نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی جوان و با انگیزه مشهدی این روز‌ها یکی از شانس‌های اول هدایت تیم ملی است.

به گزارش   خبرورزشی ، تیم ملی فوتسال بانوان پس از قهرمانی آسیا در فرودین ۹۶، تا به امروز نتوانسته یک سرمربی رسمی را در کنار خود ببنید، بعد از رفتن مظفر به کویت، پس از ۹ ماه بی خبری، علی رعدی به عنوان مدیرفنی تیم ملی و زیور بابایی و شهناز یاری در قالب مربیان تیم ملی معرفی شدند که یاری با اعتراض اعلام کرد دو دوره قهرمانی آسیا توسط مربیان زن رقم خورده و نیازی به حضور مردان نیست. حالا پس از گذشت مدت‌ها از این بلاتکلیفی‌ها و کش و قوس ها، فدراسیون تصمیم گرفته است از بین مربیان برگزیده لیگ برتری سرمربی زن آینده تیم ملی را به زودی انتخاب کند.
لیگ برتر فوتسال تا به اینجای کار سه هفته را پشت سر گذاشته و در این مدت مربیان با تیم هایشان نشان داده اند که کدام یک در قامت قهرمانی هستند. تیم هیات فوتبال خراسان رضوی در همین چند بازی برای رقیبان خود خط و نشان اساسی کشیده است و به ادعای بسیاری از تیم‌ها عنوان قهرمانی امسال به مشهدی‌ها خواهد رسید. تیمی که مغز متفکر آن بدون شک فاطمه شریف است، او تقریبا نیمی از عمر خود را با فوتسال گذرانده است و چندین قهرمانی و نایب قهرمانی را در کارنامه خود دارد و ۷ سال با پیراهن تیم ملی برای کشور بازی کرده و افتخارات زیادی به دست آورده است. خانم گل بلند قامت فوتسال در هشتمین دوره لیگ برتر که همزمان با دوران بازیکنی خود مربیگری فوتسال آسیا را نیز گذراند و توانست عنوان جوان‌ترین مدرس فوتسال آسیا در ایران را به خود اختصاص دهد.
امسال دوباره شریف به شهرش بازگشته و قول داده تا جام قهرمانی را پس از سال‌ها انتظار به مشهد بیاورد. نگاهی به کارنامه او نشان می‌دهد او چیزی برای در اختیار گرفتن هدایت تیم ملی کم ندارد، او دو فصل قبل نشان داد بدون ستاره و ملی پوش و با جوان‌ترین بازیکنان لیگ می‌تواند برای سکو رفتن بجنگد، حالا با وجود ملی‌پوشان و مهره‌های کلیدی قرار است امسال همه علاقه‌مندان به فوتسال را به آتش بازی در لیگ دعوت کند.
شریف دانش آموخته رشته مهندسی برق است، شاید در نگاه نخست با فوتسال غرابتی ندارد، اما با دیدن هوشمندی‌های او در هدایت تیم‌ها و استفاده از بازیکنان و تاکتیک‌ها در مسابقات، به حضور یک مهندس بر سر این تیم پی می‌بریم، چیزی که نقطه تمایز تیم‌های او با دیگران است. شریف نمونه خوبی از همنشینی دانش، تجربه و انگیزه در یک مربی است و قطعا چنین خصوصیاتی شانس او را بیشتر می‌کند تا سکان هدایت تیم ملی را عهده‌دار شود، آن هم در شرایطی که هوای تیم ملی پرتلاطم و ابری است و نیاز دارد به ساحل آرامش و ثبات برسد.
سال ۹۵ او از سوی شهناز یاری سرمربی تیم ملی نوجوانان به عنوان دستیار و مربی تیم ملی معرفی شد، همین اتفاق باعث شد تا برای اولین بار در قامت سرمربی هدایت تیم پیروزی کامیاران ورود کند و در اولین تجربه اش با عنوان قهرمانی لیگ یک راهی لیگ برتر شوند. تجربه بعدی او هدایت تیم شهرش یعنی مشکی پوشان در سال ۹۶ بود که باعث شد بهترین نتیجه مشهدی‌ها در لیگ رقم بخورد و با وجود مدعیان قدرتمند چهارم شوند. سال گذشته نیز او به عنوان مربی - بازیکن نامی نو در کنار شهناز یاری حاضر شد و با بازوبند کاپیتانی کاپ قهرمانی فصل را بالای سر برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی