۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرفاوی ابراز امیدواری می‌کند تا آبی پوشان با هماهنگی و آمادگی بیشتر در ادامه نتایج خوبی بگیرند و بازی به بازی بهتر شوند.

مرفاوی: لازم نبود استراماچونی اعصاب خودش را خرد و خراب کند

به گزارش خبرورزشی، صمد مرفاوی معتقد است بعد از بازی با ماشین‌سازی نمی‌شود استقلال استراماچونی و دیاباته را تحلیل و نقد کرد. پیشکسوت و سرمربی اسبق باشگاه استقلال در ماجرای پیش‌آمده بر سر نبود مترجم حق را به مرد ایتالیایی می‌دهد هرچند درعین‌حال می‌گوید استراماچونی نباید آن‌گونه عصبانی می‌شد و واکنش نشان می‌داد.

استقلال لیگ نوزدهم را با شکست شروع کرد. عملکرد استراماچونی و شاگردانش در اولین بازی لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟
با یک بازی که نمی‌شود درباره استقلال و استراماچونی صحبت کرد. درست نیست بعد از اولین بازی عملکرد تیم و سرمربی را نقد کرد. لیگ تازه شروع شده و باید صبر کرد و کادر فنی و بازیکنان زمان بیشتری داد.

درمجموع می‌شود به این استقلال امیدوار بود؟
استقلال جابجایی‌ها و تغییرات زیادی داشته و بسیاری از بازیکنان قدیمی رفته‌اند و کلی بازیکن جدید آمده‌اند. کادر فنی هم تغییر کرده و برای پیاده کردن برنامه و تفکراتش نیاز به زمان دارد. بازیکنان هم باید با ترکیب جدید و تفکرات سرمربی هماهنگ شوند. استقلال هنوز کار دارد و باید مشکلات و ضعف‌هایش را برطرف کند. به‌هرحال امیدوارم که تیم بازی به بازی بهتر و هماهنگ‌تر شود و فصل خوبی در انتظار استقلال و هواداران باشد.

شیخ دیاباته به‌عنوان یک مهاجم بزرگ و گل‌زن با کارنامه درخشان به استقلال آمده است. به نظر شما با نمایشی که در بازی با ماشین‌سازی از او دیده شد می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟
برای قضاوت درباره این بازیکن هم هنوز خیلی زود است. او فقط چند دقیقه بازی کرد و آن‌طور که مشخص است دیاباته هنوز آماده نیست و به مرز آمادگی نرسیده است. باید صبر کنیم تا کاملاً آماده‌شده و با تیم هماهنگ شود و بعدازآن می‌شود درباره کیفیت و کارایی او صحبت کرد.

به نظر شما می‌شود امیدوار بود که دیاباته مشکلات خط حمله استقلال را حل کند و اگر آماده باشد به کار استقلال می‌آید؟
به‌هرحال یک مربی با تفکرات و برنامه‌هایی که دارد بازیکن جذب می‌کند. استراماچونی هم با توجه به تفکرات خودش درخواست خرید دیاباته را داده است و این موضوع فقط به مربی مربوط می‌شود. همان‌طور که گفتم با یک بازی نه می‌شود درباره استقلال و نه درباره استراماچونی و دیاباته نظر داد و عملکرد آن‌ها را تحلیل کرد. هنوز وقت پاسخ دادن به این سؤال‌ها و تحلیل فنی کردن نیست.

استراماچونی بعد از بازی حسابی عصبانی بود و به این موضوع اعتراض داشت که چرا مترجم‌ش روی نیمکت نبوده است؟
این دیگر مشکل پشتیبانی است و باشگاه باید هرچه زودتر مشکل را برطرف کند. به‌هرحال اتفاق خوبی نیفتاده و رفتار مناسبی با استراماچونی نشده است. مربی خارجی باید همیشه مترجم داشته باشد. البته به نظرم لازم نبود که استراماچونی هم چنین واکنش تندی نشان دهد و این‌گونه اعصاب خودش را خرد و خراب کند. می‌شود خیلی بهتر و در فضایی آرام‌تر و با گفت‌وگو این مشکل را حل کرد. هر چیزی راهی دارد. حق با استراماچونی بود، اما چنین واکنش‌هایی لازم نبود.

وقتی سرمربی خارجی نمی‌تواند با بازیکنان ارتباط کلامی برقرار کند و برنامه‌هایش را به آن‌ها انتقال دهد، طبیعی است که دچار مشکل شده و تفکراتش در زمین اجرا نشود.
کاملاً درست است. مربی خارجی برای انتقال صحبت‌هایش به بازیکنان نیاز به یک مترجم خوب دارد. به‌خصوص استراماچونی که تازه به فوتبال ما آمده است. برانکو که چند سال در ایران بود و تا حدودی هم زبان فارسی را باد گرفته بود نه‌فقط در تمرینات و بازی‌ها که در همه‌جا یک مترجم کنار دست خودش داشت. استراماچونی هم به یک مترجم خوب نیاز دارد که همیشه با او باشد. در بازی با ماشین‌سازی قطعاً او نتوانسته برنامه و تفکراتش را به شاگردانش منتقل کند و صد درصد حق با او است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی