واقع فرصتی برای برطرف کردن خطاهاست و ایده‌هایی که در اجرا خوب از آب درنمی‌آیند. هفته چهارم و شاید هفته هشتم یا نهم. تماشاگران از هر دو تیم انتظار دارند که آماده باشند. همانند دونده‌ای که از استارت تا پایان می‌دود و این‌طور نیست گام‌های ابتدایی را به این خاطر که شروع مسابقه است، آرام بدود.
با حرفه‌ای شدن فضای فوتبال اگر بازی ۹۰ به ۱۰ برگزار می‌شد جذابیت‌های بازی دوچندان می‌شد. استقلال و پرسپولیس تاکنون در چنین شرایطی با هم بازی نکرده‌اند. ایده‌ای که اگر در فوتبال ایران پیاده شود، بازی‌های بزرگ را جذاب‌تر خواهد کرد. اکنون در شهرآورد نه استقلال طعم میزبانی را حس می‌کند و نه پرسپولیس. اگر شرایط ۹۰ به ۱۰ شود عدالت برای هر دو تیم رعایت خواهد شد. چون یک بار ۹۰ درصد تماشاگران استقلال در استادیوم حاضر می‌شوند و یک بار تماشاگران پرسپولیس.
شهرآورد در هوای گرم تابستان می‌تواند داغ و جذاب از آب در آید.
مربیان پیشین سرخابی پاسخ می‌دهند؟
شهرآورد زودهنگام با توجه به خارجی بودن هر دو سرمربی باکیفیت می‌شود یا نه؟
منصور رشیدی: برای مربیان تازه‌وارد سخت است
 مربی و سنگربان پیشین استقلال در این خصوص گفت: قطعاً شهرآورد زودهنگام با توجه به اینکه سرخابی‌ها از مربیان جدید خارجی بهره می‌برند، می‌تواند سخت‌تر از قبل باشد چراکه شناخت بیشتر استراماچونی و کالدرون از این دو تیم در لیگ کمی زمان می‌برد و بازی در هفته چهارم اوضاع را سخت‌تر خواهد کرد. اگرچه پرسپولیس کمترین تغییرات را داشته و استقلال در عوض بازیکنان زیادی را جابه‌جا کرده است با این وجود من فکر می‌کنم هر دو تیم از تبعات باخت در شهرآورد به خوبی مطلع هستند.
صمد مرفاوی: شهرآورد زودهنگام برای مربیان خارجی سخت می‌شود
سرمربی پیشین استقلال در این خصوص به ما گفت: شهرآورد در هر هفته‌ای برگزار شود، سختی‌ها و حاشیه‌های خاص خودش را خواهد داشت. اگرچه حالا که در هفته چهارم برگزار می‌شود، شاید کمی متفاوت‌تر باشد. به هر حال استراماچونی و کالدرون مدت زیادی نیست که راهی دو تیم استقلال و پرسپولیس شده‌اند و اینکه در همان هفته‌های ابتدایی لیگ با هم مصاف بدهند، قطعاً برایشان جالب و صدالبته پراسترس خواهد بود چراکه تیم برنده قطعاً ادامه لیگ را با انگیزه بیشتری طی خواهد کرد و تیم بازنده هفته‌های سخت‌تری را باید طی کند تا به ثبات برسد.
بیژن ذوالفقارنسب: شهرآورد در هر هفته‌ای جذاب است
بازیکن اسبق پرسپولیس و سرمربی اسبق استقلال در این خصوص گفت: شهرآورد در هر زمان و هر فصلی از سال جذابیت‌های خاص خودش را دارد و فرقی نمی‌کند اوایل لیگ برگزار شود یا اواسط آن و بدون‌شک حواشی خاص خودش را چه در هفته چهارم و چه در هفته‌های دیگر خواهد داشت. تیم‌های پرسپولیس و استقلال از همان هفته اول درگیر لیگ می‌شوند و اینکه چه زمانی به شرایط مطلوب می‌رسند، مشخص نیست و شاید از همان ابتدا همچون مدعیان قهرمانی وارد لیگ شوند.
حمید درخشان: خوب است که شهرآورد زودتر برگزار شود
سرمربی و کاپیتان اسبق استقلال در این خصوص گفت: اگر برای قهرمانی بخواهیم بجنگیم، نباید برای ما تفاوتی داشته باشد که در چه هفته‌ای برابر چه تیمی قرار می‌گیریم. فلسفه از همان هفته اول تا پایان بازی‌ها باید پیروزی در تمام مسابقات باشد. از دید من شهرآورد هرچه زودتر برگزار شود بهتر است چراکه تیم‌ها تا بخواهند در شرایط ایده‌آل قرار بگیرند بیش از ۵ هفته وقت لازم است؛ لذا برای شهرآورد تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا شروع خوبی در لیگ داشته باشند و از همان ابتدا با قدرت بازی کنند.
ناصر ابراهیمی: برای کالدرون و استراماچونی خطرناک است
مربی اسبق پرسپولیس در این خصوص به ما گفت: برگزاری زودهنگام شهرآورد برای مربیان خارجی پرسپولیس و استقلال خطرناک خواهد بود و حتی کار برای بازیکنان هم سخت خواهد شد. دو تیم تغییرات زیادی داشته‌اند و مربیان خارجی جدیدی آورده‌اند و نتیجه شهرآورد می‌تواند برای ادامه فصل تعیین‌کننده باشد. به نظرم اگر شهرآورد مثلاً در هفته هشتم برگزار می‌شد خیلی بهتر بود چراکه تیم‌ها بیشتر جا می‌افتادند و کار برایشان راحت‌تر بود. اگر تیمی در هفته چهارم بازنده شود هواداران در ادامه شرایط سختی برایشان رقم خواهند زد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی