۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص مسائل مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرورزشی،  محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اظهارات ژاله فرامرزیان، معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر لزوم مدیریت هزینه، شفاف سازی مالی و رعایت الزام‌ها برای دریافت بودجه از سوی این فدراسیون اظهار داشت: من نمی‌دانم منظور او از این حرف‌ها چیست. فدراسیون فوتبال پولی را از فیفا طلب دارد که با وجود مذاکرات گسترده و راهکار‌هایی که برای جذب این طلب به کار گرفته تاکنون نتوانسته است به دلیل مشکلات موجود آن را دریافت کند. به همین دلیل مهدی تاج از وزیر ورزش درخواست کرده از طریق بانک مرکزی پولی را برای فدراسیون قرض بگیرد تا پس از دریافت پولمان از فیفا این قرض را هم پس بدهیم. از جزئیاتی که بین تاج و وزیر برای دریافت قرض وجود دارد اطلاع کافی ندارم، اما به هر حال باید دولت و وزارت خارجه به فوتبال کمک کنند.
فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها تا زمان دریافت نکردن حق اصلی شان درگیر هستند
او افزود: بحث دیگر این است که ما از مهم‌ترین منبع درآمدی خودمان محروم هستیم. فیفا ۲۰۹ عضو دارد که ۲۰۸ کشور از این منبع درآمدی به بهترین شکل استفاده کرده و چرخ فوتبال خود را از این طریق به حرکت می‌اندازند. تا زمانی که مشکل مان حل نشود نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه بسیاری از باشگاه‌ها به جز تیم‌هایی مانند سپاهان، ذوب آهن، فولاد و برخی تیم‌های خصوصی مثل شهرخودرو و تراکتور درگیر هستند و مدیران آن‌ها نمی‌توانند باشگاه را اداره کنند. به هر حال ما باید روزی حق اصلی فوتبال را تامین کنیم.
اگر نیمی از درآمد عربستان و امارات را داشتیم، دغدغه‌ای وجود نداشت
اسلامیان تصریح کرد: کشور‌هایی مانند امارات و عربستان که میزان علاقه مندی مردم شان به فوتبال با ایران قابل قیاس نیست سالی ۱۰۰ و ۱۲۰ میلیون دلار از یک راه مشخص درآمدزایی دارند که اگر ما از همان راه نیمی از این مبلغ را بگیریم دیگر مشکلی در فوتبال مان حس نمی‌شود و دغدغه‌ای هم برای پرداخت حقوق سرمربی تیم ملی و سرمربیان خارجی تیم‌های باشگاهی نخواهیم داشت.
شرایط فوتبال ایران با فردی که به قصاب و سوپرمارکت بدهکار می‌شود شبیه است
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می‌رسد بازو‌های اقتصادی فدراسیون فوتبال هم برای تامین منابع مالی و جذب حامیان مالی قدرتمند عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: ۳۰ درصد درآمد فوتبال از طریق جذب حامی مالی محقق می‌شود و ۷۰ درصد همان موضوعی است که از آن محروم هستیم. به نظر من وقتی ابزار‌های تبلیغاتی هم فعال نباشد، مدیران اقتصادی فوتبال ایران تنها می‌توانند ۱۵ درصد درآمد را به دست آورند. در این وضعیت ۸۵ درصد درآمد فوتبال از بین می‌رود و مدیرانش به همه بدهکار می‌شوند. تصور کنید یک نفر که حقوقش سه میلیون تومان است ماهانه از دریافت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از این مبلغ محروم شود. در این شرایط او به سوپرمارکت، قصاب، بانک و. بدهکار خواهد شد و نمی‌تواند زندگی کند. فوتبال ایران هم اکنون چنین وضعیتی دارد و فدراسیون و باشگاه‌ها گیر کرده اند.
شاید تاخیر ویلموتس در بازگشت به ایران دریافت نکردن پولش باشد
اسلامیان درباره اخیر مارک ویلموتس برای بازگشت به ایران و اینکه برخی اهالی فوتبال اعتقاد دارند او هم مانند کارلوس کی روش برای تیم ملی به یک سرمربی پروازی تبدیل شده است، گفت: من جزئیات تاخیر ویلموتس را نمی‌دانم، اما شاید یکی از دلایل تاخیر این مربی صبور دریافت نکردن مطالباتش باشد. البته شنیده ام ویلموتس تا ۲، ۳ روز دیگر به ایران می‌آید.
لیگ برتر تازه شروع شده و به کار بردن لفظ پروازی برای ویلموتس درست نیست
او افزود: اطمینان دارم ویلموتس پیگیر وضعیت تیم ملی و مشغول برنامه ریزی برای اردوی این تیم است. لیگ برتر ۲ هفته است شروع شده و وحید هاشمیان به عنوان دستیار ویلموتس تاکنون ۲ بازی را دیده و قرار است در هفته دوم لیگ برتر هم ۲ بازی دیگر را ببیند. به همین دلیل به کارگیری چنین الفاظی برای سرمربیان تیم ملی مطلوب نیست.
ویلموتس به دلیل دریافت نکردن مطالباتش کار تیم ملی را رها نمی‌کند
او افزود: مطمئن باشید ویلموتس پس از بازگشت به ایران نظارت بیشتری روی بازی‌های لیگ برتری خواهد داشت و اینگونه نیست که به دلیل دریافت نکردن پولش، کار‌های تیم ملی را رها کرده باشد و توجهی به لیگ برتر نکند.
قرارداد فدراسیون فوتبال با آل اشپورت کامل است و امیدوارم مشکلی برای کیفیت و طراحی لباس‌ها ایجاد نشود
اسلامیان درباره اینکه با توجه به انتقاد‌هایی که به تازگی درباره کیفیت لباس‌های آل اشپورت مطرح شده است آیا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال راهکاری برای جلوگیری از تکرار جنجال‌های همکاری قبلی این فدراسیون با شرکت آلمانی درنظر گرفته است، گفت: محمد صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال از جزئیات همکاری با آل اشپورت اطلاع دارد و ما هم اگر مشکل خاصی ایجاد شود، نظارت می‌کنیم، اما به نظر من قرارداد کاملی با این شرکت امضاء شده است و امیدوارم که لباس‌های باکیفیت و زیبایی هم در اختیار تیم ملی قرار بگیرد.
او درباره اینکه آیا همکاری مجدد با آل اشپورت بازگشت به عقب نیست، بیان کرد: اینگونه حس نمی‌کنم چراکه به هرحال برخی مشکلات بین المللی مانع ادامه همکاری مان با آدیداس شد. ما پس از قطعی شدن برجام مذاکراتی را با مسئولان آدیداس انجام داده و پیراهن تیم ملی را از این شرکت تهیه کردیم، اما با توجه به همین مسائل آدیداس تمایلی به ادامه همکاری نداشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی