۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چیزی از شروع هیجانِ لیگ برتر انگلیس نگذشته و در ابتدای راه هستیم، اما در آغازِ این راه جایگاه تیم‌ها در کجای جدول پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش خبرورزشی، در مستطیل سبز وقوع هر اتفاقی ممکن است. فوتبال یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین ورزش‌هاست و شاید نتیجه‌ای را حدس بزنید که زمین تا آسمان با نتیجه پایانی یک بازی فرق کند. سخت‌تر می‌شود اگر بخواهید نتیجه کار یک تیم در پایان لیگ را حدس بزنید. با این حال در آغاز لیگ برتر انگلیس نشریه FourFourTwo جایگاه تیم‌های این لیگ در پایان فصل را پیش‌بینی کرده که باید ببینیم چقدر از آن درست درمی‌آید. این پیش‌بینی را مرور خواهیم کرد.

سقوطی‌ها

شفیلدیونایتد را تیم بیستم معرفی کرده‌اند. فصل قبل تیم تحسین‌شده لیگ چمپیونشیپ بودند. برای حضور در لیگ برتر 4 مرتبه رکورد نقل‌وانتقالات‌شان را شکستند. با این حال هیچ‌کس مطمئن نیست بتوانند با همان فرم خوب در لیگ برتر حاضر شوند. چالش دشواری پیش‌روی کریس وایلدر خواهد بود. برایتون تیم نوزدهم است، با مربی جدید و سبکی جدید، اما شکست‌های آن‌ها در پایان فصل قبل می‌تواند ادامه‌دار باشد. گراهام پاتر مربی باانگیزه و جوانی است که سعی کرده روح تازه به برایتون بدمد، اما نمی‌دانیم آیا تروسار، وبستر و ماپی می‌توانند به پیشرفت مرغ‌های دریایی کمک کنند یا خیر. فعلاً نظر مثبتی روی برایتون نداریم. کریستال‌پالاس هم کاندیدای سقوط خواهد بود. در نهایت موفق شدند زاها را حفظ کنند، ولی با عملکرد ضعیف در سلهورست‌پارک چه می‌کنند؟ وان‌بیساکا هم به منچستریونایتد رفت و جانشین خوبی ندارد. خریدهای خوبی نداشته‌اند که می‌تواند به قیمت سقوط‌شان تمام شود.

پایین‌جدولی‌ها

نوریچ‌سیتی در رده هفدهم. ثروتی که در خط حمله در اختیار دانیله فارکه است می‌تواند تیمش را از سقوط نجات دهد، اگرچه در دفاع شرایط خوبی ندارند. با این حال درباره آن‌ها هم قضاوت دشوار است. تجربه کم‌شان در لیگ برتر شاید دردسرساز شود. نیوکاسل هم روزهای دشواری خواهد داشت. رده شانزدهم برای این تیم در نظر گرفته شده. رافائل بنیتس رفت و یک مربی نه‌چندان محبوب بین هواداران آمد. استیو بروس اگر تا پایان فصل از کار برکنار نشود باید تیمش را تا روزهای آخر آماده جنگ بر سر بقا کند. تیمی که آیوسه و روندون را از دست داده و بازیکنی مثل کارول را برگردانده! گل‌های آبراهام کمک زیادی به استون‌ویلا کرد، با این حال فراموش نکنید با جدایی او هنوز مک‌گین و گریلیش برای فاز تهاجمی هستند. ویلا هم تیم پانزدهم خواهد بود. 12 بازیکن خریده‌اند و 140 میلیون پوند هزینه کرده‌اند. با چنین فعالیتی در نقل‌وانتقالات نباید سقوط کنند. بورنموث نیاز به پیشرفت دارد. مربی خوبی مثل ادی هاو دارند، اما باید شرایط دفاعی‌شان را برای کسب نتیجه بهتر بهبود ببخشند. فصل قبل فقط فولام و هادرسفیلد وضعیت دفاعی بدتری داشتند. مثل همیشه بازیکن جوان جذب کرده‌اند که می‌تواند به سودشان باشد. برنلی و شان دایش در رده سیزدهم. احتمالاً نسبت به فصل پیش وضعیت بهتری خواهند داشت، چراکه دیگر لیگ اروپا حواش‌شان را پرت نخواهد کرد. شروع بدشان باعث شد فصل قبل پانزدهم شوند. 4 باخت در 5 هفته نخست داشتند. دیدن تأثیر رالف هازن‌هوتل در یک فصل کامل جذاب خواهد بود. ساتهمپتون هم می‌تواند نسبت به فصل پیش که با مارک هیوز شروع کرده بود روزهای بهتری داشته باشد. آدامز، اینگز و ردموند؛ بازیکن‌هایی که می‌توانند برای ساوتهمپتون خط آتش قدرتمندی بسازند. تیم یازدهم می‌تواند واتفورد باشد. ارتش زرد هم اگر آغاز خوبی داشته باشد می‌تواند امیدوار باشد در نیمه بالایی قرار بگیرد، در غیر اینصورت همان رتبه فصل قبل را برای تیمِ خاوی گارسیا، متصور خواهیم بود.

نیمه بالایی، پایین‌تر از اروپا

وستهم هم تیم متفاوتی نسبت به فصل قبل نیست. تیمی که برخی اوقات بد می‌بازد و برخی اوقات نتایج غیرمنتظره‌ای می‌گیرد. فصل قبل هفته اول 4 گل از لیورپول خوردند و این فصل 5 گل از سیتی. با این حال موتور تیم مانوئل پیگرینی هم کم‌کم روشن خواهد شد. باید ببینیم آیا آلر می‌تواند مهاجم خوبی در لیگ برتر باشد یا خیر. فعلاً رده دهم را برای چکش‌ها در نظر بگیرید. رده نهم به گرگ‌ها خواهد رسید. ولورهمپتون با حضور در لیگ اروپا برنامه فشرده‌ای خواهد داشت، همین می‌تواند باعث سقوط شاگردان نونو اسپریتو سانتو در جدول شود. در هر صورت ولورهمپتون تیم خوبی است و می‌تواند در رده‌ای بهتر از نهم هم قرار بگیرد. اورتون هم مثل فصل قبل هشتم در نظر گرفته شده است. به حضور کین فکر کنیم یا جدایی گِیه؟ برخی می‌گویند خط هافبک اورتون دچار مشکل خواهد شد، اما در حمله تیم خوبی خواهند شد. با این حال تافی‌ها هم پرستاره هستند و علی‌الحساب رده هشتم را برای‌شان در نظر خواهیم گرفت.

اروپایی‌ها

رده هفتم رده مهمی است. اگر قهرمان جام‌حذفی سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد تیمی که در این رده قرار خواهد گرفت به لیگ اروپا می‌رود. اما این رده برای چلسی به نوعی تحقیرآمیز خواهد بود. تیمی که در لیگ قهرمانان حضور دارد از نقل‌وانتقالات محروم شده و فرانک لمپارد بی‌تجربه در مربیگری در لیگ برتر هدایتش را برعهده دارد. باید ببینیم آیا آبراموویچ از لمپارد حمایت خواهد کرد یا خیر. شاید مربی دیگری در این رده قرار بگیرد خیلی زود از کار برکنار شود. فعلاً چلسی را در چنین رده‌ای تصور می‌کنیم و اگر خوش‌شانس باشند به پلی‌آف لیگ اروپا خواهند رفت. لسترسیتی با برندان راجرز قطعاً پیشرفت خواهد کرد. درست است که مگوایر به یونایتد رفته، اما تیلمانس در تیم جا افتاده و خط میانی با او قدرتمند خواهد بود. آیوسه در کنار واردی می‌تواند خط حمله خوبی بسازد. در مجموع راجرز مثل دوران لیورپول می‌تواند با لستر هم مربی موفقی در لیگ برتر باشد. شروعِ منچستریونایتد فوق‌العاده بود، اما اوله‌گنار سولشائر می‌داند برابر تیم‌های بزرگ شاید تاکتیک جدا با چلسی جواب ندهد. شیاطین‌سرخ جوان‌تر شده‌اند و دوران جدیدی را شروع کرده‌اند. تلاش می‌کنند به لیگ قهرمانان برگردند و شاید بتوانند در رده‌ای بهتر از پنجم که پیش‌بینی کرده‌ایم را به‌دست بیاورند. آرسنالِ امری هم تحت شرایطی می‌تواند تیم چهارم جدول باشد. اگر دفاع توپچی‌ها روبه‌راه باشد آینده خوبی خواهند داشت. با حضور لوئیس این امیدواری بیشتر شده. خط حمله آرسنال که با حضور پپه از قبل هم بهتر هست. مثلث اوبامیانگ، لاکازت و پپه دیدنی خواهد بود. تاتنهام این تابستان اندومبله را خرید و کمی تغییر داشته. لوسلسو هم آمد تا خط میانی جان تازه‌ای بگیرد. تاتنهام تیم خوبی است، اما نه آنقدر که به کورس قهرمانی اضافه شود. همان رده سوم برای‌شان کافی است.

کورس قهرمانی

مثل فصل قبل رقابت بر سر جام بین لیورپول و منچسترسیتی خواهد بود. یک فصل کامل لیورپول به‌دنبال به زیر کشیدن منچسترسیتی بود و حتی در مقاطعی با اختلاف صدرنشین بود، اما نشد که نشد. این فصل یورگن کلپ بدون تغییر قهرمانی را نشانه گرفته است. باید در طول فصل و با جزئیات ببینیم رقابت این دو تیم چه خواهد شد. پپ گواردیولا می‌گوید برای قهرمانی 100 امتیاز می‌خواهند. شاید این مرتبه هردو تیم به 100 امتیاز هم برسند! منچسترسیتی یک هافبک دفاعی بهتر که رودری است برای ترمیم خط میانی گرفته. کانسلو هم آمده تا دفاع چپ با مصدومیت‌های مندی ضربه نخورد. سیتی همچنان تیم کاملی است و می‌تواند سومین قهرمانی‌اش را جشن بگیرد. کمی شانس آن‌ها از لیورپول بیشتر خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی