۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی به فدراسیون اعلام کرده باشگاه استقلال پول پرو پییچ را پرداخت نکرده و اگر این مشکل حل نشود، آن‌ها از لیگ قهرمانان حذف خواهند شد.

به گزارش خبرورزشی، چندی قبل، پرونده پرو پییچ بدجور به استقلالی‌ها استرس وارد کرد. این باشگاه تا آستانه کسر امتیاز و حذف از آسیا پیش رفت. پرو پییچ رقمی نزدیک به ۴۲۰ هزار دلار از باشگاه می‌خواست و استقلالی‌ها نداشتند که پول را بدهند، اگر هم داشتند اصلاً نمی‌توانستند آن را به حساب این بازیکن منتقل کنند. خلاصه بعد از رفت و آمد‌های مکرر به فیفا و به ادعای مسئولان استقلال، قرار شد پول از منبع طلب این باشگاه از قِبَل پاداش‌های جام جهانی پرداخت شود. باشگاه استقلال این موضوع را اعلام کرد و در ادامه پرو پییچ و مدیر برنامه‌اش هم تأیید کرده‌اند قرار است فیفا پول را بپردازد. همین که از استقلال امتیاز کسر نشد و توانست بدون مشکلی به لیگ برتر برسد و بازی کند، نشان می‌داد به هر حال موضوع کاملاً درست بوده و فیفا قبول کرده پول را بپردازد.

حالا، اما اتفاق تازه‌ای افتاده است. خبر‌های رسیده از فیفا حکایت از آن دارد که مشکلاتی برای پرداخت پول درست شده است! فیفا انگار نتوانسته پول را به پرو پییچ بدهد و این هم به خاطر یکسری قوانین و محدودیت‌های کشور سوئیس و همین‌طور حساسیت‌های آمریکاست. فدراسیون فوتبال از روز اول موافق نبود این اتفاق رخ دهد. تأکید آن‌ها این بود که باشگاه استقلال راه دیگری پیدا کند تا پول را بدهد، چون حدس‌شان این بود که پروسه انتقال پول پیچیده است و شاید در نهایت با وجود قول فیفا عملی نشود. پیش‌بینی فدراسیون ظاهراً درست از آب درآمد و ماجرای انتقال پول پیچیده شده است. حداقل تا این لحظه یک دلار هم به حساب پرو پییچ نرفته است. اخیراً خبرگزاری تسنیم در مکاتبه با فیفا مبلغ دقیق بدهی فدراسیون جهانی به استقلال را اعلام کرد که نشان می‌داد یک دلار هم از آن کم نشده است. این اتفاق هفته قبل افتاد، بنابراین فیفا حداقل تا هفته گذشته پولی به پرو پییچ نداده بود. مشکل، اما بیشتر از جای دیگری آب می‌خورد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی به فدراسیون اعلام کرده باشگاه استقلال پول پرو پییچ را پرداخت نکرده و اگر این مشکل حل نشود، آن‌ها از لیگ قهرمانان حذف خواهند شد. کنفدراسیون برایش مهم است مدارک تسویه حساب با پرو پییچ برایشان ارسال شود، اگر حتی فیفا قول داده باشد ولی مدارک برای آن‌ها ارسال نشود، در آن صورت پرونده را باز تلقی می‌کند و رأی به محرومیت می‌دهد. در حال حاضر این مهمترین پرونده استقلال است، چون بقیه پرونده‌ها داخلی هستند و باشگاه احتمالاً با توافق آن‌ها را یک جور‌هایی حل و فصل می‌کند. فدراسیون در روز‌های اخیر به آبی‌ها بابت پرونده پرو پییچ هشدار داده و تأکید کرده اگر از فیفا قول گرفته‌اند باید دوباره با آن‌ها مکاتبه کنند تا پول پرو پییچ را بپردازند. البته آبی‌ها زیاد بابت این مسئله نگرانی ندارند، چون می‌گویند از فیفا نامه گرفته‌اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شاید با یک مکاتبه بی‌خیال این پرونده شود چرا که فقط لازم به تسویه نیست و طبق آیین‌نامه اگر توافق مالی هم شده باشد، کفایت می‌کند. پرو پییچ هم فعلاً راضی است و می‌گوید فیفا پولش را می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی